تبیان، دستیار زندگی
بعد از کناره گیری ۵ وزنه بردار المپیکی تیم ملی و علنی شدن اختلافات آنها با سرمربی تیم ملی تا امروز درباره این اختلافات بسیار شنیده ایم و طرفین این درگیری در مصاحبه های خود به موضوعات مختلف و البته در ارتباط با این ماجرا اشاره کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت‌پرده شایعات اخیر وزنه‌برداری از زبان سرمربی تیم‌ملی


بعد از کناره گیری 5 وزنه بردار المپیکی تیم ملی و علنی شدن اختلافات آنها با سرمربی تیم ملی تا امروز درباره این اختلافات بسیار شنیده ایم و طرفین این درگیری در مصاحبه های خود به موضوعات مختلف و البته در ارتباط با این ماجرا اشاره کرده اند.

در حالیکه حدودا 80 روز تا مسابقات مهم جهانی لهستان زمان باقی مانده است، سراغ «کوروش باقری» سرمربی تیم ملی رفتیم تا درباره موضوعات مختلف و بویژه داستان آشنای اختلاف با 5 وزنه بردار المپیکی گفت و گویی را داشته باشیم.

متن گفت و گوبا این مربی را در زیر می خوانید:

رضا زاده

در ابتدا از اوضاع و احوال تیم ملی و اردویی که در جریان است بگوئید!

_خوشبختانه تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم و اردوی کنونی نیز به خوبی پیش می رود و بچه ها خواسته های ما را انجام می دهند و در یک کلام می گویم که مشکلی نداریم.

ظاهرا فشار تمرینات را با روزی چهار جلسه بالا برده اید؟

-این موضوع تازه ای نیست و قبلا هم این تمرینات را داشتیم و وزنه برداران قدیم و فعلی با این سبک کار بنده آشنایی دارند.

درباره وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم شما یعنی بهرام زاده که در مسابقات آسیایی وزنه زد و در مسابقات دانشجویان وزنه نزد حرف و حدیث زیاد است و حتی برخی وزنه نزدن وی را با بحث دوپینگ مرتبط دانسته اند!

-کاملا مشخص است که این شایعه سازی ها کار چه کسانی است و بنده دقیقا خبر دارم که این بحث را چه کسی در کدام محفل مطرح کرده است و چه هدفی دارد! این بنده خدا ها آنقدر بی سواد هستند که نمی دانند وقتی یک وزنه بردار دوپینگی باشد و اجازه وزنه زدن نداشته باشد نامش در سایت فدراسیون جهانی ثبت می شود و حتی نوع دارویی که مصرف کرده در آنجا مشخص است. خدا را شکر می کنم که از سال 2009 که بنده کار جدی ام را شروع کردم نام هیچ ایرانی ای در آن سایت نبوده است.

ضمن اینکه بهرام زاده قبل از مسابقات آسیایی توسط کمیته مبارزه با دوپینگ خودمان آزمایش داده بود و مشکلی هم نداشت.متاسفانه یک گروه در تلاش هستند تا به هر طریقی فدراسیون را بزنند و این حرفها را هم آنها ساخته اند! این ها سالها به مفت خوری عادت کرده بودند و حالا برایشان سخت شده زندگی. بنده شنیده ام که اخیرا در یک محفل گفته اند که بهادر مولایی جایی وزنه زده که از او آزمایش دوپینگ نگرفته اند!

ماجرای وزنه نزدن محسن بهرام زاده چه بود؟

-هیچی؛ این وزنه بردار 105 کیلو گرم وزنه می زد و قدش 190 بود و ما برنامه داشتیم به فوق سنگین بیاید. این وزنه بردار در مسابقات دانشجویان بدشانسی آورد و مسموم شد او را به قرنطینه بردند و بعد از چند روز آمد و وزن کم کرده بود و به من گفت اگر وزنه نزنم شما ناراحت می شوید که من هم گفتم نه، برو و وزنت را بالا ببر و بعد هم به اردو مجددا دعوت شد اما چون وزن خودش را بالا نبرده بود من ناراحت شدم و گفتم برود و هر وقت وزنش بالا رفت بیاید. کل داستان همین بود. ضمن اینکه بهرام زاده قبل از مسابقات آسیایی توسط کمیته مبارزه با دوپینگ خودمان آزمایش داده بود و مشکلی هم نداشت.متاسفانه یک گروه در تلاش هستند تا به هر طریقی فدراسیون را بزنند و این حرفها را هم آنها ساخته اند! این ها سالها به مفت خوری عادت کرده بودند و حالا برایشان سخت شده زندگی. بنده شنیده ام که اخیرا در یک محفل گفته اند که بهادر مولایی جایی وزنه زده که از او آزمایش دوپینگ نگرفته اند! واقعا خنده دار است چون در مسابقات اخیر حتی از مجید عسگری هم که هشتم شده بود آزمایش گرفتند. ولی بنده باید یک چیز را بگویم، تا وقتی توکل ما و گروه مان به خدا است کاری از اینها ساخته نیست.

5 وزنه بردار قهر کرده تیم ملی اخیرا گفته اند به شرطی بر می گردند که تضمین داده شود دوپینگی نخواهند شد؛ این موضوع شائبه هایی را ایجاد کرده است.

- متاسفم؛ کسانی این حرفها را می زنند که با ما سه سال کار کردند و مشکلی از بابت دوپینگ هم نداشتند. قبل از اینکه من بیایم یکی از اینها دوپینگش مثبت شده بود و در واقع برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک مشکل داشت حالا چطوری است که این حرفها را می زنند؟!بنده در این 80 روز باقی مانده تا مسابقات جهانی نمی خواهم تنش ایجاد کنم پس بگذارید یک سری حرفها را پیش خودم نگه دارم.

ظاهرا برخی چهره های غیر ورزشی قصد دارند این مشکل را حل کنند.

- مگر من اینها را از اردو بیرون کرده ام؟ اینها گفته اند که من توهین می کنم خب بیایند بگویند کوروش باقری چه توهینی کرده است، چرا نمی گویند؟!

فکر می کنید در غیاب این نفرات در جهانی لهستان به هدف تان برسید؟

-به شما قول می دهم که نتایج مان از پاریس بهتر باشد.

در رسانه ها هم کم منتقد پیدا نکرده اید!

-انتقاد دلسوزانه را می پذیرم اما چند نفر هستند که چون رضازاده به آنها باج نمی دهد و آنها را مسافرت نمی برد به تکاپو افتاده اند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: جهان