تبیان، دستیار زندگی
محمدزاده در حالی خبر از توقیف یک روزنامه در دولت دهم می دهد که روزنامه ها به دلیل گرانی قیمت کاغذ و مشکلات اینچینی به سختی این دوران را گذراندند و حتی از انتشار باز ایستادند چون روزنامه وطن امروز و قیمت خود برای مصرف کنندگان را به صورت قابل توجهی افزایش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعداد روزنامه های توقیف شده در دولت دهم


محمدزاده در حالی خبر از توقیف یک روزنامه در دولت دهم می دهد که روزنامه ها به دلیل گرانی  قیمت کاغذ و مشکلات اینچینی به سختی این دوران را گذراندند و حتی از انتشار باز ایستادند چون روزنامه وطن امروز و قیمت خود برای مصرف کنندگان را به صورت قابل توجهی افزایش دادند

روزنامه های توقیف شده

محمدجعفر محمدزاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی عمر چهارساله معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در دولت دهم‌ خوشبخاته فقط یک روزنامه توقیف شده است.

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه در طول این مدت فقط یک روزنامه توقیف شد، افزود: روزنامه شرق تنها روزنامه‌ای بود که در دولت دهم با رأی هیئت نظارت بر مطبوعات کشور توقیف شد.

وی متذکر شد: طی این چهار سال، معاونت مطبوعاتی از هیچ نشریه‌ای شکایت نکرده است این در حالی است که معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد بر اساس قانون مطبوعات این اجازه را دارد که شخصاً و یا توسط هیئت نظارت بر مطبوعات، از برخی مطبوعات و نشریه‌های متخلف شکایت کند.

وی بیان داشت: تجربه ثابت کرده است که با تعامل، بهتر می‌توان فضای سالم را در مطبوعات و رسانه‌های کشور حاکم کرد و نتایج حاصل از پیشبرد این امر در مقایسه یا توقیف مطبوعات قابل مقایسه نیست.

محمدزاده ابراز داشت: با توقیف مطبوعات امکانی از جامعه گرفته می‌شود اما با تعامل می‌توان از فرصت‌ها استفاده کرد چرا که در تعامل اصلاح وجود دارد.

تجربه ثابت کرده است که با تعامل، بهتر می‌توان فضای سالم را در مطبوعات و رسانه‌های کشور حاکم کرد و نتایج حاصل از پیشبرد این امر در مقایسه یا توقیف مطبوعات قابل مقایسه نیست

این مقام مسئول اضافه کرد: معاونت مطبوعاتی در دولت دهم تلاش کرد که با تعامل مشکلات را مرتفع کند به همین دلیل توقیف عمده‌ای در حوزه نشر صورت نگرفته است.

محمدزاده درباره روزنامه ایران خاطرنشان کرد: روزنامه ایران برای بررسی شکایت به دادگاه هیئت نظارت ارجاع داده شد اما توقیف نشد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: فارس