تبیان، دستیار زندگی
در هشتمین روز از رقابتهای جهانی دو و میدانی معلولان فرانسه جلال خاکزادیه به میدان رفت و با کسب عنوان هشتمی به کار خود پایان داد. خاکزادیه در ماده پرتاب دیسک، کلاس ادغامی F32/33/34 با 17 ورزشکار دیگر به میدان رفت و با ثبت رکورد 39 متر و 93 سانتی متر در جای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8مدال ایران از رقابتهای جهانی دو و میدانی معلولان


در هشتمین روز از رقابتهای جهانی دو و میدانی معلولان فرانسه جلال خاکزادیه به میدان رفت و با کسب عنوان هشتمی به کار خود پایان داد. خاکزادیه در ماده پرتاب دیسک، کلاس ادغامی F32/33/34 با 17 ورزشکار دیگر به میدان رفت و با ثبت رکورد 39 متر و 93 سانتی متر در جایگاه هشتم ایستاد.عناوین اول تا سوم این ماده به ترتیب به نمایندگان الجزایر، چین و عربستان رسید. بدین ترتیب پرونده کاروان ایران در رقابتهای جهانی فرانسه با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز به پایان رسید.

دو و میدانی معلولان

مدال آوران:

عبدالرضا جوکار در ماده پرتاب نیزه کلاس F52/53 با هفت ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت که با کسب رکورد 21 متر و 28 سانتیمتر پس از نماینده جاماییکا به مدال نقره دست یافت و نماینده یونان نیز در جایگاه سوم این ماده قرار گرفت.

دو نماینده از فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان نیز در ماده پرتاب نیزه کلاس F12/13 با هفت ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند که سجاد نیک‌پرست با ثبت رکورد 58 متر و 47 سانتی متر به مدال برنز دست یافت و عرفان حسینی با رکورد 55 متر و 25 سانتی متر، در جایگاه چهارم ایستاد.

پیمان نصیری در رقابت‌های ماده دو 1500 متر، کلاس T20 با ثبت رکورد 3 دقیقه و 57 ثانیه و 51  صدم ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد. در این بخش از مسابقات علاوه بر نصیری نمایندگانی از 15 کشور دیگر هم شرکت داشتند که در پایان نمایندگان لهستان و روسیه به ترتیب به مدال نقره و برنز دست یافتند.

علی امیدی مدال دیگری را برای کاروان اعزامی ایران کسب کرد. این ورزشکار که در رقابت‌های ماده پرتاب نیزه، کلاس F44 با هشت ورزشکار دیگر رقابت داشت موفق شد با کسب رکورد 51 متر و 89 سانتی‌متر، مدال برنز را از آن خود کند. در رقابت‌های این ماده نماینده فرانسه با رکورد 54 متر و 39 سانتی متر صاحب مدال شد و نماینده کیپ ورد با رکورد 53 متر و 87 سانتی متر به مدال نقره دست یافت.

محسن کاییدی، دیگر نماینده ایران نیز در ماده پرتاب نیزه، کلاس F34 ، با ثبت رکورد 43 متر و 41 سانتی متر، ضمن کسب مدال طلا، رکورد پارالمپیک لندن (38 متر و 32 سانتی متر) را نیز که توسط وی به ثبت رسیده بود، ارتقا داد

رسول میرشکاری در ماده پرتاب نیزه، کلاس F46 با  12 ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت که در نهایت با ثبت رکورد 52 متر و 62 سانتی متر، پس از نماینده هند، در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره را به دست آورد و جایگاه سوم نیز به نماینده مصر رسید

محمد خالوندی در ماده پرتاب نیزه، کلاس F58 ، با ثبت رکورد 50 متر و 23 سانتی متر از حریفان پیشی گرفت و به مدال طلا دست یافت. در مسابقات این ماده و کلاس، نمایندگان برزیل و مصر به ترتیب دوم و سوم شدند.

دو و میدانی معلولان

محسن کاییدی، دیگر نماینده ایران نیز در ماده پرتاب نیزه، کلاس F34 ، با ثبت رکورد 43 متر و 41 سانتی متر، ضمن کسب مدال طلا، رکورد پارالمپیک لندن (38 متر و 32 سانتی متر) را نیز که توسط وی به ثبت رسیده بود، ارتقا داد. در رقابتهای این ماده و کلاس، نمایندگان چین و کلمبیا به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم ایستادند. محسن کاییدی، برای دومین بار در طول مسابقات به میدان رفت و در ماده پرتاب وزنه به مدال برنز رسید. وی در ماده پرتاب وزنه، کلاس F34 با 10 ورزشکار به رقابت پرداخت و  به مدال برنز دست یافت . مدال طلای این ماده به نماینده انگلستان و مدال نقره به نماینده روسیه رسید.

کاروان اعزامی ایران، با 9 ورزشکار جانباز و معلول و دو ورزشکار از فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان در این مسابقات حضور یافت.

در رقابتهای جهانی فرانسه، 1100 ورزشکار از 99 کشور جهان حضور دارند که رقابتهای آنها در 207 ماده در حال برگزاری است و تا هشتم مردادماه در شهر لیون ادامه پیدا می‌کند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان