تبیان، دستیار زندگی
در مقاله گذشته گفتیم که فرانک پیک مدیر تبلیغاتی سیستم حمل و نقل لندن بود که ادوارد مک نایت کوفر، برای وی پوسترهای زیادی را طراحی کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوفر؛ شروع پوسترهای مدرنیستی (2)


در مقاله گذشته گفتیم که  "فرانک پیک" مدیر تبلیغاتی سیستم حمل و نقل لندن بود که ادوارد مک نایت کوفر، برای وی پوسترهای زیادی را طراحی کرد.

"پیک" پیشگام استفاده از شیوه های مدرن برای تبلیغات سرویس حمل و نقل ، به ویژه متروی لندن بود. به عنوان بخشی از طراحی ایستگاه ها و قطارها ، از کوفر و دیگر طراحان مدرنیست خواسته شد تا پوسترهایی را برای نمایش در ایستگاه ها طراحی کنند.

کوفر؛ شروع پوسترهای مدرنیستی (2)
::این پوستر بخشی از تبلیغاتی بود که مسافران را تشویق می کرد تا برای لذت بردن از رویدادهای فرهنگی، از وسایل نقلیه سازمان حمل و نقل لندن استفاده کنند. کوفر همزمان با افزایش گرایشات نئوکلاسیک در میان طراحان گرافیک و عکاسان مد ، وارد جنبش همنشینی سورئالیسم در مجسمه ها و ترکیب رنگ ها شد. ::

در این آثار ، نشان دادن فروشگاه ها ، موزه ها یا قدم زدن در حومه شهر و همین طور راحتی و خوشی این نوع سفر ، برای تاکید بر جاذبه های محلی مترو ارائه شد.

کوفر از حمایت "جک بدینگتون" نیز بهره گرفت، وی مدیر تبلیغات "شِل-مِکس" و کمپانی نفتی "بی پی" بود.

کوفر؛ شروع پوسترهای مدرنیستی (2)

:: این پوستر یکی از مجموعه پوسترهایی است که برای "شِل –مکس" و شرکت نفت "بی پی" توسط طراحانی همچون کوفر طراحی شد. شعار این پوسترها" شما می توانید به شِل اعتماد کنید" بود. در حالی که بسیاری از این طراحی ها مدرن محسوب می شدند، فرمت آنها بر تفکیک کلمات و تصاویر تاکید می کرد و بر این اساس ، با ایده بسیاری از طراحان گرافیک مغایرت داشت::

این امر کوفر را به ساختن سری دیگری از پوسترهایی ممتاز در دهه 1930 رهنمون شد. در این مبارزه "بدینگتون " در مخالفت با آگهی هایی که جامعه را به تاراج روستاییان ترغیب می کرد، پوسترهایی را طراحی کرد که در دیواره کامیون های توزیع کالا استفاده می شدند.

سعی بر این بود که طراحی های مدرنیسم در قالب های گوناگونی ارائه شوند و کوفر نیز به شدت با این شیوه انگلیسی احساس یگانگی می کرد. او این امر را در تجسم های تخیلی خود که با حساسیتی سنتی از مناظر ترسیم کرده، بیان کرده است.

کوفر با چهره های ادبی بسیاری آشنایی داشت و جلد کتاب های زیادی را برای "جرالد مِینل" در انتشارات "وِست مینستر" ، "فرانسیس مینلگ در انتشارات "نانساچ" و انتشارات "فابر" طراحی کرد.

این کار به او فرصت داد که بیش از پیش ، نگرش شخصی خویش را با بیان استعاری دنبال کند. در اواخر دهه 1920م. و اوایل دهه 1930م. کوفر همچنان به طراحی پوستر و جلد کتاب ادامه داد؛ اما بیشتر طراحی هایی را انجام می داد که به او فرصت می دادند تا به کار سه بعدی بپردازد؛ مثل نوآوری در طراحی های داخلی، صحنه های تئاتر و پنجره در فروشگاه ها.

در سال 1930م وی مدیر هنری "لاند هامفریز" شد که پایگاه انتشارات لندن برای ترویج مدرنیسم بود. وی همچنین با برگزاری نمایشگاه های طراحی و کمک به طراحان تازه وارد اروپا "اِمیگره" که در میان آنان "یان شیکولد" و "هانس شِلگر" نیز بودند، کمک شایانی به این جنبش نمود

او همچنین قالی هایی را برای کارخانه قالی بافی "رویال ویلتون" با همکاری همسرش ، "ماریون دورن" طراحی کرد. آشنایی وی با معماران مدرن موجب شد سفارش هایی در زمینه عکاسی دیواری بگیرد که در آنها فصاحت او همراه با بیانی کانستراکتیو و سورئال به وضوح آشکار است.

در سال 1930م وی مدیر هنری "لاند هامفریز" شد که پایگاه انتشارات لندن برای ترویج مدرنیسم بود. وی همچنین با برگزاری نمایشگاه های طراحی و کمک به طراحان تازه وارد اروپا "اِمیگره" که در میان آنان "یان شیکولد" و "هانس شِلگر" نیز بودند، کمک شایانی به این جنبش نمود.

نشان استاندرد بین المللی ، اثر کوفر، در نمایشگاه موزه هنر مدرن نیویورک ر سال 1937م. به نمایش گذاشته شد. در سال 1940م. کمی پس از آغاز جنگ جهانی دوم، کوفر به ایالات متحده بازگشت، جایی که او و ماریون درون زندگی جدیدشان را آغاز کردند.

وی همچنین به طراحی پوستر، کار برای موزه هنر مدرن نیویورک، شرکت امداد جنگی یونان، هواپیمایی امریکا و تبلیغات مترو نیویورک ادامه داد و برای چند انتشارات معتبر امریکایی نیز فعالیت می نمود.

سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

یک قرن طراحی گرافیک جرمی آینسلی

تاریخ مختصر طراحی گرافیک ریچارد هولیس

اطلس طراحان گرافیک النا استانیک