تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی بسکتبال ایران آخرین جلسه تمرینی خود برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا را در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد. تیم ملی بسکتبال که پنج شنبه گذشته به اردوی تدارکاتی خود در آمل پایان داده بود بعد از دو روز استراحت عصر روز شنبه یک جلسه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسکتبال ایران در راه قهرمانی آسیا


تیم ملی بسکتبال ایران آخرین جلسه تمرینی خود برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا را در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد. تیم ملی بسکتبال که پنج شنبه گذشته به اردوی تدارکاتی خود در آمل پایان داده بود بعد از دو روز استراحت عصر روز شنبه یک جلسه تمرینی در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد.

بسکتبال

در این جلسه تمرینی که با حضور محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال و دیگر مسئولان این فدراسیون برگزار شد، 12 بازیکن تیم ملی زیر نظر مهمد بچیروویچ و دیگر اعضای کادر فنی به مرور تمرینات تاکتیکی دفاع و حمله پرداختند. این آخرین جلسه تمرینی تیم ملی بسکتبال پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود با این حال محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و هیچ یک از مسئولان وزارت ورزش و حتی کمیته ملی المپیک از این جلسه تمرینی بازدید نکردند.

تیم ملی بسکتبال بامداد یکشنبه به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی مردان آسیا عازم فیلیپین می شود. این رقابت ها طی روزهای دهم تا نوزدهم مردادماه در فیلیپین برگزار می شود.

مشحون: شرمنده‌تان هستم

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان آخرین جلسه تمرینی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دقایقی در جمع ملی پوشان صحبت کرد و گفت: به شما افتخار می کنم که به گفته خودتان هیچ وقت برای گرفتن انتقام در این حد منسجم نبودید. محمود مشحون در پایان جلسه تمرینی تیم ملی بسکتبال خطاب به اردونشینان این تیم اظهار داشت: همه علاقه مند به روزهایی هستند که شما منسجم و قشنگ تر از همیشه کار خواهید کرد تا به موفقیت بزرگ دست یابید. وی با ابراز تشکر از اعضای کادرفنی تیم ملی خاطر نشان کرد: به شما افتخار می کنم که بنا به گفته خودتان برای گرفتن انتقام هیچ گاه در این حد منسجم نبودید. امیدوارم 15، 20 روز دیگر با شادی و دست پر به ایران برگردید.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان آخرین جلسه تمرینی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دقایقی در جمع ملی پوشان صحبت کرد و گفت: به شما افتخار می کنم که به گفته خودتان هیچ وقت برای گرفتن انتقام در این حد منسجم نبودید

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر این که شما ملی پوشان همیشه قهرمانید یادآور شد: در این دوره از مسابقات چه قهرمان شوید و چه نشوید، مثل همیشه قهرمان خواهید بود. هرچند تک تک شما تا به امروز یک متر از قهرمانی هم پائین تر حرف نزدید. اصل قضیه اراده ایست که باید داشته باشید. مشحون تصریح کرد: حتی اگر نائب قهرمان هم شوید هیچ چیز از ارزش ما کم نخواهد شد. آن چه من از شما سراغ دارم تعصب و غیرت ملی است. من شرمنده ام چون آنچه که شایسته شماست را فراهم نکردم اما شما بدون توجه به این موضوع به تلاش و پشتکار خود برای آمادگی بهتر ادامه دادید. رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین از اعضای کادر فنی تشکر کرد که بدون دیناری چشمداشت تلاش کردند تا تیم ملی بسکتبال با تمام توان به آن چه که شایستگی آن را دارد برسد.

نیکخواه بهرامی: شانس بیاوریم، قهرمانیم

کاپیتان تیم ملی بسکتبال از اردوهای آماده سازی این تیم برای حضور در جام ملتهای آسیا ابراز رضایت کرد اما گفت: اگر شرایط اردوها بهتر بود، راضی تر بودیم. مثلا اینکه من ترجیح می دادم با آمریکا و اسپانیا بازی تدارکاتی داشته باشیم اما با این سالن نه آنها می آیند و نه ما را دعوت می کنند. صمد نیکخواه بهرامی در نشست خبری با اشاره به جهانی شدن سه تیم برتر شرکت کننده در مسابقات جام ملتهای آسیا گفت: این موضوع انگیزه تیمها را بیشتر کرده است قبلا که فقط سهمیه جهانی یا المپیک به قهرمان داده می‌شد تیم‌هایی که شانس سوم چهارم یا پنجم شدن را داشتند خیلی انگیزه نداشتند اما الان شرایط خیلی فرق کرده است.

بسکتبال

وی با اشاره به میزبانی فیلیپین در جام ملتهای آسیا تاکید کرد: این تیم می تواند حریف سختی برای ما باشد که از سال گذشته تمریناتش را آغاز کرده است. کره جنوبی برخلاف گذشته خیلی با انگیزه است و با توجه به سرعتی که در حمله دارد و مدل بازیهایش می تواند خطرناک باشد. چین هم که رقیب صنعتی ماست که از بازیکنان و امکانات عالی برخوردار است البته نباید از قطر و اردن هم غافل شویم. این بازیکن ملی پوش با تاکید بر اینکه همه حریفان را سنگین را فرض می کنیم یاد آور شد: این توان را داریم که همه تیمها را ببریم حتی چین را از هر نظر آماده هستیم اما قرار نیست چون قهرمان تورنمنت ویلیام جونز شدیم این را هم قهرمان شویم.

وی با بیان اینکه شرایط برای قهرمانی در هر مسابقاتی متفاوت است یادآور شد برای شرکت در جام ملتهای آسیا اردوهای خوبی در نظر گرفته شد اما اگر اردوها بهتر  بود راضی تر بودیم البته اعتقاددارم با توجه به امکاناتی که در اختیار فدراسیون است مسئولان تلاش کردند بهترین شرایط را مهیا کنند اما به هر حال من دوست داشتم برای آماده سازی حضور در جام ملتهای آسیا با آمریکا و اسپانیا بازی تدارکاتی داشته باشم اما با این سالن و امکانات نه آنها می آیند و نه ما را دعوت می کنند. نیکخواه بهرامی ادامه داد: چین و کره جنوبی هم چند بازیکن خود را بخاطر آسیب دیدگی از دست داده اند مصدومیت از عوامل موثر در نتیجه گیری است. فعلا بازیکن این تیم ملی اگر هم مصدوم هستند، به گونه ای نیست که نتوانند بازی کنند همه بازیکنان آماده هستند. و اگر اتفاق خاصی نیافتد 90 درصد قهرمانیم. کاپیتان تیم ملی تاکید کرد: برای قهرمان شدن هر تیمی شانس هم نقش دارد حتی طی دو دوره ای که ما قهرمان آسیا شدیم با شانس موفق به کسب آن شدیم امیدوارم امسال هم شانس در عملکرد تیم ایران نقش داشته باشد.

بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر