تبیان، دستیار زندگی
ادوارد مک نایت کوفر، طراح امریکایی بیشتر عمر حرفه ای خود را در لندن گذراند و در سال های جنگ، کمک شایانی به طراحی گرافیک بریتانیا نمود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوفر؛ شروع پوسترهای مدرنیستی (1)


"ادوارد مک نایت کوفر"، طراح امریکایی بیشتر عمر حرفه ای خود را در لندن گذراند و در سال های جنگ، کمک شایانی به طراحی گرافیک بریتانیا کرد.

او هنرمند فوق العاده با استعدادی بود که یافته های خود را از شیوه نقاشی مدرن ، به ویژه نقاشی پاریس، در طرح های چشمگیری برای سفارش دهندگان مهم به کار بست.

کوفر، چند ماه در مرکز هنر شیکاگو تحصیل کرد و سپس در سال 1913م. به پاریس رفت . وی برای قدردانی از مشوق اصلی و حامی اش، پروفسور "مک نایت "در دانشگاه "یوتا"، نام مک نایت را برای خود برگزید.

گرایش اصلی کوفر به طراحی پوستر بود. در سال 1924 او کتابی را با عنوان "هنر در پوستر" منتشر نمود. نخستین طراحی های او، مناظر نقاشی شده ای بودند که به عنوان پوستر برای اهداف تبلیغاتی لندن و خط آهن شمال شرقی تهیه شده بودند

در پاریس کوفر در موزه ها طراحی می کرد و با آکادمی هنر مدرن همکاری داشت. او سخت تحت تاثیر موفقیت سریع هنری پست امپرسیونیسم ، کوبیسم و فوتوریسم قرار گرفت.

کوفر؛ شروع پوسترهای مدرنیستی (1)

::کوفر در پاریس دوران آموزش خود را گذراند و کمی پس از آن این پوستر را برای اداره حمل و نقل لندن طراحی کرد. آشنایی وی با سبک کوبیسم در نوع نگرش وی به پس زمینه و پوشش کاراکترها مشخص است.::

با این حال وقوع جنگ جهانی اول، مجبور به ترک فرانسه شد. وی در 1914م. در لندن مستقر شد.

گرایش اصلی کوفر به طراحی پوستر بود. در سال 1924 او کتابی را با عنوان "هنر در پوستر" منتشر نمود. نخستین طراحی های او، مناظر نقاشی شده ای بودند که به عنوان پوستر برای اهداف تبلیغاتی لندن و خط آهن شمال شرقی تهیه شده بودند.

متضاد با این پوسترها ، پوستر تبلیغاتی " پرواز به سوی موفقیت" برای روزنامه "دیلی هرالد" ،

کوفر؛ شروع پوسترهای مدرنیستی (1)

نخستین نمونه از طراحی های مدرن او بود. در این اثر، کوفر نماد گرافیکی پرواز را با صفحه آرایی دقیقی درهم آمیخت که همه عوامل ساختاری آن کاملا عمودی تنظیم شده بودند.  این طراحی ، بیانگر میزان آگاهی او از چاپ های ژاپنی است .

همانند بسیاری از هنرمندان و طراحان معاصرش ، او نیز از سادگی ترکیب بندی و نیم چهره های ضد نور در کارهایش استفاده می کرد.

کوفر به واسطه تعهدش به طراحی مدرن ، فعالیت های مهمی در جهت یکسان اندیشی با سفارش دهندگان انجام داد.

کوفر؛ شروع پوسترهای مدرنیستی (1)

::کوفر به خوبی از اصطلاحات رخ داده در تایپوگرافی نوین در اروپای مرکزی آگاه بود. این طرح ، که تحت تاثیر این اصطلاحات اجرا شده ،برای انتقال پیام مورد نظر، از خلاصه نویسی بصری و همنشینی مستقیم استفاده می کند.::

بریتانیا متفاوت با دیگر نقاط اروپا، شور و شوق کمی برای مدرنیسم نشان داد. یکی از اولین کارهای کوفر در سال 1915م. برای "فرانک پیک" مدیر تبلیغاتی سیستم حمل و نقل لندن بود.

وی از بزرگ ترین هواداران بهبود رابطه هنر با صنعت بود. از طریق "پیک" شیوه تکامل یافته کوفر، در سطح گسترده ای به صورت پوسترهایی برای سفر ارائه شد، از جمله 141 پوستر که برای سییتم حمل و نقل لندن طراحی شده بودند.

  ادامه دارد....

سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

یک قرن طراحی گرافیک جرمی آینسلی

تاریخ مختصر طراحی گرافیک ریچارد هولیس

اطلس طراحان گرافیک النا استانیک