تبیان، دستیار زندگی
شنیده بودیم که نماز ستون دین است و شنیده بودیم که با نماز، انسان مۆمن به معراج می‌رود. اما آیا واقعاً معنای این شنیده‌ها را درک کرده‌ایم؟!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منتظران ظهور، نماز را دریابید

نماز


شنیده بودیم که نماز ستون دین است و شنیده بودیم که با نماز، انسان مۆمن به معراج می‌رود. اما آیا واقعاً معنای این شنیده‌ها را درک کرده‌ایم؟!


نماز آنقدر مهم است که نه تنها برای وجود و آخرت و قرب به خداوند متعال و قبولی اعمال و هزاران هزار خاصیتی که می‌توان برای آن شمرد، اهمیت دارد، بلکه برای زندگی دنیایی‌مان و پیشرفت و تعالی در همین دنیا بسیار اثربخش است.

در روایتی نقل شده است که شخصی نزد حضرت رسول (ص) آمد و شکایت از فقر و نداری کرد.

حضرت فرمودند: مگر نماز نمی‌خوانی؟

عرض کرد: من پنج وقت نماز را به شما اقتدا می‌کنم.

حضرت فرمود: مگر روزه نمی‌گیری؟

عرض کرد: سه ماه روزه می‌گیرم.

حضرت رسول (ص) فرمودند: امر خدا را نهی و نهی خدا را امر می‌کنی؟ یا به کدام معصیت گرفتاری؟

عرض کرد: یا رسول الله، حاشا و کلا که من خلاف فرموده خدا را انجام دهم.

حضرت متفکرانه سر به جیب (زیر) فرو برد، ناگاه جبرئیل نازل شد. عرض کرد یا رسول الله، حق‌تعالی سلام تو را می‌رساند و می‌فرماید که در همسایگی این شخص، باغی هست و در آن باغ، گنجشکی آشیانه دارد و در آشیانه او، استخوان بی نمازی می‌باشد. به شومی آن استخوان، از خانه این شخص برکت برداشته شده است و او را فقر گرفته است. حضرت به او فرمود: برو آن استخوان را از آنجا بردار و بینداز دور. آن مرد به فرموده آن حضرت عمل کرد، بعد از آن توانگر شد. (تحفه الواعظین ج 1 صفحه 119)

بیاییم هر طور که می‌توانیم به نماز امر کنیم. جوانان به یکدیگر، مادران و پدران به فرزندان، وبلاگی‌ها در وبلاگشان، و همه و همه دست به کار شویم.

حال چه بسا همه مشکلات و گرفتاری‌های ما در این دوره گرانی و فساد، همین بی توجهی به نماز و سستی در انجام آن است. بماند که بعضی مسائل روز دنیا مانند تحریم‌ها و سوء استفاده تاجران از این امر و دلایل دیگری از این قبیل، در به وجود آمدن این گرانی‌ها و فسادها اثر دارد. ولی دوستان خوبم، بدانید که اگر به نماز و یا واجبات دین، بی توجهی نمی‌شد، هرگز به این بلاها گرفتار نمی‌شدیم. (در احادیث این نکته تاکید شده است)

پس بیاییم هر طور که می‌توانیم به نماز امر کنیم. جوانان به یکدیگر، مادران و پدران به فرزندان، وبلاگی‌ها در وبلاگشان، و همه و همه دست به کار شویم. البته باید اول از خودمان شروع کنیم. چاره گرفتاری‌های ما همین نماز است. در سایه نماز است که دعا مستجاب می‌شود. چگونه می‌شود در نماز سستی کنیم و آرزوی ظهور مولایمان را داشته باشیم. امام زمان (عج)، یارانی مۆمن می‌خواهد که وقتی غرق در نماز می‌شوند، همه چیز را فراموش کنند و غرق در خدایشان شوند.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: زمینه سازان ظهور

مطالب مرتبط:

موفقیت در گروی نماز است

نماز اول وقت را از دست ندهید

به فكر نمازت باش، مثل شارژ موبایلت!

مثل این دختر بچه، نماز می‌خوانیم؟

برای حضور قلب در نماز تمرین کنیم

نماز از تولد تا هجده سالگی

فضیلت نماز اول وقت

چرا اول وقت حالِ نماز خواندن نداریم؟

نماز نمی‌خونی؟

نمازخون بی حجاب 

نماز شب در 1 دقیقه

نماز شب؛ كیفیت + فضیلت

هیچ عبادتى به اندازه نماز تبلیغات ندارد