تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های فناوری دیجیتال


بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.

تازه‌های فناوری دیجیتال

بلندگوهای ضد آب

گوش دادن به موسیقی در آب می‌تواند لذتبخش باشد. این بلندگوهای ضدآب و بی‌سیم این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید موسیقی یا پیام‌های صوتی مورد نظرتان را در استخر یا حمام پخش کنید.

این بلندگو‌ها مجهز به فناوری بلوتوث است و می‌تواند با هر ابزار الکترونیک مانند گوشی تلفن همراه یا تبلت که در فاصله ده متری آن قرار دارد، ارتباط داشته باشد. یعنی شما می‌توانید با استفاده از این ابزار هر موسیقی مورد نظرتان را از این بلندگو‌ها پخش کنید.

تازه‌های فناوری دیجیتال

صفحه کلیدی که با نور کار می کند

این صفحه کلید که به طور اختصاصی برای تبلت‌ها طراحی شده است نه تنها به عنوان یک پایه نگهدارنده برای تبلت شما عمل می‌کند، بلکه می‌تواند نوشتن و تایپ هرگونه مطلبی را نیز تسهیل کند. ویژگی منحصربه‌فرد این صفحه کلید این است که برای استفاده از آن به باتری یا کابل نیاز ندارید بلکه این صفحه کلید می‌تواند انرژی مورد نیازش را از هر”‰منبع نور طبیعی یا مصنوعی که در دسترس باشد، تامین کند.

تازه‌های فناوری دیجیتال

عکاسی دیجیتال با دوربین آنالوگ

این دوربین دیجیتال شما را به یاد گذشته می‌اندازد و یادآور خاطراتی است که با دوربین‌های آنالوگ تجربه کرده اید. اما از نظر کارکرد و ابعاد و اندازه بسیار متفاوت است. از این رو می‌توان گفت یک دوربین دیجیتال است که در قابی آنالوگ طراحی شده با این تفاوت که دیگر لازم نیست برای دیدن عکس‌ها منتظر باشید تا آنها را چاپ کنید، بلکه می‌توانید بلافاصله تصویر را روی نمایشگر دوربین ببینید.

تازه‌های فناوری دیجیتال

مشاور هوشمند پوست

این وسیله کوچک می‌تواند با ارزیابی پوست بدن شما درباره میزان رطوبت، چربی و نرمی و لطافت آن اطلاعاتی را روی سطح نمایشگر کوچکی که دارد، به نمایش درآورد. جریان الکتریکی عبوری از بافت پوست می‌تواند دربردارنده اطلاعاتی درباره ساختار پوست باشد. این گجت می‌تواند بهترین راهنما برای انتخاب کرم و لوسیون متناسب با پوست بدن باشد.

تازه‌های فناوری دیجیتال

چراغ مطالعه بی سیم

خیلی‌ها دوست دارند در حالی که دراز کشیده‌اند کتاب بخوانند، اما کتاب خواندن در این شرایط به علت این‌که نور کافی روی نوشته‌ها وجو ندارد، اغلب مشکل است.

اما این چراغ مطالعه بی‌سیم می‌تواند مشکل شما را حل کند. این چراغ مطالعه را ـ”‰که بدنه انعطاف‌پذیری دارد”‰ـ می‌توانید در هر وضعی که می‌خواهید قرار داده و از نور آن استفاده کنید. اگر صفحه بزرگی مانند صفحه روزنامه پیش روی شماست می‌توانید از نور هر دو طرف آن استفاده کنید.

تازه‌های فناوری دیجیتال

دفتر خاطرات دیجیتالی

این گجت به همراه اپلیکیشن اختصاصی که برای آن در نظر گرفته شده، به آنهایی که علاقه‌مند خاطره‌نویسی هستند این امکان را می‌دهد یک دفترچه خاطرات دیجیتالی داشته باشند. این گجت کلید دفترچه خاطرات دیجیتالی شماست. با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی آن می‌توان هرگونه تصویر، دست‌نوشته، نقاشی یا پیام صوتی را به عنوان خاطره در گوشی تلفن همراه یا تبلت‌تان ثبت کنید.

بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد

تازه‌های فناوری دیجیتال

گوشی هیبریدی

شاید در نگاه اول این گجت بیشتر شبیه یک ساعت مچی باشد، اما در حقیقت گوشی تلفن همراهی را در خود مخفی کرده است که می‌توانید آن را بیرون کشیده و روی کف دستتان قرار دهید. این گوشی یک صفحه شفاف است که یک صفحه کلید روی آن قرار دارد. اگرچه این گوشی از نظر ظاهری بسیار ساده است، اما شما می‌توانید از آن برای تماشای فیلم، بازی، خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

تازه‌های فناوری دیجیتال

نگاتیوهای قدیمی را دیجیتال کنید

با استفاده از این گجت بسادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید از نگاتیو عکس‌های قدیمی یک آرشیو دیجیتال تهیه کنید. در حقیقت این گجت به شما این امکان را می‌دهد همه این نگاتیو‌ها را اسکن کرده و در گوشی تلفن همراهتان آنها را به عکس‌های دیجیتال تبدیل کنید تا به این ترتیب بتوانید از همه عکس‌های قدیمی آلبومی دیجیتال داشته باشید.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: کلیک