تبیان، دستیار زندگی
کریس پتن پیش از ریاست بی‌بی‌سی، فرماندار هنگ‌کنگ پیش از پیوستن این کشور به چین بود و در چند وقت اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس بی‌‌بی‌‌سی خداحافظی می‌‌کند


کریس پتن پیش از ریاست بی‌بی‌سی، فرماندار هنگ‌کنگ پیش از پیوستن این کشور به چین بود و در چند وقت اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

کریس پتن اعلام کرد تا سال 2015 از ریاست «بی‌بی‌سی تراست» کناره‌گیری می‌کند.

بی بی سی، کریس پتن

کریس پتن فرماندار سابق هنگ‌کنگ گفته است علاقه‌ای به ریاست برای دور دوم در «بی‌بی‌سی تراست» ندارد، اما تا پایان این دوره به وظیفه عمل می‌کند.

کریس پتن در جریان گزارش سالانه این شرکت رسانه‌ای در روز سه‌شنبه این سخنان را گفت. پتن پیش از ریاست بی‌بی‌سی، فرماندار هنگ‌کنگ پیش از پیوستن این کشور به چین بود و در چند وقت اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

یکی از دلایل این انتقادها شیوه مدیریت پرونده رسوایی جنسی جیمی سویل و دیگری کاهش حقوق‌ها (بیشتر از آنچه پیشتر وعده داده شده بود) است. او اشاره کرده که «بی‌بی‌سی تراست» هیچ قدرتی روی میزان کاهش دستمزدها ندارد.

پتن سال 2011 برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس «بی‌بی‌سی تراست» انتخاب شد.

یکی از دلایل این انتقادها شیوه مدیریت پرونده رسوایی جنسی جیمی سویل و دیگری کاهش حقوق‌ها (بیشتر از آنچه پیشتر وعده داده شده بود) است. او اشاره کرده که «بی‌بی‌سی تراست» هیچ قدرتی روی میزان کاهش دستمزدها ندارد

او گفت: «موقعیت ایده‌آلی نیست چون سال 2015 سال رای گیری کلی است، در این سال چارت بی‌بی‌سی تغییر می‌کند و درباره دستمزدها هم دوباره بحث می‌شود. اگر در آن زمان کسی از من بخواهد تا زمان روی روال افتادن اوضاع چند ماه بیشتر سر کار باقی بمانم، شاید به آن فکر کنم.»

رئیس فعلی بی‌بی‌سی تراست اشاره کرد در پایان دوره کاری‌اش 71 ساله می‌شود، و دوست دارد به نویسندگی بپردازد. البته اشاره کرد نوشته‌هایش درباره تجربه‌اش در بی‌بی‌سی نیست.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: رسانه ایران