تبیان، دستیار زندگی
گویا انتخابات امسال به درو از حاشیه‌های پیامکی و اسپم‌های مجرمانه بوده است و به گفته یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق به حداقل ممکن رسیده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام محمدرضا آقامیری خبر داد

جرایم اینترنتی و پیامکی ایام انتخابات حداقل بود


گویا انتخابات امسال به درو از حاشیه‌های پیامکی و اسپم‌های مجرمانه بوده است و به گفته یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق به حداقل ممکن رسیده بود.

هکر، جرایم اینترنتی

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به بررسی ها و تحلیل های به عمل آمده از استفاده از ابزارهای ارتباطی همچون اینترنت و تلفن همراه در ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: جرایم اینترنتی و پیامکی در ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به حداقل ممکن رسید.

به گزارش ایتنا از مهر،‌ حجت الاسلام محمدرضا آقامیری، فضای مجازی در ایام انتخابات ریاست جمهوری را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تحلیل ها و بررسی های انجام شده نشان می دهد که جرایم اینترنتی در ایام انتخابات امسال نسبت به موارد مشابه به حداقل ممکن رسیده و شکایات قابل توجهی از سمت نامزدهای انتخاباتی، هواداران کاندیداها و وبسایتها در این بازه زمانی ارائه نشده است.

وی موارد جزئی تخلفات با ابزارهای ارتباطی در ایام انتخابات را مربوط به برخی خبررسانی ها عنوان کرد که از سوی مدعی العموم و دست اندرکاران انتخابات جرم انگاشته شده بود اما با بررسی های صورت گرفته، موضوع با ارائه تذکراتی خاتمه یافت.

در ایام انتخابات تخلف قابل توجهی که بخواهد برای بررسی از مسیر شورای فیلترینگ و کارگروه تعیین مصادیق عبور کند، گزارش نشد

آقامیری با اشاره به ملاحظاتی که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تبلیغات در فضای مجازی باید مدنظر قرار می دادند و مصادیق مجرمانه ای که در این زمینه اعلام شده بود، به مهر گفت: در این فضا، تخلفات بسیار کم بود و مواردی که منجر به رسیدگی شود نیز قابل توجه نبود؛ حتی در بخش تخلف انتخاباتی سایتهای اینترنتی نیز پرونده خاصی در هیات منصفه مطبوعات مورد بررسی قرار نگرفت.

حجت الاسلام آقامیری

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به مهر گفت: در ایام انتخابات تخلف قابل توجهی که بخواهد برای بررسی از مسیر شورای فیلترینگ و کارگروه تعیین مصادیق عبور کند، گزارش نشد.

کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، چارچوبهایی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری با استفاده از ابزارهای فضای مجازی اعلام کرده بود که براساس آن تخریب کاندیداها با استفاده از پیامک و اینترنت و دعوت به تجمع غیرقانونی از طریق پیامک و اینترنت جرم محسوب می شد.

در همین حال براساس اعلام این کارگروه به پیامکهای عمومی و اسپم که به صورت فراوان از یک مبدا ارسال می‌شود و دارای محتوای مجرمانه است تذکر داده می‌شود و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید از ابزارهای فضای مجازی مانند اینترنت و پیامک، تنها برای اطلاع رسانی برنامه های خودشان استفاده کنند.

بخش ارتباطات تبیان

منبع: ایتنا