تبیان، دستیار زندگی
با باقی‌مانده میوه‌های فصل داخل یخچال و عرقیات گیاهی، شربت‌هایی عطش‌زدا، خوشمزه و از همه مهم‌تر، پرخاصیت آماده کنید و به مهمانانتان خوش‌آمد بگویید. از این شربت‌ها برای پذیرایی از میهمانان ماه رمضان نیز استفاده كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با عطش، خداحافظی کنید!

با این نوشیدنی‌ها، نه تشنه شوید نه گرمازده


با باقی‌مانده میوه‌های فصل داخل یخچال و عرقیات گیاهی، شربت‌هایی عطش‌زدا، خوشمزه و از همه مهم‌تر، پرخاصیت آماده کنید و به مهمانانتان خوش‌آمد بگویید. از این شربت‌ها برای پذیرایی از میهمانان ماه رمضان نیز استفاده كنید.


نوشیدنی هندوانه و طالبی

شربت

مواد لازم برای 2 نفر: 2/1 یک هندوانه کوچک یا متوسط (بستگی به اندازه لیوان شما دارد)؛ 3/1 پیمانه گلاب؛ چند شاخه رزماری تازه؛ 2 برش کوچک طالبی؛ چند تکه یخ کوچک.

گوشت هندوانه را از پوستش جدا کنید و تخم‌های آن را هم دربیاورید. هندوانه را در مخلوط‌کن بریزید و به همراه گلاب، یخ و برش‌های طالبی مخلوط کنید. مخلوط را در لیوان‌های دلخواه بریزید و یک شاخه رزماری تازه در لیوان قرار دهید. نوشیدنی معطر شما قابل استفاده است.

شیک توت‌فرنگی

شربت

مواد لازم: 1 لیوان شیر؛ 100 گرم بستنی وانیلی؛ 100 گرم توت‌فرنگی.

همه مواد را داخل پارچ دستگاه مخلوط‌کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. مخلوط را داخل یک لیوان مناسب بریزید و با توت‌فرنگی تزیین کنید.

شربت آب‌لیمو و عسل با طعم آلبالو

شربت

مواد لازم برای 4 نفر: 4 لیوان آب ولرم (نیم گرم)؛ به میزان دلخواه آب‌لیمو؛ 6 تا 8 قاشق سوپ‌خوری عسل؛ 1 استکان گلاب؛ چند عدد برگ نعناع برای تزیین؛ چند قطره شربت آلبالو یا توت‌فرنگی؛ 2 عدد لیموی تازه (حلقه‌حلقه شده)؛ چند تکه یخ.

ابتدا عسل را در آب نیم‌گرم حل کنید و بعد بقیه مواد را بیفزایید. در آخر، چند برگ نعناع و برش‌های لیمو را اضافه کنید. نکته: اضافه کردن شربت آلبالو یا توت‌فرنگی برای تغییر رنگ است، شما می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

نوشیدنی فالوده و انگور یاقوتی

شربت

مواد لازم برای 2 نفر: 300 گرم فالوده؛ 2 عدد لیموترش (حلقه‌ای برش بزنید)؛  2 /1 پیمانه عرق نعناں 1 پیمانه انگور یاقوتی (دانه شده)؛ چند برگ نعناع برای تزیین.

در لیوان‌های مورد نظر برای سرو، ابتدا مقداری فالوده بریزید. روی آن کمی عرق نعناع و دانه‌های انگور بریزید. دوباره روی مواد فالوده بریزید و بعد عرق نعناع و دانه انگور. این کار را تا جایی ادامه دهید که لیوان پر شود. روی این نوشیدنی را با برش‌های لیمو و چند برگ نعناع تزیین کنید.

شربت ریواس با عطر رزماری

شربت

مواد لازم برای 4 نفر: 4 لیوان آب؛ یک کیلو و نیم ریواس؛ 6-4 قاشق سوپ‌خوری عسل؛ 1 استکان عرق بیدمشک؛ 1 شاخه رزماری.

ریواس‌ها را آب بگیرید. سپس عسل را در آب حل کنید. در یک لیوان آب ریواس و بقیه مواد را با هم مخلوط کنید،‌ در انتها یخ اضافه کنید و داخل هر لیوان یک تکه رزماری قرار دهید. رزماری طعم خوبی به شربت می‌دهد امتحان کنید.

شربت کیوی و بهار نارنج

شربت

مواد لازم برای 4 نفر: 2 بطری ماءالشعیر تلخ (هر نفر نصف بطری)؛ 1 استکان عرق بهار نارنج؛ به ازای هر نفر، دو قاشق سوپ‌خوری عسل؛ 6 تا 8 عدد کیوی؛ تعدادی یخ.

عسل را در ماءالشعیر حل کنید و سپس عرق بهارنارنج را بیفزایید. مغز کیوی‌ها را جدا کنید و در مخلوط‌کن بریزید. در آخر با شربت، مخلوط کنید، یخ بیفزایید و نوش جان کنید. برای تزیین این نوشیدنی از برش‌های کیوی استفاده کنید.

شربت هلو و بیدمشک

شربت

مواد لازم برای 4 نفر: حداقل یک کیلو هلوی رسیده؛ 6-4 قاشق سوپ‌خوری عسل؛ 1 استکان عرق بیدمشک؛ مقداری یخ.

ابتدا هسته هلوها را جدا کرده و خرد کنید. سپس تکه‌های هلو را با عسل مخلوط کنید. به میزان دلخواه به آن آب اضافه کنید. عرق بیدمشک را نیز در آن بریزید. در انتها، یخ به نوشیدنی خود اضافه کنید و بنوشید.

شربت سرکه انگبین آلبالو

شربت

مواد لازم برای 4 نفر: 4 لیوان آب؛ به مقدار لازم عسل؛ به مقدار لازم سرکه سیب خانگی؛ 1 استکان گلاب؛ تعدادی آلبالو برای تزیین؛ چند قطره آب آلبالو؛ مقداری خاکشیر.

عسل و سرکه سیب را مخلوط کنید تا سرکه انگبین به دست آورید. سپس همراه دیگر مواد، به آب اضافه کنید و پس از خنک کردن با یخ، بنوشید. اگر می‌خواهید از مهمانان با این شربت پذیرایی کنید، چند عدد سیخ چوبی آماده کرده و تعدادی آلبالو در آن فرو کنید، بعد در هر کدام از لیوان‌ها یک سیخ پر از آلبالو بگذارید و  نوش جان کنید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: sunflower12

برگرفته از گروه: نوشیدنی و دسرها

مطالب مرتبط:

طرز تهیه نوشیدنی‌های خنک

هفت آب‌میوه شفابخش

شربت آبلیموی خنک

بفرما فالوده خانگی

شربت ضد استرس

شربت به لیمو

شربت موخیتو

شربت شاه توت