تبیان، دستیار زندگی
علاوه بر انتشار مجموعه شعر «چشمانمان به تاریکی عادت می‌کنند» چاپ جدید دو کتاب طنز کودک «مرغ سوخاری» و «گربه در جوراب زنانه» نیز از سوی سوره مهر روانه بازار نشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گربه در جوراب زنانه


علاوه بر انتشار مجموعه شعر «چشمانمان به تاریکی عادت می‌کنند» چاپ جدید دو کتاب طنز کودک «مرغ سوخاری» و «گربه در جوراب زنانه» نیز از سوی سوره مهر روانه بازار نشر شده است.

گربه در جوراب زنانه

«چشمانمان به تاریکی عادت می‌کنند» مجموعه شعر فاطمه سادات قطب به تازگی منتشر شده است. قطب درباره مجموعه شعرهایش گفت: در اثر جدیدم، که با 33 عنوان شعر مطرح است، تمامی این اشعار در قالب سپید سروده شده است.

وی ادامه داد: در این مجموعه هفتاد و پنج صفحه‌ای، شعرها با فضا و تم اجتماعی - عاشقانه سروده شده‌اند.

قطب همچنین به عنوان این مجموعه «چشمانمان به تاریکی عادت می‌کنند» اشاره کرده، افزود: عنوان این مجموعه برگرفته از سطرهای یکی از شعرهایم است.

این شاعر در پایان به معضلاتی که شاعران جوان با آن روبه‌رو هستند، پرداخت و گفت: از آن‌جایی که من در تئاتر نیز فعال هستم تشکل‌های صنفی برای شناخت و جذب استعدادها در این حرفه بسیار مهم تلقی می‌شود، که این قضیه متاسفانه در جامعه ادبی خصوصا در شعر کمتر دیده می‌شود.

این اثر که از مجموعه «حلقه اتفاق» است در قالب انتشار 18 اثر از 18 شاعرجوان است که انتشارات سوره مهر در راستای معرفی شاعران جوان به جامعه ادبی کشور این مجموعه را منتشر کرده است.

همچنین بر اساس گزارش سایت این ناشر،«مرغ سوخاری» و «گربه در جوراب زنانه» دو اثر از شهرام شفیعی تجدید چاپ شدند. این دو اثر طنز از مجموعه پنج جلدی «قصه‌های غرب وحشی» است که برای کودکان و نوجوانان به رشته تحریر درآمده و برای چهارمین بار تجدید چاپ شده است.

«گربه در جوراب زنانه» داستان گربه‌هایی است که از بانک سرقت می‌کنند و برای پنهان کردن چهره‌شان جوراب زنانه روی صورت می‌کشند، البته در دزدی آخر چون جوراب زنانه گران بوده است از خریدش منصرف شده‌اند و بدون پنهان کردن چهره وارد بانک می‌شوند.

«مرغ سوخاری برای جنازه» نیز ماجرای یک کلانتر بازنشسته است که هنوز توی ننوی زمان بچگی‌اش می‌خوابد. مادربزرگ کلانتر محکوم به حبس ابد افتخاری به خاطر یک عمر خلافکاری کلانتر گربه‌ای که همیشه ساده‌ترین راه‌حل‌ها را پیدا می‌کند و ...

بنابراین گزارش، نقد و بررسی رمان‌های پرفروش منتشر شده از سوی سوره مهر نیز در کتابی با عنوان «ده منهای یک رمان در بوته نقد حضوری» نوشته محمد ابراهیم زاده گرجی به زودی منتشر می‌شود.

ابراهیم زاده گرجی درباره تفاوت نقد حضوری با سایر انواع نقد گفت:«تفاوت نقد حضوری با سایر نقدها این است که منتقد و نویسنده رو در رو می‌نشینند و راجع به یک رمان صحبت می‌کنند.» وی ادامه داد: «در این گفت‌وگو هر دو نفر سعی می‌کنند مستقلانه صحبت کنند و در نهایت خواننده متوجه خواهد شد که آنچه منتقد در پیش گرفته، نقد از روی عناد و با مواضع بیرون متنی بوده است یا رفتار او با اثر یا نویسنده رفتاری درون متنی و مطابق با ساز و کار نقد اصولی است. پس نقدها کاملا دوسویه و بدون تأثیرپذیری از عوامل غیر ادبی صورت گرفته است.»

«مرغ سوخاری» و «گربه در جوراب زنانه» دو اثر از شهرام شفیعی تجدید چاپ شدند. این دو اثر طنز از مجموعه پنج جلدی «قصه‌های غرب وحشی» است که برای کودکان و نوجوانان به رشته تحریر درآمده و برای چهارمین بار تجدید چاپ شده است

ابراهیم‌زاده همچنین اظهارداشت:«محور نقدهای صورت گرفته در این کتاب، چگونگی بهره‌گیری نویسنده از عناصر داستانی در هر رمان بوده و نوع نگارش رمان و تأکید نویسنده بر حفظ زبان فارسی نیز مورد نقد قرار گرفته‌است.»

به گفته ابراهیم زاده گرجی ایده اصلی نقد رمان‌های سوره مهر در قالب کتاب، از سوی زنده‌یاد امیرحسین فردی مدیر پیشین مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری به وی پیشنهاد شده‌است.

داستان‌های نقدشده در این کتاب عبارتند از «انجمن مخفی» اثر احمد شاکری، «اندکی سایه» نوشته احمد بیگدلی، «ای کاش گل سرخ نبود» نوشته منیژه آرمین، «تالار پذیرایی پایتخت» اثر محمدعلی گودینی، «سوران سرد» اثر جواد افهمی، «شاه بی‌‌‌شین» اثر محمدکاظم مزینانی، «قاعده بازی» نوشته فیروز زنوزی جلالی، «کوچه اقاقیا» اثر راضیه تجار و «گل سنگ» اثر سیدهاشم حسینی.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

منبع: خبر انلاین