تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه مشترکی از آثار هنرمندان ایران و سوئیس به مناسبت یکصد و چهلمین سال برقراری روابط میان این دو کشور در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه مشترک هنرمندان ایران و سوئیس


نمایشگاه مشترکی از آثار هنرمندان ایران و سوئیس به مناسبت یکصد و چهلمین سال برقراری روابط میان این دو کشور در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.‌

نمایشگاه مشترک هنرمندان ایران و سوئیس

آئین افتتاح «هفته فرهنگی سوییس» به مناسبت صد و چهلمین سال روابط این دو کشور به مدت یک هفته در دو بخش نمایشگاه عکس هنرمندان سوییسی و ایرانی در نگارخانه زمستان و نمایشگاه آثار گرافیکی و پوستر «ورنر یکر» به همراه آثار تعدادی از هنرمندان ایرانی در نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران همراه بود.

در این مراسم «لیویا لئو آگوستی» سفیر سوییس در تهران، مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، سفیران اروگوئه، برزیل و ژاپن در تهران و همچنین «ورنر یکر» طراح گرافیک سوئیسی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، «لیویا لئو آگوستی» سفیر سوییس در تهران در سخنانی گفت: «اکنون فرصت فرهنگی مناسبی پیش آمده است که همکاری فرهنگی بین دو کشور پر رنگ تر از قبل شود.

این دو کشور صد و چهل سال با یکدیگر رابطه فرهنگی و سیاسی خوبی داشته اند و برگزاری برنامه های فرهنگی هم چون «روزهای فرهنگی سوییس» بین هنرمندان سوییس و ایران، می‌تواند روح این روابط را زنده نگاه دارد».

«لیویا لئو آگوستی» در پایان صحبت های خود از برگزاری هرگونه برنامه فرهنگی و هنری میان دو کشور استقبال کرد و سپس از حضور «ورنر یکر» طراح گرافیک سوییسی در ایران تشکر کرد.

در ادامه برنامه مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران با ابراز خشنودی از برگزاری برنامه «روزهای فرهنگی سوییس» در خانه هنرمندان ایران به اهمیت روابط فرهنگی بین کشور ها اشاره کرد و گفت: «کشورها امروزه در سطح جهانی، در زمینه ارتباطات سیاسی و دیپلماتیک با یکدیگر روابط خوبی دارند اما تا زمانی که این ارتباطات سویه‌های فرهنگی و هنری به خود نگیرد، ارتباطات بین کشور ها کامل نخواهد شد.

خانه هنرمندان ایران با توجه و اهمیت به این موضوع، در سال های اخیر کوشیده است تا شرایط برگزاری روزهای فرهنگی کشورهای مختلف را در خانه هنرمندان ایران فراهم سازد تا ملت ها بتوانند از طریق آثار هنری و فرهنگی با یکدیگر آشنایی بیشتری کسب کنند».

مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران با ابراز خشنودی از برگزاری برنامه «روزهای فرهنگی سوییس» در خانه هنرمندان ایران به اهمیت روابط فرهنگی بین کشور ها اشاره کرد و گفت: «کشورها امروزه در سطح جهانی، در زمینه ارتباطات سیاسی و دیپلماتیک با یکدیگر روابط خوبی دارند اما تا زمانی که این ارتباطات سویه‌های فرهنگی و هنری به خود نگیرد، ارتباطات بین کشور ها کامل نخواهد شد

مجید سرسنگی در پایان صحبت های خود به رابطه فرهنگی بین ایران و سوییس اشاره کرد و گفت: «ما در دو سال اخیر در عرصه فرهنگ و هنر با کشور سوییس رابطه بسیار خوبی داشتیم؛ به طوری که با همکاری سفارت سوییس در تهران توانستیم چندین برنامه مختلف فرهنگی و هنری در خانه هنرمندان ایران برگزار کنیم.

امیدوارم این ارتباطات همواره بین دو کشور باقی بماند و پر رنگ تر شود».

بخش هنری تبیان


منبع: خبرگزاری فارس