تبیان، دستیار زندگی
به نظر می رسد قرار نیست تا قانون فیر پلی مالی در باشگاه های اروپا رعایت شود و هنوز میشل پلاتینی نتوانسته آنچه چیزی را که از صمیم قلب به آن اعتقاد دارد را برای فوتبال قاره سبز جا بی اندازد . درست از تابستان 2009 که کریس رونالدو توانست با 94 میلیون سقف قرار
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین جوادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به نقل و انتقالات فوتبال اروپا


به نظر می‌رسد قرار نیست تا قانون فیر پلی مالی در باشگاه های اروپا رعایت شود و هنوز میشل پلاتینی نتوانسته آنچه چیزی را که از صمیم قلب به آن اعتقاد دارد را برای فوتبال قاره سبز جا بی اندازد .


بارسلونا - بایرن

درست از تابستان 2009 که کریس رونالدو توانست با 94 میلیون سقف قرارداد ها را بشکند قراردادی منعقد نشده بود که این رکورد را جابجا کند ولی این تابستان همه چیز فرق کرد و سران متمول پاری سن ژرمن با خرید کاوانی این رکورد را جابجا کردند .

پنجره نقل و انتقالات در جریان است و با مبالغ هنگفتی که سران باشگاه های پاری سن ژرمن و موناکو دربازار نقل و انتقالات هزینه می کنند و به عنوان مثال می توان از پرداخت 63 میلیون یورویی سران پی.اس.جی برای خرید کاوانی یاد کرد.به نظر میرسد فرانسوی ها در این فصل می‌خواهند خانه تکانی اساسی را در لیگ خودشان به وجود آورند. در این مقاله سعی داریم تا به تعدادی از انتقال هایی که در فوتبال اروپا انجام شده اشاره کنیم جدا از انتقال نیمار به بارسا و پیوستن تیاگو به بایرن مونیخ بد نیست تا نگاهی اجمالی به بعضی از خرید های فوتبال اروپا که گمنام هم هستند بپردازیم.

استوان یووتیچ به سیتی پیوست

منچستر سیتی نیز از قاعده خرید نقل و انتقالات عقب نماند. نایب قهرمان لیگ برتر انگلیس بازیکن جوان مونته نگرویی را که در تیم فیورنتینا بازی میکرد را به خدمت گرفت . این مهاجم جوان تست پزشکی را در این باشگاه پشت سرگذاشت و بعد از آن پای میز قرارداد نشست و با سران سیتی به توافق کامل رسید. مانوئل پیگرینی مربی شیلیایی این باشگاه قبل از این بازیکن سه مهره تازه دیگر را نیز به خدمت گرفته بود. بازیکنانی با نام های خسوس ناباس، فرناندینیو و آلوارو نگردو. با احتساب این خرید ها سیتی در تابستان جاری چیزی حدود 90 میلیون پوند هزینه کرده است. این بازیکن جوان مونته نگرویی باید در کنار دو مهاجم دیگر سیتی یعنی ادین ژکو و آگوئرو به بازی بپردازد. قبل از این ماجرا تیم های آرسنال و یونتوس نیز به دنبال یووتیچ بودند.

یکی از پر سرو صدا ترین خرید های این فصل به پیوستن ایسکو به رئال مادرید بود. بازیکن جوان مالاگا با مبلغ 24 میلیون یورو به کهکشانی ها اضافه شد تا اولین خرید کارلو آنجلوتی به نام این بازیکن ثبت شود. رسانه های اسپانیایی به این خبر بیش از پیش بها دادند .

مارکینیوس در پاری سن ژرمن

یکی از انتقال‌هایی که در اوایل تابستان انجام شد خرید بازیکن جوانی به نام مارکینیوس توسط پاریس ها بود. سران باشگاه پاری سن ژرمن موفق شدند تا پروسه انتقال مارکینیوس، مدافع جوان باشگاه رم به تیمشان را نهایی کنند و این انتقال با رقمی در حدود 35 میلیون یورو انجام شده است.این بازیکن 19 ساله قراردادی 5 ساله را با باشگاه پاریسی به انعقاد رساند و تنها یک فصل برای رومی ها بازی کردهبود. او در جولای سال 2012 از کورینتیانس برزیل به رم پیوسته بود.این بازیکن جوان در این رابطه می‌گوید«خوشحالم که به پاری سن ژرمن آمده ام؛ تیمی که برزیلی های زیادی درآن بازی کرده و در رقم زدن تاریخ باشگاه نقش داشته اند. من نهایت تلاشم را به کار می گیرم تا بتوانم این سنت را ادامه داده و نام خودم را در تاریخ درخشان این باشگاه ثبت کنم. پاری سن ژرمن به من کمک خواهد کرد تا روند رشدم را در کنار بازیکنانی استثنایی و با انگیزه فتح جام های قهرمانی و البته فتح قلب های هواداران دنبال کنم.»این انتقال در شرایطی صورت گرفت که تیم های مطرح اروپایی از جمله منچستریونایتد و بارسلونا نیز به دنبال جذب این مدافع جوان برزیلی بودند.

کاوانی

کوین استروتمن به رم پیوست

بازیکن جوان پی اس وی آیندهوون با قرادادی به مدت 5 سال به رم ایتالیا پیوست. کوین استروتمن با قراردادی پنج‌ساله از پی‌اس‌و آیندهوون به رم پیوسته است.مبلغ قراداد این بازیکن چیزی حدود 20 میلیون یورو اعلام شده است. قبل از انعقاد این قرارداد باشگاه هلندی خواستار ضمانت بانکی از سوی رمی ها شده بود. رم نیز تقاضای آنها را برآورده کرده بود و این هافبک 23 ساله که باشگاهایی نظیر منچستر یونایتد نیز به دنبالش بودند ولی خودش اعلام کرده است که از پیوستن به تیم اول پایتخت ایتالیا خوشحال است و رم را باشگاهی بزرگ خوانده بود.

فیلیپه ملو در گالا

سرانجان تکلیف فیلیپه ملو مشخص شد و بعد از درگیری های فراوان میان باشگاه یوونتوس و گالاتاسرای این بازیکن برزلی برای همیشه به تیم ترکیه ای پیوست . یوونتوس ملو را با مبلغ 3.75 میلیون یورو راهی ترکیه کرده است. این انتقال پس از دو بار جابجایی او به صورت قرضی به ترکیه، در نهایت به صورت قطعی و دائمی به ثبت خواهد رسید.یوونتوس پاداشی 0.5 میلیون یورویی مرتبط با عملکرد فیلیپه ملو در گالاتاسرای نیز می تواند دریافت کند.ملو در فصل 2012-2011 به مبلغ 1.5 میلیون یورو و به صورت قرضی به گالاتاسرای پیوست و فصل بعد، 2013-2012 نیز با مبلغ 1.75 میلیون یورو باز هم به صورت قرضی پیراهن این تیم را بر تن کرد.

ایسکو و ایارامندی در رئال

یکی از پر سرو صدا ترین خرید های این فصل به پیوستن ایسکو به رئال مادرید بود. بازیکن جوان مالاگا با مبلغ 24 میلیون یورو به کهکشانی ها اضافه شد تا اولین خرید کارلو آنجلوتی به نام این بازیکن ثبت شود. رسانه های اسپانیایی به این خبر بیش از پیش بها دادند . البته باید عنوان کرد قبل از این ایاارا مندی با مبلغ 33 ملیون یورو از سوسیداد به رئال پیوسته بود. آنجلوتی در این فصل سعی کرد تا از همان ستاره های سابق خود استفاده کند و با آوردن چند جوان خون تازه ای را به تیم تزریق نماید. حالا باید دید آیا این بازیکنان جوان می‌توانند نقطه ضعف‌های رئال در فصل جدید را پوشش دهند با نه!

حسین جوادی

بخش ورزشی تبیان