تبیان، دستیار زندگی
اهمیت وزنه اصلی انتخاب همسر، در مواردی که خواستگار دارای گذشته نابهنجاری است، مشخص می شود، زیرا اکثر دختران درگیر احساسات شده و به درخواست ازدواج چنین افرادی پاسخ مثبت می دهند و متاسفانه زندگی موفقی ندارند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج با داماد سابقا معتاد


اهمیت وزنه اصلی انتخاب همسر، در مواردی که خواستگار دارای گذشته نابهنجاری است، مشخص می شود، زیرا اکثر دختران درگیر احساسات شده و به درخواست ازدواج چنین افرادی پاسخ مثبت می دهند و متاسفانه زندگی موفقی ندارند، چراکه نه از شرایط و مشکلات زندگی با چنین افرادی آگاهند، نه مهارت های برخورد با چنین افرادی را می‌دانند و نه از حمایت‌های مادی و معنوی خانواده خود یا همسر بهره می برند.

ازدواج با داماد سابقا معتاد

یکی از این نابهنجاری های پیش از ازدواج که درگیری های زیادی را هنگام انتخاب و پس از آن (در طول زندگی مشترک) ایجاد می‌کند، معتاد بودن خواستگار در گذشته است.

در برخی موارد، افرادی که به ازدواج با فرد معتاد رضایت می دهند، ممکن است به علت آن که یکی از بستگانشان معتاد است، از نظر روانی تمایل داشته باشند با کسی شبیه به این افراد ازدواج کنند تا بتوانند او را نجات دهند، بنابراین این گونه افراد بیشتر به این ازدواج رضایت می دهند و همچنین ممکن است افرادی در زندگی دچار خلل باشند و برای فرار کردن از آن و یا فشار خانواده یا اطرافیان به ازدواج با این افراد رضایت دهند.

نحوه ترک کردن مهم است

یکی از نکاتی که همه خانم‌ها باید قبل از ازدواج با این افراد در نظر گیرند نحوه ترک کردن است، نحوه ترک کردن باید حتما لایه لایه بررسی شود، نوع موادی که شخص به آن اعتیاد دارد بسیار مهم است، نحوه ترک باید به صورت حضوری با بررسی مفصل انجام شود.

اگر بعد از ازدواج متوجه اعتیاد همسر خود شدید، بدانید که در مواردی که اعتیاد به مواد سنتی یا موادی باشد که روانگردان نیستند توصیه می شود که سازش کنید و با تغییر الگوی رفتاری به زندگی خود ادامه دهید و تا حد امکان علت برگشت به سمت مواد مخدر را بررسی کنید و در صورت امکان علت را بعد از بررسی از بین ببرید.

اما در مورد اعتیاد به مواد روانگردان از قبیل شیشه توجه به این نکته ضروری است که حداقل دوران نقاهت بعد از ترک این مواد بیشتر از یک سال است و باید با احتیاط زیادی با این افراد برخورد کرد.

یکی از علل بازگشت به مصرف مواد مخدر در افرادی که قبلا معتاد بوده اند، ایجاد استرس است که باید علت بازگشت را بررسی کرد و نکته دوم این است که گاهی این افراد به صورت تفریحی مواد مصرف می کنند که البته به این گونه افراد معتاد نمی گوییم اما دقت (به دور از حساسیت) در این مسدله بسیار مهم است.

درد جدایی در دوران نامزدی یا آشنایی را به جان بخرید تا بعدها درد بزرگتری همراه شما نباشد. به او بگویید كه نمى‏خواهید با یك فرد معتاد زندگى كنید

مراقب باشید

تفاوت دقت با حساسیت در این است که اگر همسر شما گفته است معتاد تفننی است پس چک کنید که در چه زمان هایی مواد مصرف می کند، اگر زمان مصرف نزدیک به هم بود، وی معتاد است اما از سوی دیگر اگر به مصرف مواد گرایش داشت از خود حساسیت نشان ندهید که باعث شود به صورت مخفیانه و دور از نظر شما این کار را انجام دهد.

در انتخاب افرادی که کمتر از یک سال از ترک اعتیاد آنها نگذشته است، باید بسیار محتاط بود و محیط به دور از تنشی را فراهم کرد تا به سمت مصرف مواد مخدر برنگردند.

با تمام این ها توصیه جدی داریم که اگر قرار است با فردی که در گذشته سابقه اعتیاد داشته ازدواج کنید حتما با مشاوران خبره مشورت کرده و در جلسات متعدد مشاوره همراه با نامزدتان شرکت کنید.

اگر هنوز ترک نکرده...

اگر فردى كه مى‏خواهید با او ازدواج كنید معتاد باشد، باید بدانید که او عاشق چیزى غیر از شماست. اعتیاد او رقیب شماست که خیلی راحت می تواند در جریان زندگی مشترک شما را شکست دهد چون اعتیاد، خیلی بیشتر از تاثیری که شما روی زندگی همسرتان می گذارید، جسم و روح او را راضی می کند. او گرفتار مواد مخدر یا الکل یا مواد روانگردان است و این یعنی چیزی در زندگی او وجود دارد که اختیار عملش را می گیرد و رفتارهایش را تنظیم می کند. چیزی که ممکن است اراده او را سلب کند و زندگی شما را از اختیار خودتان خارج کند. فرد معتاد، آسیب پذیر است. در مقابل مشکلات، در مقابل محرومیت ها و در مقابل شکست ها نمی تواند فردی قوی باشد و مهم تر از همه نمی تواند در جایگاه ستون و چتر حمایتی خانواده شما قرار گیرد.

ازدواج با داماد سابقا معتاد

بنابراین قبل از هر چیز با خودتان کنار بیایید و درد جدایی در دوران نامزدی یا آشنایی را به جان بخرید تا بعدها درد بزرگتری همراه شما نباشد. به او بگویید كه نمى‏خواهید با یك فرد معتاد زندگى كنید. یادتان باشد، زندگی با یک فرد معتاد که به خاطر ازدواج با شما تظاهر به ترک می کند، یا در مدت کوتاهی هیجان زده سراغ کمپ ترک اعتیاد می رود و می گوید پاک شده تا بتواند با شما ازدواج کند همیشه احتمال برگشت او به اعتیاد را به همراه دارد. چون با همین شدت هیجان می تواند دوباره به اعتیاد برگردد. این بار وقتی در زندگی به یک سرخوردگی ساده رسید، تصمیم می گیرد قید کاری را که در حق شما کرده بزند و دوباره به دنیای مواد رو بیاورد.

تصمیم به ترک اعتیاد باید درونی و خودخواسته باشد و به آرامی و صبوری انجام گیرد و مهم تر از آن، دوره نقاهت حداقل یک ساله را طی کند. در غیر این صورت همیشه باید شبیه یک پلیس رفتار همسرتان را زیر نظر داشته باشید تا متوجه شوید آیا به اعتیادش برگشته یا نه.

فرآوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از مهرخانه، راهکار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.