تبیان، دستیار زندگی
چمدان ‌بستن وقتی کار راحتی به نظر می‌رسد که در کمد لباس‌ها و کشوها را باز کنیم و هر چیزی را که می‌خواهیم، بدون ترتیب داخل چمدان بریزیم؛ ولی مثل هر کار دیگری، بستن کوله‌بار سفر هم قواعد خودش را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چمدان بستن برای سفر خارجی


چمدان ‌بستن وقتی کار راحتی به نظر می‌رسد که در کمد لباس‌ها و کشوها را باز کنیم و هر چیزی را که می‌خواهیم، بدون ترتیب داخل چمدان بریزیم؛ ولی مثل هر کار دیگری، بستن کوله‌بار سفر هم قواعد خودش را دارد. برای این ‌که در چمدان‌تان را بدون دردسر ببندید و وسایل‌تان را همان‌ طور که می‌خواهید در مقصد تحویل بگیرید، خوب است به نکات زیر توجه داشته باشید.

مسافرت

ـ‌ فکر برداشتن وسایل سنگین را از سر بیرون کنید. اتو و سشوار از وسایلی است که در بیشتر هتل‌های امروزی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

ـ بهتر است طوری لباس‌ها را بچینید که به اتوکردن نیازی پیدا نکند. لباس‌های رسمی را با چوب‌رختی در کاورهای پلاستیکی خشکشویی بگذارید.

ـ کیسه‌های پلاستیکی بهترین انتخاب برای دسته‌بندی وسایل است. می‌توانید کفش‌های کثیف، شامپو و وسایل بهداشتی یا هر وسیله‌ای دیگری که امکان ریختن روی لباس‌ها و خراب کردنشان را دارد، در آنها بگذارید.

ـ برای جا دادن لباس‌های راحت‌تر مثل شلوارهای جین و بلوز و ژاکت و تی‌شرت‌ها دو راه وجود دارد: هم می‌توان آنها را تا کرد و هم لوله.‌‌لوله‌کردن برای جین و تی‌شرت عالی است، جای کمتری را در چمدان اشغال می‌کند و چروک هم نمی‌شود. لباس‌هایی مثل ژاکت و بلوز را هم به‌شکل مربع تا کنید.

مهم‌ترین‌ها

شما قرار است به یک کشور خارجی سفر کنید و این یعنی فرسنگ‌ها دور از محل زندگی‌تان و به همین دلیل باید هوشیارتر باشید. اگر چیزی جا بگذارید دیگر امکان بازگشت ندارید و سفر هم برایتان تلخ خواهد شد.

گذرنامه، بلیت‌، روادید، پول، کارت اعتباری، چک‌ پول‌های مسافرتی، برگه یا شماره‌ رزرو هتل، نقشه‌ شهر مقصد، شماره‌ تلفن‌های اضطراری شهر مقصد (پلیس، اورژانس و تاکسی)، داروهای ضروری، شماره تماس با پزشکتان و... .

این وسایل را حتما باید جایی جدا از لباس‌ها و بخصوص در محلی که بهترین و راحت‌ترین امکان دسترسی به آن را داشته باشید قرار دهید. شاید تا وقتی به مقصد برسید، مجبور باشید چند بار آنها را خارج کنید و دوباره سر جایشان بگذارید.

برای جا دادن لباس‌های راحت‌تر مثل شلوارهای جین و بلوز و ژاکت و تی‌شرت‌ها دو راه وجود دارد: هم می‌توان آنها را تا کرد و هم لوله.‌‌لوله‌کردن برای جین و تی‌شرت عالی است، جای کمتری را در چمدان اشغال می‌کند و چروک هم نمی‌شود. لباس‌هایی مثل ژاکت و بلوز را هم به‌شکل مربع تا کنید

اگر مایل نیستید هزینه اضافه بار همراه را بپردازید، تحت شرایط زیر می توانید چمدان ها و بار خود را به عنوان بار غیرهمراه با نرخ مخصوص بار ارسال کنید:

لوازم شما فقط می تواند شامل وسایل شخصی باشد. مثل آلات موسیقی ایرانی قابل حمل، ماشین تحریر و لوازم ورزشی قابل حمل و صنایع دستی ایرانی. اما لوازم و ماشین آلات صنعتی، عطرها، مبلمان خانگی، كالاها و نمونه های فروش كه مشمول هزینه ها و حقوق اضافه بار و بار عادی اند، مستثنی هستند. شما باید بلیت معتبر سفرتان را هنگام تحویل بار جهت استفاده از نرخ مخصوص اضافه بار غیر همراه ارایه دهید  درغیر این صورت محموله شما مشمول نرخ معمول بار خواهد شد. چمدان های غیر همراه 4 روز قبل از پرواز پذیرش می شوند.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


جام جم، کشکول