تبیان، دستیار زندگی
خودروی بهینه سازی شده فوق سنگین تاک بر صیاد با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان جدیدترین دستاورد نزاجا رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودرو تانک‌بر صیاد رونمایی شد


خودروی بهینه سازی شده فوق سنگین تانک‌بر "صیاد" با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان جدیدترین دستاورد نزاجا رونمایی شد.

خودروی بهینه سازی شده فوق سنگین تاک بر "صیاد" با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش عملیاتی شد. تانک‌بر "صیاد" قابلیت جابجایی تانک و ادوات زرهی سنگین تا وزن  200 تن را دارد و علاوه بر سرعت بالا، طراحی اتاق راننده آن نیز ارتقاء یافته و در شرایط مختلف جوی و جاده قابلیت مانور فراوانی دارد.

خودرو تانک‌بر صیاد رونمایی شد

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم رونمایی از این خودروی تاکتیکی گفت: در راستای تحرک‌پذیری بالای نیروی زمینی ارتش به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در نبردهای ناهمتراز، "خودروی تانک‌بر صیاد" به عنوان جدیدترین دستاورد این نیرو طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: این خودرو که یک خودروی استراتژیک محسوب می‌شود، می‌تواند انواع ادوات زرهی، تانک و خودروهای شنی‌دار را به مناطق عملیاتی مورد نظر در کمترین زمان منتقل کند.

امیر پوردستان در مراسم بهره‌برداری از این تانک با اشاره به اینکه فضای جدیدی از تهدیدات پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای آمادگی بیشتر باید قابلیت‌ها و استعدادهای لازم نیز طراحی شود که طرح "صیاد" در راستای این آمادگی‌هاست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با همت مهندسان وارسته فنی نیروی زمینی خودروی فوق سنگین تجاری تبدیل به خودرویی تاکتیکی و عملیاتی و تانک‌بر شد که قابلیت‌های مختلفی در افزایش تحرک و جابجایی تانک و ادوات سنگین زرهی دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با این پیشرفت‌ها دشمنان در صورت هر گونه خطا، پاسخ‌های قاطع و محکمی از یگان‌های ارتش دریافت خواهند کرد

پوردستان خاطرنشان کرد: با استفاده از این تانک‌بر پیشرفته  علاوه بر افزایش سرعت، توان جابجایی ادوات هم ارتقاء یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تحرک و قدرت جابجایی این خودرو به گونه‌ایست که می‌توان با بکارگیری تعدادی از آنها، یک گردان زرهی را طی یک روز به نقاط دور دست کشور کشور منتقل کرد.

پوردستان افزود: خودروی تانک‌بر "صیاد" با قدرت موتور 610 اسب بخار و قابلیت کشندگی بیش از 70 تن در راستای نیاز نیروی زمینی ارتش به چابکی، چالاکی و جابجایی سریع یگانها در جنگ های نسل آینده، از امروز به طور رسمی به ناوگان حمل و نقل سنگین این نیرو پیوست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه از ارتقای توان موشکی یگان‌های این نیرو خبر داد.

خودرو تانک‌بر صیاد رونمایی شد

امیر پوردستان، پشتیبانی بیشتر یگان‌های پیاده و زرهی و توپخانه و افزایش توان یگان‌های موشکی را از اهداف این ارتقاء بیان کرد و افزود: این پیشرفت با همکاری صنایع دفاع بدست آمده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از بهینه‌سازی موشک‌های "نازعات" و "فجر 5 "  نیروی زمینی خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون علاوه بر افزایش نبرد موشک‌ها، دقت هدف‌گیری و قدرت تخریبی آنها نیز بسیار افزایش یافته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با این پیشرفت‌ها دشمنان در صورت هر گونه خطا، پاسخ‌های قاطع و محکمی از یگان‌های ارتش دریافت خواهند کرد.

امیر پوردستان افزود: موشکهای برد کوتاه زیر 500 کیلومتر و بالستیک هستند.

 

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مشرق، ایسنا