تبیان، دستیار زندگی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر پاک شدن تحجر از دامن جامعه، اظهار کرد: سیاست خارجی کلید بازکردن قفل ها در کشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هاشمی: سیاست خارجی، کلیدی برای قفل‌هاست


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر پاک شدن تحجر از دامن جامعه، اظهار کرد: سیاست خارجی کلید بازکردن قفل ها در کشور است. 

هاشمی

به گزارش تسنیم از ساری به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی مازندران، با اشاره به اهمیت تولید برای توسعه پایدار کشورها اظهارکرد: رونق تولید، علاوه بر حل مشکل بیکاری جوانان، سبب تقویت روحیه نشاط خانوادهها و سرزندگی جامعه می شود. وی با تشریح اوضاع اقتصادی کشور در هشت سال دفاع مقدس و آغاز دولت سازندگی، گفت: به اسم دولت کار آغاز کردیم، ولی بسیار فراتر از شعار، با جذب متخصصان از جناح‌های مختلف سیاسی، به زیرساختهای کشور در همه ابعاد توجه کردیم که بارزترین نتیجه آن کم کردن بیکاری 16 درصدی سال 68 به 9 درصد در سال 76 بود.

هاشمی رفسنجانی، رکود تورمی و بیکاری نیروهای کیفی و تحصیلکرده را دردی بزرگ برای کشور خواند و گفت: نیروهای جوان، جوهری ارزنده هستند که به عنوان سرمایه های انسانی باید برای ارتقای بهره وری در همه بخش ها حضور داشته باشند. وی با اشاره به تصویب چشم انداز 20 ساله نظام و تدوین سیاست‌های کلی، به خصوص اصلاح اصل 44 در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تأیید و ابلاغ آنها از سوی رهبری گفت: بخش خصوصی با نیروهای مجرب و روحیه ای که برای کار بیشتر و رقابت سالم تر در فضای اقتصادی دارد، می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط امروز سخت تر از زمان جنگ نیست، گفت: البته گردنه هایی وجود دارد که نظام اسلامی می تواند با حفظ مصالح و منافع ملت و کشور و با اتخاذ سیاست خارجی درست، از آنها عبور کند.

هاشمی رفسنجانی، آرامش روز انتخابات و پس از آن را نشانه احترام متقابل مردم و نظام به آزادی فکر و رأی دانست و گفت: در این فضا اگرچه هنوز مشکلات مردم حل نشده، اما با نشاط کامل برای کاری که خودشان کرده ارزش قائل هستند و امیداریم دولت به تدریج و با تعیین اولویتها به مسائل بپردازد.

شرایط امروز سخت تر از زمان جنگ نیست، البته گردنه هایی وجود دارد که نظام اسلامی می تواند با حفظ مصالح و منافع ملت و کشور و با اتخاذ سیاست خارجی درست، از آنها عبور کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار درباره تفکرات افراطی و تفریطی گفت: مردم و به ویژه جوانان نباید بگذارند رسوبات تحجّر دوباره دامن انقلاب و کشور را بگیرد.

رأی معنادار روستاییان به روحانی

هاشمی رفسنجانی، رأی روستاییان و شهرستان‌های دوردست ایران به آقای روحانی را بسیار معنادار خواند و گفت: روستاییان در بمباران تبلیغات پرداخت یارانه ها، به کسی رأی دادند که بر تدبیر در امور و امیدواری به آینده تأکید می کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه و مسئولیت مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضائیه را در کنار دولت بسیار مهم دانست و تأکید کرد: همه باید همکاری کنند تا انگلها اقتصاد کشور را آلوده نکنند.

بخش سیاست تبیان

منبع : الف