تبیان، دستیار زندگی
واریس یکی از مهم ترین بیماری هایی است که سلامت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را تهدید می کند؛ چرا که آنها 90 درصد مدت زمان کار خود در حالت ایستاده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطرهای شغلی ماموران راهنمایی و رانندگی


واریس یکی از مهم ترین بیماری هایی است که سلامت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را تهدید می کند؛ چرا که آنها 90 درصد مدت زمان کار خود در حالت ایستاده هستند و همین سر پا ایستادن ها، خطر ابتلا به واریس را سه تا چهار برابر افزایش می دهد.


خطر شغلی ماموران راهنمایی و رانندگی

آخرین قبض جریمه‌ای که از پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت کرده‌اید، چه زمانی بوده است؟ اگر برای پاسخ به این پرسش حسابی فکر کردید، اما چیزی نصیب‌تان نشد به احتمال زیاد شما راننده قانون‌مندی هستید.

اما در صورتی که پاسخ بی درنگ به ذهنتان رسید و جزو رانندگانی هستید که زیاد جریمه می شوید، باید گفت خطر در کمین شماست؛ چرا که ممکن است به دلیل رعایت نکردن قوانین رانندگی که جریمه شدن یکی از مهم ترین نشانه های آن است، سلامت تان به خطر بیفتد.

البته قرار نیست شما را نصیحت کنیم که خوب رانندگی کنید تا جریمه نشوید، بلکه روی سخنمان با ماموران زحمتکش راهنمایی و رانندگی مستقر در خیابان ها است که آسیب های شغلی زیادی تهدیدشان می کند.

امان از استرس شغلی و پادرد!

استرس شغلی از مهم ترین آسیب هایی است که تاثیر منفی روی سلامت افراد دارد.

شلوغی و ترافیک خیابان ها، بوق زدن های ممتد، مواجه شدن و جر و بحث کردن با رانندگان متخلف برای فرار از صدور برگ جریمه، گرما و سرمای هوا و خستگی ناشی از کار زیاد از عواملی است که باعث این نوع استرس در ماموران راهنمایی و رانندگی می شود.

همچنین این افراد به دلیل ایستادن های طولانی، در معرض آسیب های اسکلتی عضلانی قرار دارند. این افراد به تدریج دچار گردن درد، کمردرد و پادردهای مزمن بویژه هنگام خواب و استراحت می شوند و متاسفانه در معرض ابتلا به آرتروز قرار می گیرند.

تابش مستقیم نور خورشید، دود ناشی از وسایل نقلیه و هوای آلوده از جمله عواملی است که افزایش احتمال بروز آسیب های چشمی در ماموران راهنمایی و رانندگی را همراه دارد

واریس یکی از مهم ترین بیماری هایی است که سلامت ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را تهدید می کند؛ چرا که آنها 90 درصد مدت زمان کار خود در حالت ایستاده هستند و همین سر پا ایستادن ها، خطر ابتلا به واریس را سه تا چهار برابر افزایش می دهد.

به همین دلیل به ماموران راهنمایی و رانندگی مستقر در خیابان ها توصیه می شود در ازای هر یک ساعت کار ایستاده، حدود ده دقیقه بنشینند و اگر این امکان برایشان وجود ندارد، با پیاده روی ساده و ورزش های گردن، کمر و شانه از بروز آسیب های جدی پیشگیری کنند.

خطر در کمین قلب شما

به گفته متخصصان، ماموران راهنمایی و رانندگی مستقر در خیابان های آلوده شهر از گروه های پرخطر بیماری های قلبی و عروقی به شمار می روند و مشکلات ناشی از کم خونی و تنگی عروق کرونر سلامتشان را تهدید می کند.

همچنین حضور مداوم در هوای آلوده به علت کمبود اکسیژن، احتمال سکته ها را افزایش می دهد.

به همین دلیل توصیه می شود این افراد در طول مدت کار از ماسک های فیلتردار ویژه استفاده کنند و مصرف شیر، لبنیات و ماهی را در برنامه غدایی روزانه شان بگنجانند، زیرا مصرف این مواد غذایی تاثیر منفی آلودگی هوا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

آسیب های چشمی را جدی بگیرید

تابش مستقیم نور خورشید، دود ناشی از وسایل نقلیه و هوای آلوده از جمله عواملی است که افزایش احتمال بروز آسیب های چشمی در ماموران راهنمایی و رانندگی را همراه دارد.

این افراد به منظور پیشگیری از قرمزی، خارش و حتی عفونت چشمی، باید از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنند، هر شب چشم هایشان را با آب و شامپو بچه شستشو دهند و هفته ای یک تا دو بار از قطره های استریل چشمی استفاده کنند.

بخش سلامت تبیان


منبع : جام جم - سرهنگ مصطفی جعفری ، کارشناس پلیس راهنمایی و رانندگی

مطالب مرتبط:

در محل کارتان نیز به فکر سلامتی‌تان باشید

5 خطر شغلی دندانپزشکان

سلامت شغلی تایپیست‌ها

بیماری های ریوی ناشی از کار

بیماری های پوستی ناشی از مشاغل مختلف

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.