تبیان، دستیار زندگی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در حوزه سیاست‌گذاری‌های ارزی قطعا نیازمند تصمیم کوتاه‌مدت هستیم و و دولت باید سیاست‌های کلی خود را در این زمینه اعلام کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر  شعار 100 روزه‌ اقتصاد!


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در حوزه سیاست‌گذاری‌های ارزی قطعا نیازمند تصمیم کوتاه‌مدت هستیم و و دولت باید سیاست‌های کلی خود را در این زمینه اعلام کند.

پور ابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کیمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده انتخاباتی رییس جمهور منتخب مبنی بر اینکه برنامه 100روزه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی دارد، اظهار داشت: بنده تغییری را در سخنان آقای روحانی استنباط کردم. چرا که در ابتدا مطرح شده بود در 100 روز اول کاری، دولت برای همه حوزه‌ها برنامه دارد و انتظار ما این بود که در این 100 روز یک برنامه مشخص در حوزه‌های مختلف اجرا شود.

وی افزود: ما حتی پیشنهاداتی را برای برنامه‌های 100 روزه دولت منتخب مطرح کردیم، اما آقای روحانی اخیرا اعلام کرد که در 100 روز اول گزارشی از وضعیت کشور به مردم ارائه خواهد داد و استنباط بنده این است که یک جابجایی صورت گرفته است و یا حداقل یک شفافیت در بیان موضوعات از ابتدا تاکنون انجام نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر شفافیتی توسط آقای روحانی صورت بگیرد، مشخص خواهد شد که آیا نظرشان تدوین برنامه 100 روزه در ابتدای دولت بوده و یا گزارشی از وضعیت 100 روز نخست تصدی دولت بوده است.

پورابراهیمی ادامه داد: ارائه گزارش در 100 روز اول دولت کاری ندارد و لازم نبود که برای آن شعار داده شود، لذا اینکه بگوییم بعد از 100 روز گزارش می‌دهیم نیاز نبود و می‌توان گزارش را ظرف یک ماه هم تهیه کرد.

آقای روحانی باید در روزهای ابتدایی دولت اقدامات کوتاه‌مدتی را در حوزه سیاستگذاری ها و فعالیت های اقتصادی انجام دهد، چرا که ما در حوزه سیاست‌گذاری‌های ارزی قطعا نیازمند تصمیم کوتاه‌مدت هستیم و دولت باید سیاست‌های کلی خود را در این زمینه اعلام کند

وی خاطر نشان کرد: آقای روحانی باید در روزهای ابتدایی دولت اقدامات کوتاه‌مدتی را در حوزه سیاستگذاری ها و فعالیت های اقتصادی انجام دهد، چرا که ما در حوزه سیاست‌گذاری‌های ارزی قطعا نیازمند تصمیم کوتاه‌مدت هستیم و دولت باید سیاست‌های کلی خود را در این زمینه اعلام کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیشنهاد ما به دولت مطرح کردن شفاف برنامه‌هایش در زمینه صادرات و واردات، قیمت‌گذاری ارز مرجع و دیگر تصمیمات اقتصادی است، گفت: دولت آقای روحانی باید اعلام کند که تصمیمش درباره ارز مرجع چیست؟ آیا می‌خواهد ارز مرجع را متوقف کند؟

پورابراهیمی افزود: قطعا یکی از برگ برنده‌های دولت روحانی در مقابل باج‌خواهی‌های آمریکا اقتدار اقتصادی است، چرا که اگر در درون با نابسامانی اقتصادی مواجه باشیم در چانه‌زنی بین‌المللی ما تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد من به روحانی در حوزه تحریم‌ها و بحث هسته‌ای در ابتدای دولت عدم ورود است و باید در ابتدای دولت یک اصلاح ساختار و ساماندهی اقتصادی صورت گیرد تا از یک اقتدار نسبی در کشور برخوردار شویم و با این اقتدار پای میز مذاکرات برویم.

پیشنهاد من به روحانی در حوزه تحریم‌ها و بحث هسته‌ای در ابتدای دولت عدم ورود است و باید در ابتدای دولت یک اصلاح ساختار و ساماندهی اقتصادی صورت گیرد تا از یک اقتدار نسبی در کشور برخوردار شویم و با این اقتدار پای میز مذاکرات برویم

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: گاهی اوقات حرف‌هایی احساسی مطرح می‌شود، اما قطعا بعد از آغاز دوره ریاست‌جمهوری آقای روحانی، وی زیر ذره‌بین مردم،‌ رسانه‌ها و مجلس است و قاعدتا باید از تصمیم‌هایی‌که نمی‌تواند آن را تحقق ببخشد، اجتناب بورزد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر آقای روحانی نیز در گذشته بحث برنامه 100 روزه را مطرح کرده، ظاهرا الان بحث خود را اصلاح کرده و فکر نمی‌کنم قصد داشته شعاری بدهد و آن را عمل نکند.

وی گفت: پیشنهاد ما به دولت آینده این است که از بیان موضوعاتی که دولت را دچار چالش می‌کند خودداری کند.

بخش اقتصاد تبیان

منبع : تسنیم