تبیان، دستیار زندگی
ركورددار شش وسیله ژیمناستیك ایران با ابراز تاسف از وضعیت حاكم بر ورزش كشور گفت: فریادهای ما به جایی نمی رسد و ورزش ایران تنها به چند رشته محدود شده است و رشته های پایه هر روز منزوی تر می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فریاد ورزشكاران رشته های پایه از بی توجهی مسوولان ورزش


ركورددار شش وسیله ژیمناستیك ایران با ابراز تاسف از وضعیت حاكم بر ورزش كشور گفت: فریادهای ما به جایی نمی رسد و ورزش ایران تنها به چند رشته محدود شده است و رشته های پایه هر روز منزوی تر می شوند.

ژیمناستیک

محمد رمضانپور افزود: من به دلیل مشكلات مالی كه برای خانواده ام بوجود آمد، نتوانستم درآخرین اردوی تیم ملی شركت كنم و فكر می كنم به همین دلیل در اردوی بعدی كه پیش از مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهد شد، به تیم ملی دعوت نشوم .وی افزود: به دلیل تداوم مشكلات مالی نمی توانم همیشه در خدمت تیم ملی باشیم ، بنابراین فكر نمی كنم هیچ یك از مردم ایران از من و امسال من انتظار كسب مدال داشته باشند.

رمضانپور درادامه گفت: با این وجود من به تنهایی روزی سه ساعت تمرین می كنم و در صورتی كه سرمربی تیم ملی بخواهد، در خدمت تیم ملی خواهم بود. وی اظهارداشت: من از كودكی وارد ژیمناستیك شدم و خانواده ام هزینه هنگفتی متحمل شد تا بتوانم در این رشته به حد تیم ملی برسم اما شرایط در سطح قهرمانی به اندازه ای سخت و پرهزینه می شود كه دیگر نمی توان با هزینه های اندك ادامه دادودر مقابل حریفان كشورهای توسعه یافته عرض اندام كرد.

عضوتیم ملی ژیمناستیك ایران اظهارداشت:امروزشرایط بگونه ای است كه هیچ یك از ورزشكاران رشته من از وضعیت حاكم راضی نیستند ومتاسفانه وضعیت هر روز بدتر هم می شود. رمضانپور اظهارداشت: من تشكیل خانواده داده ام و اگر بخواهم تمام وقت خود را در اختیار تیم ملی قرار دهم، عملا نمی توانم به انتظارات به حق خانواده پاسخ دهم.

وی افزود: به نظر من ژیمناستیك ایران منزوی شده است و مسوولان رده بالای ورزش كشور و سایر ارگان ها با بی توجهی های خود نقش كلیدی در منزوی شدن این رشته ایفا كرده اند. رمضانپوردرادامه اظهارداشت: به خوبی میدانم كه مسوولان فدراسیون ازمشكل مالی رنج می برند و حتی در مواقعی توان پرداخت حقوق كاركنان فدراسیون را ندارند، به این ترتیب تكلیف مربی و ورزشكار تیم ملی مشخص است.

محمد رمضانپور افزود: من به دلیل مشكلات مالی كه برای خانواده ام بوجود آمد، نتوانستم درآخرین اردوی تیم ملی شركت كنم و فكر می كنم به همین دلیل در اردوی بعدی كه پیش از مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهد شد، به تیم ملی دعوت نشوم .وی افزود: به دلیل تداوم مشكلات مالی نمی توانم همیشه در خدمت تیم ملی باشیم ، بنابراین فكر نمی كنم هیچ یك از مردم ایران از من و امسال من انتظار كسب مدال داشته باشند

وی گفت: من نور امیدی درآینده رشته های پایه ایران نمی بینم و از گفتن چند باره مشكلات خسته شده ام چرا كه هیچ فردی به داد ژیمناستیك ایران نمی رسد. عضو تیم ملی ژیمناستیك ایران درادامه ازمسوولان فدراسیون تشكركرد كه دراین شرایط بحرانی تمام توان خود را بكار گرفته اند كه از ورزشكاران حمایت كنند.

وی گفت: با این وجود شرایط به گونه ای نیست كه ژیمناستیك ایران بخواهد روند رو به رشدی را دنبال كند. رمضانپور درادامه از عملكرد دستگاه عالی ورزش انتقادكردوگفت: متاسفانه وزارت ورزش و سایر ارگان ها اصلا حمایتی از ژیمناستیك نمی كنند و حرف های ما هم تكراری شده است و هیچ اثری ندارد.

وی گفت:در جریان تلاش های مسوولان فدراسیون ژیمناستیك برای سرپانگهداشتن این رشته هستم و می دانم كه از هیچ كمكی دریغ نمی كنند، اما وقتی می بینم كه ورزش هایی با یك درخشش 50 میلیون تومان پاداش می گیرند یا اجازه واردكردن خودرو دریافت می كنند متوجه می شوم كه مسوولان اصلا ارزشی برای رشته های پایه در ایران قائل نیستند.

وی گفت: وقتی می شنویم كه باشگاهی مثل استقلال یا پرسپولیس سالیانه 60 میلیارد تومان هزینه می كنند كه با این مبلغ چندین فدراسیون ایران می تواند تعداد زیادی قهرمان المپیك و جهان پرورش دهد به حال ورزش كشورم تاسف می خورم و امیدوارم روزی این بی عدالتی ها پایان یابد.

بخش ورزشی تبیان


منبع:ایرنا