تبیان، دستیار زندگی
لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای آغازین خود نزدیک می شود تا تیم ها برای رقابت در سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با یکدیگر به رقابت بپردازند. رقابت‌های فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال با انجام 8 دیدار در زمان‌های چهارشنبه و پنج شنبه (2 و 3 مردادماه) آغاز می‌ش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام تقابل های حاشیه ساز لیگ سیزدهم


لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای آغازین خود نزدیک می شود تا تیم ها  برای رقابت در سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با یکدیگر به رقابت بپردازند. رقابت‌های فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال با انجام 8 دیدار در زمان‌های چهارشنبه و پنج شنبه (2 و 3 مردادماه) آغاز می‌شود و 16  تیم حاضر در این مسابقه‌ها، رقابت خود را برای كسب قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌كنند.


علی دایی و کریمی

به نقل از مجله اینترنتی جهان و ورزش، نقل و انتقالات لیگ سیزدهم به نحوی پیش رفت که هیچ کدام یک از هواداران سرخابی ها نیز آن را پیش بینی نمی کردند. انتقال شماره هشت های سرخابی ها به تبریز و اصفهان باعث شد تا شوک های بزرگی به هواداران استقلال و پرسپولیس وارد شود.

به نظر می رسد با یارگیری تیم ها فصل سیزدهم بیشترین جدال های حاشیه ای و حساس را پیش رو داشته باشد که اولین آن را پرسپولیس و تراکتورسازی خواهند زد.

پرسپولیس – تراکتور سازی:

این بازی همه چیز خواهد داشت و احتمالا بیش از 90 هزار تماشاگر را به خود می بیند رویارویی علی کریمی با پرسپولیسی ها و دایی مهم ترین اتفاق است. تقابل جواد کاظمیان با سعید شیرینی شاید قدیمی شده باشد اما باید دید تقابل هواداران تراکتور با قاسم دهنوی چگونه خواهد بود.

جدایی عجیب کریم انصاری فرد از پرسپولیس و پیوستن به تراکتور را به اتفاقات قبلی اضافه کنید تا حواشی این بازی به اوج خود برسد . محبوبیت علی کریمی برای هواداران مشخص است اما باید منتظر عکس العمل هواداران پرسپولیس در قبال کاظمیان و به خصوص انصاری فرد باشیم.

سپاهان– فولاد:

یکی از بازی های کلاسیک لیگ را شاهد خواهیم بود و مهم ترین نکته رویارویی آرش افشین با تیم سابقش خواهد بود حسن جعفری هم در ترکیب فولاد مقابل سپاهان تیم سابقش قرار می گیرد.

استقلال – سپاهان:

جنگ بزرگ مدعیان قهرمانی با یک اتفاق بزرگ و ویژه حضور مجتبی جباری در تهران آن هم با پیراهن سپاهان عجیب خواهد بودو باید دید هواداران استقلال چه واکنشی در قبال او و البته علی حمودی خواهند داشت این طرف هم احمد جمشیدیان مقابل تیم سابقش قرار می گیرد.هر چند گفته می شود جمشیدیان مشکلات خاصی دارد و فعلا قادر به بازی با پیراهن استقلال نیست.

استقلال – صبا:

دوئل مایلی کهن و قلعه نویی آن هم در حالی که دیگر از آن مصاحبه های آتشین خبری نیست و ظاهرا طرفین فعلا در صلح به سر می برند رضا عنایتی هم فرصت اینرا دارد تا دوباره به قلعه نویی و استقلال خودش را نشان دهد.

نفت تهران – پرسپولیس:

گل محمدی به پرسپولیس می رسد همین برای جذاب شدن این بازی کافی نیست؟

جدایی عجیب کریم انصاری فرد از پرسپولیس و پیوستن به تراکتور را به اتفاقات قبلی اضافه کنید تا حواشی این بازی به اوج خود برسد . محبوبیت علی کریمی برای هواداران مشخص است اما باید منتظر عکس العمل هواداران پرسپولیس در قبال کاظمیان و به خصوص انصاری فرد باشیم

داربی پایتخت

استقلال – پرسپولیس:

دربی تهران مملو از تقابل و کری خوانی خواهد بود و البته قلعه نویی این بارباید مقابل دایی قرار بگیرد.برای اولین بار است که قلعه نویی و دایی در غالب تیم های پرسپولیس و استقلال مقابل یکدیگر صف آرایی می کند.

سپاهان – پرسپولیس:

این بازی به ال کلاسیکو ایران معروف است این درحالی است که سپاهان و پرسپولیس همیشه با هم کری و اختلاف دارند ماجراهایی که برسر حدف دهنوی، خلیل زاده و یعقوب کریمی به پا شد این بازی را قطعا حساس تر می کند از طرف دیگر سید جلال حسینی و محسن بنگر روز آرامی در اصفهان نخواهند داشت.

صبا – پرسپولیس:

نبرد محمد مایلی کهن با علی دایی در این سال ها آنقدر خاص بوده که نمی توان به سادگی از کنارش گذشت مایلی کهن امسال قبل از دایی گزینه جدی سرمربیگری پرسپولیس به حساب می آمد ولی به آنچه می خواست نرسید او با دایی هم رابطه خوبی ندارد.

تراکتورسازی – استقلال:

یک جنگ بزرگ دیگر برسر قهرمانی عناصر جذاب کننده این بازی هم بسیار است از علی کریمی گرفته تا قلعه نویی و جلالی که همه را یاد بازی معروف فولاد- ذوب آهن در هفته پایانی لیگ هشتم می اندازد که جلالی با ایستادگی مقابل ذوب آهن و ابراهیم زاده باعث قهرمانی استقلال شد روزی که جلالی خیلی مرد شد و قاضی کولاک کرد الان قاضی شاگرد قلعه نویی است والبته شاید در روز آخر لیگ این قضیه به نوع دیگری اتفاق بیفتد روزی که تراکتور در تهران با استقلال بازی دارد و شاید این بازی تعیین کننده معادله قهرمانی باشد.

بخش ورزشی تبیان