تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در همه آثار امام خمینی(ره) اظهارنظر درباره شئون زندگی و کشورداری وجود دارد، اظهار کرد: اعتدال‌گرایی یعنی حرکت در خط مستقیم امام (ره).
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایت الله جنتی:خیلی با فتنه‌گران مسامحه شده است


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "در همه آثار امام خمینی(ره) اظهارنظر درباره شئون زندگی و کشورداری وجود دارد"، اظهار کرد: اعتدال‌گرایی یعنی حرکت در خط مستقیم امام (ره).

جنتی

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان همواره مقید به رعایت سیاست‌های مقام معظم رهبری و قانون بوده است و سعی کرده که از این دو تجاوز نکند.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: شورای نگهبان بار سنگینی بر دوش دارد و در این مسیر، برخی نارضایتی‌ها هم پیدا می‌شود و عده‌ای که زبانشان آزاد است هرچه می‌خواهند می‌گویند که ما آن را تحمل می‌کنیم.

وی در ادامه، انتخابات اخیر را مصداق تحقق حماسه سیاسی دانست و اظهار کرد: در درجه اول از خدا و سپس مقام معظم رهبری، مردم و داوطلبان انتخابات تشکر می‌کنم. این انتخابات، انتخابات سالم و خوبی بود که موجب خلق عزت برای ملت ایران شد و دیگران هم دیدند که بدون هیچ دغدغه‌ای یک انتخابات آزاد و در سطح گسترده برگزار شد.

جنتی همچنین خاطرنشان کرد:‌ این امید وجود دارد که در آینده شاهد باشیم که این انتخابات دستاوردهای خوبی داشته باشد و دولت جدید بتواند مشکلات معیشتی، سیاسی و فرهنگی را حل کند و نسبت به اسلام و شعارهای انقلاب وفادار باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: قابل تقدیر است که در انتخابات، نامزدها به جان هم نیفتادند و ما شاهد آبروریزی نبودیم. کسانی که در سال 88 ادعای تقلب کردند باید خجالت بکشند. آنها مدعی بودند که نظام تقلب کرده است و به نظر من با آنها با مسامحه برخورد شد. یک دلیل اینکه آنها می‌گفتند در انتخابات تقلب شده این بود که در برخی صندوق‌ها بیش از صددرصد آرا در صندوق ریخته شده بود. در این دوره هم این اتفاق افتاد ولی صدای کسی درنیامد.

دبیر شورای نگهبان افزود: من هم همانند رهبری از تلاش‌های دولت آقای احمدی‌نژاد قدردانی می‌کنم؛ البته هیچ‌کس نمی‌خواهد بگوید که هیچ مشکلی وجود نداشته ولی انسان باید انصاف هم داشته باشد. احمدی‌نژاد شعارهای انقلاب را زنده کرد و در این دوره فرهنگ انقلابی، شعارهای امام، ساده زیستی، دوباره مطرح شد و در همان اوایل دولت احمدی‌نژاد، انقلاب تجدید حیات پیدا کرد؛ البته من به بعد از آن کاری ندارم.

از موسوی و کروبی درخواست دارم که با توجه به اینکه ماه رمضان ماه توبه است نسبت به امام و رهبری و نظام شرایطی را ایجاد کنند و عید فطر امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری بگیرند

وی پرکاری بی‌سابقه و خستگی‌ناپذیر و پاکدستی را از دیگر ویژگی‌های این دولت دانست و گفت:‌ احمدی‌نژاد از این که اسلام را در مجامع بین‌المللی مطرح کند، احساس شرم نکرد و نام ولی عصر(عج) توسط وی برای اولین‌بار در سازمان ملل مطرح شد. امیدواریم دولت بعدی هم این راه را ادامه دهد. البته انتظار داریم دولت آقای روحانی نقاط قوت دولت فعلی را داشته و از نقاط ضعف آن مبرا باشد.

تقاضای عسگراولادی از موسوی و کروبی

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن ترسیم دامنه نیروهای اصولگرا تقاضایی را از میرحسین موسوی و مهدی کروبی مطرح کرد.

حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شد در جمع خبرنگاران گفت: از موسوی و کروبی درخواست دارم که با توجه به اینکه ماه رمضان ماه توبه است نسبت به امام و رهبری و نظام شرایطی را ایجاد کنند و عید فطر امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری بگیرند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به خبرآنلاین، درباره حزب فراگیر اصولگرایان گفت: تحزب و تشکل برای حضور مردم در صحنه لازم است. خصوصا لازمه اعتقاد به جمهوریت تحزب است و هرچه تحزب گسترده‌تر شود و بیشتر مورد توجه قرار گیرد به جمهوریت واقعی نزدیک‌تر می‌شویم.

وی ادامه داد: معنای حزب فراگیر به معنای یک حزب نیست بلکه احزاب نباید صنفی و جریانی باشند و باید نیروهای مذهبی که به آینده و سعادت ملت اعتقاد دارند تشکل یابند و ما به این معنا از حزب فراگیر استقبال می‌کنیم.

جنتی

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در حزب فراگیر همه اقشار باید حضور داشته باشند و آن تبدیل به حزبی صنفی و جریانی نشود، گفت: معتقدیم حزب مۆتلفه از روز اول یک حزب فراگیر بوده است.

عسگراولادی درباره حزب جمهوری اسلامی و اینکه آیا تکرارپذیر است، خاطرنشان کرد: تجربه حزب جمهوری اسلامی خوب بود اما دشمنان از اینکه در ایران یک حزب فراگیر و موفق مستدام بماند خوشنود نیستند و لذا به منظور تخریب حزب جمهوری حزبی دیگر با نام حزب جمهوری خلق مسلمان تشکیل دادند و سعی داشتند جمهوری اسلامی را تخریب کنند و بعد از اینکه از ترور شخصیت شهید بهشتی نتیجه‌ای نگرفتند به ترور فیزیکی روی آوردند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد فعالیت مجدد احزاب مشارکت و اعتماد ملی، گفت: هیچ اشکالی ندارد و حالا که رئیس‌جمهور منتخب چتری را باز کرده که همه ملت ایران در زیر چتر دولت باشند اشکالی ندارد که آنها هم فعال شوند. رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اینکه اعضای این احزاب فعالیتشان را مشروط به آزادی دبیران کل خود کرده‌اند، اظهار داشت: بنده راجع به مواردی که به دستگاه قضایی مربوط می‌شود صحبت و دخالت نمی‌کنم.

عسگراولادی در خصوص اینکه آیا بحثی شده که جبهه پیروان فراگیر شود، یادآور شد: امکانش وجود دارد اما باید مطرح شود؛ چرا که حزب فراگیر تصنعی نمی‌شود و باید زیربنایی تشکیل شود و اگر بخواهد نمایشی باشد به حزب انتخاباتی تبدیل می‌شود.  وی در خصوص وضعیت آینده اصولگرایان و لزوم وحدت در بیان آنها گفت: اصولگرایان آزادی را در سایه استقلال، پایه‌های جمهوری اسلامی می‌دانند و با توجه به اینکه سلیقه‌های مختلفی وجود دارند و اصولگرایان به پهنای همه نیروهای معتقد به ولایت هستند و به یکی دو مجموعه منحصر نمی‌شوند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه وجود سلیقه‌های مختلف را در اصولگرایان ستایش می‌کنیم اما باید تدبیر کنیم، اضافه کرد: بنده به عنوان خادم در حزب مۆتلفه و جبهه‌ پیروان سعی کرده‌ام تدبیر کنیم و شاید از 10 ماه قبل تدبیر کردیم اما منتظر تقدیر خداوند بودیم و تقدیر خداوند بر این بود که روحانی رئیس‌جمهور شود.

کسانی که در سال 88 ادعای تقلب کردند باید خجالت بکشند. آنها مدعی بودند که نظام تقلب کرده است و به نظر من با آنها با مسامحه برخورد شد. یک دلیل اینکه آنها می‌گفتند در انتخابات تقلب شده این بود که در برخی صندوق‌ها بیش از صددرصد آرا در صندوق ریخته شده بود. در این دوره هم این اتفاق افتاد ولی صدای کسی درنیامد

عسگراولادی خاطرنشان کرد: بنده در روز بعد از انتخابات به روحانی گفتم که به شما رای ندادند اما وقتی شما انتخاب شدید می‌گویند که شما خیرالموجودین بودید و به حمدالله خداوند دعای ولی‌فقیه مستجاب کرد و آرزوهایی که ایشان برای انتخابات داشت محقق شد و یک انسان معتدل و خردورز رئیس‌جمهور شد.

وی با اشاره به مواضع روحانی گفت: اگر در مطبوعات دقت کنید روحانی در خصوص رابطه با لبنان و سوریه موضعی گرفت که ما در کنار مقاومت در منطقه قرار داریم و به نظر بنده انتخاب وی تقدیر خداوند بود و ما باید تسلیم رضای خداوند باشیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بین امام و رهبری نگرشی وجود داشته و دارد که ما جریانات و مجموعه سیاسی را سفید و سیاه تعبیر نکنیم و نگوییم که اصولگرایان سفید هستند و اصلاح‌طلبان سیاهند و باید همانطور که حضرت امام در منشور برادری در روزهای آخر حیات خود آورده‌اند و از هر 2 جناح خواستند که در سایه این منشور همگرایی داشته باشند ما نیز باید چنین کنیم.

عسگراولادی با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات این کار فراهم شده، اظهار داشت: روحانی در حال مطالعه است تا چینش دولتی از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و منفردها به وجود بیاورد.

فرآوری :عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: تابناک، ایسنا، خبرآنلاین