تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر کار در تشریح مصوبات آخرین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت دهم گفت: برای اولین بار در کشور مصوب شد، ۳۰ درصد منابع مازاد بانک‌های خصوصی به طرح‌های اشتغال تخصیص یابد. ۷ هزار میلیارد تومان هم به وام قرض الحسنه اختصاص یافت.علی اکبر لبافی این جلسه را
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستور جدید اشتغالی برای بانک‌های خصوصی


 معاون وزیر کار در تشریح مصوبات آخرین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت دهم گفت: برای اولین بار در کشور مصوب شد، 30 درصد منابع مازاد بانک‌های خصوصی به طرح‌های اشتغال تخصیص یابد. 7 هزار میلیارد تومان هم به وام قرض الحسنه اختصاص یافت.علی اکبر لبافی این جلسه را سومین جلسه در سال « حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی» خواند و بیان کرد: این جلسه با حضور دکتر رحیمی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

بانک

وی با اشاره به گزارش  رئیس کمیته امداد امام خمینی در دوسال 90 و 91 اظهار کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده از سوی این نهاد، بیان شد که 650 هزار فرصت شغلی طی دو سال گذشته ایجاد شده است.

لبافی با اشاره اینکه تعهد امسال این نهاد ایجاد 500 هزار فرصت شغلی است افزود: برنامه‌های متعددی در راستای اجرایی شدن این تعداد شغل از سوی این مجموعه ارائه شد.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بهمنی، رئیس بانک مرکزی با اعلام اینکه 7هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک‌های عامل در سال جاری در راستای اشتغال تخصیص داده می‌شود، اظهار داشت: مقرر شد طی مدت یک هفته بانک مرکزی سهم بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات را مشخص و به دبیرخانه شورای عالی اشتغال ارسال و معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی به استان‌ها ابلاغ کند.

لبافی ادامه داد: از 7 هزار میلیارد تومان مصوبه بانک مرکزی ، 3هزار میلیارد تومان تکالیف مندرج در قانون بودجه، 10 درصد سهم بهزیستی و 20 درصد سهم کمیته امداد امام خمینی است که باید در راستای تحقق تعهدات اشتغال عملیاتی شود وباقی مانده آن که 4 هزار میلیارد تومان بود، 50 درصد برای اشتغال و 50 درصد در راستای امر ازدواج باید هزینه شود.

همچنین در راستای بررسی گزارش نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه برنامه های جدید در راستای توسعه اشتغال در دولت دهم خبر داد

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از مصوبات دیگر این جلسه  تخصیص 3هزار میلیارد با نرخ ترجیحی 7درصد  از سوی  صندوق توسعه ملی به کمیته امداد امام خمینی برای تسهیلات خرد و خود اشتغال زایی است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای بررسی گزارش نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه برنامه های جدید در راستای توسعه اشتغال در دولت دهم خبر داد.

از 7 هزار میلیارد تومان مصوبه بانک مرکزی ، 3هزار میلیارد تومان تکالیف مندرج در قانون بودجه، 10 درصد سهم بهزیستی و 20 درصد سهم کمیته امداد امام خمینی است که باید در راستای تحقق تعهدات اشتغال عملیاتی شود وباقی مانده آن که 4 هزار میلیارد تومان بود، 50 درصد برای اشتغال و 50 درصد در راستای امر ازدواج باید هزینه شود

لبافی اظهار داشت: تصویب طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین، تصویب رشته‌ها و دروس تحصیلی متناسب با نیازهای بازار کار از جمله دروس کارآفرینی، تهیه و تصویب نقشه اسناد توسعه اشتغال استان‌های کشور، ساماندهی مشاغل و کسب وکار خانگی که به صورت قانون تدوین شده است، پیگیری و تصویب دفاتر کارآفرینی برای دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌‌ها، تصویب کلیات آیین‌نامه تشکیل شرکت‌های مشابه خدماتی و شرکت‌های کارآفرینی ، تصویب نقشه توسعه کارآفرینی کشور، بستر سازی برای احیای نظام استاد شاگردی ، تصویب و ساماندهی اشتغال مشاغل روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و تعیین تکلیف منابع قرض الحسنه سالانه مورد نیاز مشاغل خرد و خود اشتغالی از جمله طرح‌هایی است که در راستای توسعه اشتغال برای اولین بار در دولت دهم عملیاتی شده است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنها پرداخت.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ارائه مصوبات آخرین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت دهم افزود: برای اولین بار مصوب شد 30 درصد منابع مازاد بانک‌های خصوصی به طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خرد تخصیص یابد.

بخش اقتصاد تبیان


منبع: تسنیم