تبیان، دستیار زندگی
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد روز پنجشنبه، 27 تیرماه با حضور علی اصغر رشید، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی به صورت غیر رسمی آغاز به كار كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد آغاز به كار كرد

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد روز پنجشنبه، 27 تیرماه با حضور علی اصغر رشید، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی به صورت غیر رسمی آغاز به كار كرد.

به گزارش روابط عمومی، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد روز پنجشنبه، 27 تیرماه با حضور علی‌اصغر رشید، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به صورت غیر رسمی در حالی آغاز به كار كرد كه نمایشگاه امسال دارای بیش از 30 بخش در حوزه‌های مختلف است.

نشر مكتوب قرآن و نسخ خطی، محافل انس با قرآن كریم، فیلم‌ها و انیمیشن‌های قرآنی، هنرهای تجسمی با محوریت قرآن، صنایع دستی، تفسیر قرآن كریم، بخش كودك و نوجوان، آموزش، موسسات قرآنی، ادارات، سازمان‌ها و نهادها، كانون فرهنگی ـ هنری مساجد، حوزه علمیه، دانشگاه، فرهنگ عفاف و حجاب، مشاوره‌های قرآنی، بین‌الملل، محصولات فرهنگی، قرآن و نجوم، عكس، تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع)، پژوهش‌های قرآنی و ... از جمله بخش‌های مختلف نمایشگاه امسال به شمار می‌رود.

در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد بیش از 630 غرفه وجود دارد كه به گفته سید سعید سرابی، رئیس ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نسبت به سال گذشته كه 690 غرفه بوده، كاهش داشته است.

شعار امسال نمایشگاه نیز بر اساس تاكیدات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی به موضوع سبك زندگی قرآنی-اسلامی، شعار امسال نمایشگاه نیز سبك زندگی قرآنی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش با توجه به شعار نمایشگاه كه سبك زندگی قرآنی نام دارد، 2 همایش با این عنوان در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش عفاف و حجاب، همایش خانواده قرآنی، الگوی جهان اسلام، همایشی برای میلاد امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری كارگاه‌ها و محافل قرآنی، میزگرد قرآنی، تلاوت روزانه قرآن كریم و اجرای نمایش‌های خیابانی و میدانی با موضوع سبك زندگی قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال محسوب می‌شود.

در بخش بین‌الملل نیز كشورهای تركیه، لبنان، سوریه، افغانستان، مصر و عراق در بخش‌های هنرهای قرآنی، نشر مكتوب و تلاوت هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور دارند.

بر این اساس هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در حالی كه به صورت غیر رسمی افتتاح شد و برخی از غرفه‌ها آمادگی كامل را نداشتند حضور مردم در روز اول نمایشگاه قابل قبول بود.

به طوری كه انتظار نمی‌رفت غرفه‌های نمایشگاه از آمادگی كامل برای برپایی نمایشگاه برخوردار نبودند، و شاهد عدم آمادگی بیشتر غرفه‌ها در نمایشگاه بین المللی مشهد بودیم ولی مردم به نسبت اینكه اولین روز نمایشگاه بود حضور خشنود كننده ای داشتند.

حضور كودكان و نوجوانان نیز در این میان قابل ذكر است، همچنین خانواده‌های زیادی از ابتدای باز كردن درب های نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد حضور یافتند و استقبال مناسبی را داشتند.

البته نمایشگاه قرآن از آن به عنوان برآیند فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران یاد می‌شود از استقبال مردمی بسیار خوبی برخوردار بوده است و امیدواریم حضور پرشور مردم را در روزهای آینده مشاهده كنیم.

بر اساس این گزارش افتتاحیه رسمی نمایشگاه نیز امروز 28 تیرماه با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

یادآور می شود هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به مدت 9 روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برپاست و علاقه‌مندان همه روزه از ساعت 17 لغایت 24 می‌توانند از نمایشگاه دیدن كنند.

تنظیم: هومن بهلولی