تبیان، دستیار زندگی
در رابطه ی متافیزیک , علوم ماورایی و... وجود داشته است و گاهی نمیدانستیم کدام باورها درست وکدام ها غلط اند. تمام ادیان بر این عقیده اند که موجودات روحی واقعیت دارند و به مردم روی زمین کمک می کنند ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر مدرسه راهنمایی ولیعصر (عج)

در هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

پژوهشگران جوان مدرسه راهنمایی ولیعصر (عج) به مدیریت سرکار خانم اکرم اسلامی در هشتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. سمینار متافیزیک از این مدرسه جزء برترین سمینارهای این دوره از جشنواره شد. پریا محرم پور، پژوهشگر عزیزی است که این پروژه را با راهنمایی سرکار خانم فرحناز جمشیدی انجام دادند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارائه می گردد.

دستاورد برتر مدرسه راهنمایی ولیعصر (عج) در هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

هدف از انتخاب این موضوع(متافیزیک ...)چه بود؟

شاید در ذهن خیلی از ما علامت سوال های بسیاری(؟؟؟...) 

در رابطه ی  متافیزیک , علوم ماورایی و... وجود داشته است و گاهی نمیدانستیم کدام باورها درست وکدام ها غلط اند.

تمام ادیان بر این عقیده اند که موجودات روحی واقعیت دارند و به مردم روی زمین کمک می کنند. ولی درک ما (زمینیان) از این بعد غیر مادی ضعیف شده است؛ زیرا زندگی صنعتی و مدرن در طبیعت واقعی ما اختلال ایجاد کرده است.

متافیزیک از ریشه‌ی «متافیزیكاس» كه یک كلمه‌ی یونانی می‌باشد، گرفته شده است. كلمـه‌ی متافیزیكـاس از دو بخش «متا» به‌‌معنای «تغییر» و «فیزیكاس» به‌معنـای طبیعت تشـكیل شده‌است.

دستاورد برتر مدرسه راهنمایی ولیعصر (عج) در هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

در حال حاضر لغت متافیزیک از پیشوند «متا» به ‌معنای وراء، فرا، ماوراء، بعد و پشـت و كلمـه‌ی «فیزیـک» به‌معنـای طبیعـت تشـكیل شده است. پس متافیزیک به‌معنای ماوراءالطبیعه، مابعد‌الطبیعه و یا فوق‌طبیعت است و شامل بخـش‌هـایی از جهان بی‌كران هستی و موجوداتی می‌شود، كه از حوزه‌ی ادراک حـواس پنج‌گانه‌ی ظاهری ما خارج است.

هیپنوتیزم

هیپنوتیزم علمی است که به وسیله آن شخصی که موسوم به عامل یا هیپنوتیزور است بتواند در دیگری به نام معمول خواب مصنوعی ایجاد کند. ارنست مولد: هیپنوتیزم قدرتی است که به وسیله آن وجدان طبیعی عامل  روی وجدان نهایی و فوق طبیعی تاثیر می گذارد.  هیپنوتیزم در درمان بیماری های از جمله لکنت زبان، تیک های عصبی، چاقی و لاغری و ترک اعتیاد موثر است.

دستاورد برتر مدرسه راهنمایی ولیعصر (عج) در هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

هیپنوتیزم چگونه عمل می کند؟

برای رساندن به این حالت، فرد هیپنوتیزم کننده شما را وادار به تمرکز بروی صدای خود و یا یک شیء می کند. چیزی که در مرحله بعد رخ می دهید این ست که ذهن آگاه و هوشیار شما فعالیتش در روند تفکر کاهش می یابد زیرا عمیقا آرامش ذهن پیدا کرده اید. این موضوع سبب می شود ذهن ناخوداگاه شما در دسترس او قرار گیرد.

هنگامی که هیپنوتیزم می شوید، بیشتر مستعد پذیرش تلقینات در خصوص این که چگونه احساس کرده، رفتار نموده و بیاندیشید، خواهید شد. زمانی که فرد هیپنوتیزم کننده با شما سخن می گوید، ذهن ناخوداگاه شما با مقاومت کمتری تلقینات را می پذیرد.

آیا ممكن است كسی هیپنوتیزم شده و دیگر بیدار نشود؟

یافته های جدید نشان داده اند كه هیپنوتیزم نه خواب است، نه حالتی شبیه به خواب و جالب تر آن كه هنوز هیچ تغییر فیزیولوژیكی كه اختصاصی برای هیپنوتیزم باشد یافت نشده است. هیپنوتیزم یعنی با كمک تلقین، تغییر دادن، لذا اگر كسی هیپنوتیزم شود به سادگی می تواند بیدار شود.

تله‌پاتی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

دورآگاهی یا تله پاتی ادارک حسی و فراحسی فعالیت روحی فردی دیگر است. تله پاتی، به زبان ساده قدرت و استعداد مخابره پیام یا تصویری یا هر گونه اطلاعات از ذهن به ذهن فرد دیگر، بدون استفاده از وسایل حسی مانند سخن گفتن و مشاهده علائم یا حرکات است.

دستاورد برتر مدرسه راهنمایی ولیعصر (عج) در هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

«تله‌پاتی» دسترسی به اطلاعاتی است که در فکر شخص دیگری نگهداری می‌شود و شما خواهان کسب آن هستید دانشمندان برای اثبات این پدیده می‌گویند: وقتی این امکان وجود دارد که از طریق یک ایستگاه فرستنده مطالبی را از طریق امواج الکتریکی، از ایستگاه‌های الکتریکی دیگری جذب کنیم. بنابراین با توجه به فعالیت‌های الکتریکی مغز انسان، امکان تبادل اطلاعات از راه دور، از طریق «تله‌پاتی» و به صورت مشابه دستگاه‌های فرستنده و گیرنده الکتریکی فراهم می‌شود.

خلسه

«خلسه» حالت خاصی است که انسان در آن می‌تواند با ابعاد ماورائی و الهی‌ِ وجود خود ارتباط برقرار کند. در این حالت، توجه انسان از امور عادی و معمولی جدا شده، حرکات ارادی بدن متوقف می‌گردد، حواس فیزیکی پنج‌گانه غیرفعال می‌شود و جسم فیزیکی فراموش می‌گردد. همچنین در حالت خلسه بخش خودآگاه ذهن کنار رفته، ناخودآگاه هویدا و فعال می‌شود. بخش ناخودآگاه ذهن انسان، بسیار تلقین‌پذیر است، از این حالت می‌توان حسن استفاده، برای القاء معروفات و یا سوء استفاده، برای القاء منکرات نمود. بعضی خلسه را حالتی بین خواب و بیداری می‌دانند.

دستاورد برتر مدرسه راهنمایی ولیعصر (عج) در هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

این پژوهشگر جوان در ادامه ی پژوهش خود به ضمیر آگاه و ناخودآگاه، مدیتیشن، علم پیشگویی، علم تعبیر خواب، خواص سنگ ها، انرژی و وجود جهان های موازی می پردازد. به علاقه مندان متا فیزیک پیشنهاد می کنم که حتما این مقاله را مطالعه کنند.

برای مطالعه مقاله کامل این عزیزان اینجا کلیک کنید.

ویژه نامه هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

بخش پروژه های دانش آموزی - تهیه و تنظیم: فاطمه گودرزی