تبیان، دستیار زندگی
کاروان ایران در مسابقات المپیک دانشجویان با کسب رتبه سی و سوم به کار خود پایان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملکرد ورزشکاران در یونیورسیاد

پایان کار ایران با 9 مدال و رتبه سی و سوم


کاروان ایران در مسابقات المپیک دانشجویان با کسب رتبه سی و سوم به کار خود پایان داد.

بیست‌و هفتمین دوره مسابقات یونیورسیاد (دانشجویان جهان) در سال 2013 که به میزبانی کازان روسیه برگزار می‌شود به پایان رسید. این مسابقات به طور رسمی از 16 تا 26 تیر برگزار شد.

یونیورسیاد

در این دوره از مسابقات روسیه با کسب 151 مدال طلا، 72 نقره و 62 برنز در جایگاه اول قرار گرفت. پس از آن ژاپن با 24 طلا، 28 نقره و 32 برنز در جایگاه دوم قرار گرفت و چین نیز با 24 طلا، 27 نقره و 22 برنز سوم شد.

کاروان ورزشی ایران که در این رقابت‌ها با 28 ورزشکار در رشته‌های، پرتاب دیسک، وزنه‌برداری، کشتی آزاد و فرنگی شرکت کرده بود با یک طلا، 5 نقره و 3 برنز و در مجموع 9 مدال در جایگاه سی‌‌وسوم قرار گرفت.

بهادر مولایی در که توانست مدال نقره را در وزنه‌برداری کسب کند، به عنوان پرچمدار انتخاب شده بود.

مدال‌آوران ایران چه کسانی بودند؟

مدال‌آوران کاروان ایران در مسابقات، در کشتی فرنگی، هادی علیزاده پورنیا در وزن 74، علی‌اکبری در وزن 120 کیلو، نقره‌ای شدند و مهدی علیاری در وزن 96 کیلو به مدال برنز رسید.

در کشتی آزاد، بهنام احسان‌پور در وزن 60 کیلو به مدال نقره رسید.

در وزنه‌برداری نیز رسول تقیان در دسته 77 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و تنها طلایی ایران در این رقابت‌ها نام گرفت.

جابر بهروزی و بهادر مولایی هم در اوزان 69 و 105+ کیلوگرم مدال نقره دریافت کردند. در جدول مدالی رقابت‌های وزنه‌برداری، روسیه با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز قهرمان شد، ایران با یک طلا و 2 نقره عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و قزاقستان و ازبکستان نیز با یک طلا و یک نقره به صورت مشترک در جایگاه سوم ایستاد.

کشتی فرنگی و آزاد نتایج قابل قبول نداشتند

نگاهی کوتاه به نتایج کسب شده در کشتی فرنگی و آزاد مسابقات یونیورسیاد نشان می‌دهد عملکرد ورزشکاران قابل قبول نبوده است. با توجه به اینکه در این رشته‌ها در برخی اوزان نفرات اول و دوم و در واقع پشتوانه‌های تیم ملی اعزام شده بودند که همواره در اردوهای تیم ملی زیر نظر مربیان ارشد تمرین می‌کردند، اما انتظارات برآورده نشد. این در حالی است که کادر فنی تیم ملی کشتی همواره از پشتوانه‌سازی در کشتی سخن می‌گویند، اما نشانی از پشتوانه‌ها در این مسابقات دیده نشد. در هر صورت نتایجی که به دست آمد غیر از چند وزن در آزاد و فرنگی، نتایج مطلوب نبود.

در این دوره از مسابقات روسیه با کسب 151 مدال طلا، 72 نقره و 62 برنز در جایگاه اول قرار گرفت. پس از آن ژاپن با 24 طلا، 28 نقره و 32 برنز در جایگاه دوم قرار گرفت و چین نیز با 24 طلا، 27 نقره و 22 برنز سوم شد

بهنام احسان پور که در اردوهای تیم ملی حضور نداشت بهترین عملکرد را در بین آزادکاران داشت، در حالی که نفرات دیگر انتظارات را برآورده نکردند. در کشتی فرنگی هم شرایط فرق چندانی با کشتی آزاد نداشت و سرمربی تیم ملی که هدایت فرنگی کاران را بر عهده داشت نتوانست آنطور که باید نتیجه بگیرد. البته نباید از عملکرد فرنگی کارانی مانند علیزاده پورنیا و امیر علی اکبری که مدال نقره کسب کردند به راحتی گذشت.

اکبری بعد از 2 سال محرومیت بازگشت باشکوهی داشت و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد. البته نفراتی مانند عابدین زاده و بیابانگرد هم نتایج قابل قبولی گرفتند و به اذعان حاضران در مسابقات اگر کم لطفی داوران نبود چه بسا می‌توانستند به مدال برسند.

بخش ورزشی تبیان


منبع :فارس