تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه گلستان گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی امسال، با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در ۲۳ بقعه متبرکه برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح نشاط معنوی با حضور 2500 دانش آموز در بقاع متبرکه گلستان

اجرای طرح نشاط معنوی با حضور ۲۵۰۰ دانش آموز در بقاع متبرکه گلستان


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه گلستان گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی امسال، با حضور 2 هزار و 500 نفر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در 23 بقعه متبرکه برگزار می شود.


حجت الاسلام حسن دارابی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان  گفت: در ایام تعطیل و فراغت دانش آموزان کلاس هایی در راستای طرح نشاط معنوی برنامه ریزی شده است که همراه با آموزش است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح باید از نظر محتوای غنی باشد، افزود: برنامه ریزی صحیح منطقی و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان موجب جهت دهی و ارتقای سطح معرفتی و معارفی حرکت های دینی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، مذهبی و سیاسی آنان می شود.

حجت الاسلام دارابی حرکت های جنبشی و تفریحی با هدف گیری دقیق علمی، عملی و گذراندن صحیح اوقات فراغت را از ویژگی های یک جوان بالنده دانست و تصریح کرد: این حرکات که سرشار از احساس شخصیت و هویت فردی و اجتماعی است به صورت واژه و ملموس به تلاش انسان معنی و مفهوم می بخشد.

این حرکات که سرشار از احساس شخصیت و هویت فردی و اجتماعی است به صورت واژه و ملموس به تلاش انسان معنی و مفهوم می بخشد.

وی استفاده از طرح اوقات فراغت و دانش آموزان در تعطیلات تابستانی در جهت قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه، بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت و ارتقا پایه اعتقادی دینی اخلاقی و ارزش های انقلاب اسلامی، سوق دادن نسل جوان به فعالیت های فرهنگی و قرآنی حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی با هدف غنی سازی و هدف بخشی به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جهت اجرا در جوار آستان مقدس و نورانی امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه این طرح در سال گذشته در 15 بقعه با تعداد 270 کلاسی طی یک هزار و 873 نفر برگزار شده است، افزود: امسال این طرح در 23 بقعه از 414 کلاس با تعداد 2 هزار و 500 نفر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دختر و پسر برگزار می شود.


منبع :خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان