تبیان، دستیار زندگی
بعضی از آدم ها، همیشه ناراضی اند و به همه چیز اعتراض دارند. آن ها هیچ وقت به یاد نعمت های خدا نمی افتند و از زندگی، فقط سختی ها و مشکلات آن را می بینند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همنشین بهشتی
همنشین بهشتی

بعضی از آدم ها، همیشه ناراضی اند و به همه چیز اعتراض دارند. آن ها هیچ وقت به یاد نعمت های خدا نمی افتند و از زندگی، فقط سختی ها و مشکلات آن را می بینند.

امّا گروه دیگری از آدم ها، به یاد نعمت های خدا هستند و از زندگی لذّت می برند و به خاطر برخی سختی ها و ناراحتی ها، شیرینی های زندگی را نادیده نمی گیرند. آن ها در سختی ها صبور و بردبارند. همیشه خدا را شکر می گویند و هیچ وقت لطف های خدای مهربان را فراموش نمی کنند. خدا این جور آدم ها را خیلی دوست دارد و برای آن ها، جاهای خیلی خوبی توی بهشت در نظر گرفته است.

یکی از این آدم های با ایمان و صبور، زنی در همسایگی حضرت داود (علیه السلام) بود.

روزی خدا به داود (علیه السلام) فرمود: «به آن زن بشارت بده که او بهشتی است و در بهشت نیز همنشین تو خواهد بود.» حضرت داود (علیه السلام) نزد آن زن رفت و پیغام خدا را به او رساند. آن زن خیلی تعجّب کرد و گفت: «شاید این پیغام مربوط به شخص دیگری است. شاید کسی همنام من است.  این پیغام را باید به او برسانی.» حضرت داود (علیه السلام) گفت: «نه، این پیغام خدا به خود توست.»

زن گفت: «من که کاری نمی کنم که لایق این خبر شادی بخش باشم.» داود (علیه السلام) گفت: «تو به من بگو ببینم که چه حالی داری و در دلت چه می گذرد؟» آن زن گفت: «من در بدترین شرایط زندگی هم صبرم را از دست نمی دهم. من از خدای خودم راضی هستم و همیشه، خدا را شکر می کنم.»

حضرت داود (علیه السلام) گفت: «به خاطر همین است که خدا آن مقام را در بهشت به تو داده است.»

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: برگرفته از کتاب خدا و قصه هایش

مطالب مرتبط:

گفتگو با امام زمان

حضور خدا

نماز،قرار یک ملاقات

رابطه‌ی خداوند با بندگان خود چگونه است؟

آن مرد آشنا

صدای قافله را می‌شنوی...؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.