تبیان، دستیار زندگی
رئیس‌‌جمهور استقرار عدالت اجتماعی را از وظایف اصلی حکومت دانست و گفت: به‌خدا اگر می‌توانستم تمام ثروت کشور را به‌صورت سهام عدالت بین همه مردم ایران تقسیم می‌کردم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه نهایی احمدی‌نژاد که نتوانست اجرایش کند


رئیس‌‌جمهور استقرار عدالت اجتماعی را از وظایف اصلی حکومت دانست و گفت: به‌خدا اگر می‌توانستم تمام ثروت کشور را به‌صورت سهام عدالت بین همه مردم ایران تقسیم می‌کردم.


احمدی نژاد در مراسم ببزرگداشت شصتمین سال تاسیس تامین اجتماعی

محمود احمدی‌نژاد رئیس ‌جمهور که در مراسم بزرگداشت شصتمین سال تأسیس سازمان اجتماعی در سالن اجلاس سران سخن می‌گفت، اجرای عدالت را از مهم‌ترین وظایف یک حکومت دانست.

وی افزود: اجرای عدالت به معنای آن است که سازوکارها را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که فضاها کنترل شود تا آحاد مختلف مردم از فرصت‌ها و ثروت عمومی بهره ببرند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ همه باید بتوانند زندگی عزتمند، شرافت‌مند و سرشار از آسایش داشته باشند.

رئیس ‌جمهور گفت: استقرار عدالت برای توزیع عادلانه ثروت از وظایف اصلی حاکمیت است و معمولاً سازوکارها وقتی با برخی خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها عجین می‌شود، فاصله‌ها زیاد و بعضی محرومیت‌ها در جامعه حاکم می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود:‌ مسئولیت حکومت بازتوزیع مکرر و مکرر ثروت در جامعه است تا از انباشت ثروت و ایجاد دره‌های فقر جلوگیری کند.

احمدی نژاد در مراسم ببزرگداشت شصتمین سال تاسیس تامین اجتماعی

وی ادامه داد: البته حقیقت عدالت در زمان استقرار عدالت جهانی به رهبری تجلی عدالت و انسان کامل محقق می‌شود، اما ما در حد وسع‌مان باید در این راه تلاش کنیم.

رئیس ‌جمهور اظهار داشت: به‌خدا اگر اجازه داده می‌شد و موانعی نبود، من تمام ثروت کشور را به‌صورت سهام عدالت بین تمام مردم ایران توزیع می‌کردم.

احمدی‌نژاد توزیع بیت‌المال را نیز از وظایف حکومت دانست و تأکید کرد: بیت‌المال باید در بین آحاد مردم به‌طور مساوی تقسیم شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت امیرالمۆمنین (ع)، گفت: امیرالمۆمنین تجلی عدالت است که همه بیت‌المال را بدون توجه به مراتب اجتماعی، عنوان‌ها، ادعاها و جایگاه‌ها در بین آحاد مردم به‌طور مساوی توزیع می‌کرد.

احمدی‌نژاد گفت: آن حضرت اجازه نمی‌داد که ریالی از بیت‌المال جابه‌جا شود و یا کسی به آن دست‌اندازی کند یا بیش از حق خود از بیت‌المال بردارد.

اجرای عدالت به معنای آن است که سازوکارها را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که فضاها کنترل شود تا آحاد مختلف مردم از فرصت‌ها و ثروت عمومی بهره ببرند

رئیس جمهور گفت: امروز به بهانه اینکه می‌خواهیم مدیریت کنیم و بهداشت، آموزش و امور اجتماعی را سازمان دهیم، معمولاً سازوکارها را به‌گونه‌ای حاکم می‌کنیم که عده‌ای بیشتر برخوردارند و عده‌ای بیشتر از بیت‌المال بهره می‌برند و عده‌ای کمتر.

احمدی نژاد در مراسم ببزرگداشت شصتمین سال تاسیس تامین اجتماعی

احمدی‌نژاد افزود: امیدواریم به زودی زود زمانی برسد که همه ثروت‌ها و درآمد نفت منهای آن مقداری که کارویژه دارد و به امنیت ملی بر می‌گردد، به‌طور مساوی بین همه مردم توزیع شود و اگر کسی می‌ خواهد کار بیشتر و تلاش بیشتر کند، معادل آن درآمد داشته باشد.

وی در ادامه نسبت به آینده تأمین اجتماعی ابراز امیدواری کرد که به جایی برسد که تمام بازنشستگان و ازکارافتادگان را در حد مناسب تأمین کند و کسی که 25 تا 30 سال زحمت کشیده و جوانی خود را هزینه کرده، عزیز و عزت‌مند خود را اداره کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: کارهایی انجام شده و در حد توان سعی کرده‌ایم جایگاه سازمان تأمینت اجتماعی را ارتقاء دهیم اما مراکز تصمیم‌گیری متعددند و برخی بدهی‌ها و هزینه‌ها بر دوش سازمان گذاشته می‌شود که به حق نیست و سازمان تعهدی نکرده اما باید آنها را بپردازد که امیدوارم این نوع تصمیم‌گیری‌ها متوقف شود.

احمدی نژاد در مراسم ببزرگداشت شصتمین سال تاسیس تامین اجتماعی

احمدی‌نژاد افزود: ما چند بار در دولت تصمیم گرفتیم و با انتقال سهام بخشی از تعهدات و بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را تأمین کرده‌ایم اما تا زمانی که در موضع خادم ملت در نهاد ریاست‌ جمهوری هستیم، برای پرداخت مطالبات سازمان تلاش می کنیم و اضافه بر آن را نیز در صورت توان تأمین می کنیم.

وی همچنین به لوح تقدیری که از سوی کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به او اهدا شد اشاره کرد و گفت: من قبلا گفتم که باید لوح تقدیر را به کسانی داد که با 350 هزار تومان خانواده‌ای را اداره می‌کنند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: امیدوارم شرایطی حاصل شود و تمام بازنشستگان بتوانند از حداقل حقوق که همان 700 هزار تومان است بهره‌مند شوند اما به نظر من باید این جایزه را حتی به کسانی بدهیم که می‌ خواهند خانواده‌شان را با همین 700 هزار تومان اداره کنند.

به‌خدا اگر اجازه داده می‌شد و موانعی نبود، من تمام ثروت کشور را به‌صورت سهام عدالت بین تمام مردم ایران توزیع می‌کردم

رئیس جمهور گفت: اگر دولت خدماتی را انجام داد؛ چه در زمینه بیوتکنولوژی چه در زمینه هسته‌ای و چه در زمینه نانوفناوری، چه در سرمایه‌گذاری‌ها و چه در اصل 44 خدا شاهد است دنیا از این ملت تمجید کرد.

احمدی نژاد در مراسم ببزرگداشت شصتمین سال تاسیس تامین اجتماعی

احمدی‌نژاد افزود: هیچ‌ چیز برای من به عنوان خادم شما شیرین‌تر از این نیست که آن کار کوچکی که برای کارگران و طبقه محروم و کسانی که دست‌شان به جایی نمی‌رسد، انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این کارها به اندازه‌ای ما را خوشحال کرد که فرستادن ماهواره به فضا ما را خوشحال نمی‌کرد، تصریح کرد:‌ من به عنوان کوچک ملت ایران هر کجا که باشم در همین مسیر فریاد شما، زبان شما و نوکر همه شما خواهم بود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم سعید مرتضوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی به بیان گزارشی از کارهای صورت گرفته در این سازمان پرداخت.

بخش سیاست تبیان

منبع : تابناک