تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور منتخب با بیان این‌که همه‌ ما ممکن است خطا کرده باشیم، تصریح کرد: گاهی شاهدیم که وقتی فردی می‌گوید طرفدار نظام و ولایت فقیه است عده‌ای به زور می‌ گویند که تو این‌طور نیستی. اما چرا این کار اتفاق می‌افتد؟ در حالی که باید زمینه را برای اتحاد و وحد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانی:راه بازگشت و وحدت را هموار کنیم


رییس‌جمهور منتخب با بیان این‌که همه‌ ما ممکن است خطا کرده باشیم، تصریح کرد: گاهی شاهدیم که وقتی فردی می‌گوید طرفدار نظام و ولایت فقیه است عده‌ای به زور می‌ گویند که تو این‌طور نیستی. اما چرا این کار اتفاق می‌افتد؟ در حالی که باید زمینه را برای اتحاد و وحدت آماده کنیم.

رییس جمهور منتخب ملت ایران با تاکید بر ضرورت وحدت و پرهیز از اختلافات و افراطی‌گری گفت: تمام پیام این انتخابات این بود که افراطی‌گری و شکاف و اختلاف، ما را به جایی نمی‌رساند، بلکه تعقل و وحدت است که ما را به پیروزی و هدف نهایی می‌رساند.

روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با بیان این‌که رزمندگان ما با خدا تجارت کردند، لذا پیروز شدیم، اظهار کرد: ما در جبهه و در برابر جهان پیروز شدیم؛ چون هر وقت خلوص و ابتکار و هماهنگی و برادری بیشتر بوده است و همه در کنار هم قرار گرفتیم پیروز شده‌ایم. امروز هم باید همان راه را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به عظمتی که در انتخابات ریاست جمهوری شاهد آن بودیم، گفت: روزهای اولیه انتخابات شاهد فضای تردید و سوء ظن بودیم و خیلی آدم‌های پاک و خالص، ناامید و مایوس بودند و بعضی‌ها سوء ظن و بدگمانی و تردید و شک داشتند اما خداوند فضا را برگرداند و هرچه جلوتر رفتیم زمین هموارتر شد و آسمان با ما یار شد.

رییس‌جمهور منتخب با اشاره به این‌که در انتخابات پیش رو دشمن فکر می‌کرد شکاف دائمی بین حاکمیت و مردم به وجود آمده است و روز به روز این شکاف بیشتر می‌شود و هیچ وقت پر نخواهد شد، تصریح کرد: دشمنان تصور انتخاباتی سرد و بی‌رمق و حداقلی را می‌کردند و بعضی از دوستان گاهی می‌گفتند انتخابات حداقلی خواهد بود. پس دشمن یک جور فکر می‌کرد و دوست یک جور ناامید بود اما خدا با دل‌ها چه کرد و رهبری با تدبیرش چه نتایجی را به بار آورد.

وی با اشاره به سخنرانی فروردین ماه مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری قدم به قدم جامعه را هدایت کرد و چه فضای بانشاط و حضور پررنگی ایجاد شد.

روحانی با بیان این‌که این انتخابات بی‌تردید بلوغ مسوولان و ملت بود، خاطرنشان کرد: این انتخابات، رشد فکری و خرد جمعی بود و شاهد حضور همه در صحنه بودیم و در واقع این بیعت مجدد با امام (ره)، انقلاب، آرمان‌های بلند انقلاب، اهداف و منافع ملی بود.

گاهی شاهدیم که وقتی فردی می‌گوید طرفدار نظام و ولایت فقیه است عده‌ای به زور می‌ گویند که تو این‌طور نیستی. اما چرا این کار اتفاق می‌افتد؟ در حالی که باید زمینه را برای اتحاد و وحدت آماده کنیم

رییس‌جمهور منتخب با اشاره به حضور 73 درصدی واجدین شرایط پای صندوق‌های آرا افزود: چه انتخابات زیبا و شکوهمندی داشتیم که نه کسی گله و شکایتی کرد و نه کسی از این انتخابات ناراضی بود و هیچ‌کس و هیچ جناحی احساس نکرد در این انتخابات شکست خورده است و آن خادمی هم که رای آورد آن‌قدر در زندگی‌اش با معتدلین جناح‌ها نزدیک بود که هر دو جناح احساس پیروزی کردند.

وی ادامه داد: آنهایی که در صحنه‌ی انتخابات به ظاهر با هم رقابت می‌کردیم احساس پیروزی کردند. گرچه به زبان نگفتند اما به دل احساس پیروزی داشتند و من در ملاقات‌هایی که بعد از انتخابات با این عزیزان داشتم این را احساس کردم که این پیروزی جز با اراده‌ی حق و لطف اهل بیت و توجه حضرت ولی‌عصر (عج) امکان‌پذیر نبود.

روحانی

روحانی با اشاره به این‌که همه کسانی که به صحنه رقابت آمدند مشکلات کشور را می‌دانستند اما هیچ‌کدام از مشکلات نهراسیده و سینه سپر کردند، تصریح کرد: مگر در دوران جنگ مشکلات را نمی‌دانستیم؟ در حالی که حتی به ما سیم خاردار نمی‌دادند به دشمن کمک‌های فراوان می‌کردند اما فرماندهان، بسیجیان و سربازان ما در پیروزی و عنایت حق تردید نکردند.

رییس‌جمهور منتخب با طرح این پرسش که چه کسی فکر می‌کرد خداوند پیروزی خرمشهر را برای ما چنین سهل کند؟ افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس تردید نکردیم و همین باعث شد که خدا ما را پیروز و سربلند کند و خون شهیدان سرمایه جاودانی برای کشور شد تا دنیا امروز با نگاه دیگری به ما بنگرد؛ به طوری که امروز وقتی عده‌ای می‌گویند این گزینه روی میز است و شما این جمله را می‌شنوید به خنده می‌افتید و وقتی یک کشور مفلوک در منطقه حرف‌هایی می‌زند شما را به خنده می‌اندازد؛ چون صهیونیست‌ها چه کسی هستند که ما را تهدید کنند و این‌که نمی‌توانند تهدیدشان را واقعی کنند و قدم نظامی علیه ملت بردارند به خاطر سرمایه هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی ملت است. چون می‌داانند اگر یک روز اتفاقی بیفتد این ملت قوی‌تر و با شهامت‌تر ایستادگی خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که امروز شاهد جنگ سیاسی و اقتصادی و روانی تحمیل شده بر ایران هستیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران در این انتخابات گفت باید بایستیم اما طرحی نو در اندازیم. یعنی باید با نقشه و تدبیری دقیق‌تر حرکت کنیم.

کسی که می‌گوید توبه کرده است و برگشته و آماده‌ی فداکاری است برخی می‌گویند که تو آماده نیستی و این درست نیست؛ چون اسلام ما همان است که می‌ گفت اگر کسی گفت اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله او را به عنوان مسلمان و برادر قبول کنید

روحانی با بیان این‌که تمام پیام این انتخابات این بود که افراطی‌گری و شکاف و اختلاف ما را به جایی نمی‌رساند، بلکه تعقل و وحدت ما را به پیروزی و هدف نهایی می‌رساند، اظهار کرد: چرا اشتباه یک نفر، دو نفر و یا یک گروه را کش می‌دهیم؟ در حالی که پیامبر (ص) که همه چیز ما از اوست با همه رفتارهای برادرانه داشت و در حالی که منافقین را می‌شناخت در کنار سفره پیامبر می‌آمدند و حتی با ابوسفیان هم که همه فتنه‌ها از او بود رفتاری برادرانه داشت. پس باید گذشت داشته باشیم و به فکر اهداف بلند آینده باشیم.

رییس‌جمهور منتخب با بیان این‌که همه‌ ما ممکن است خطا کرده باشیم، تصریح کرد: گاهی شاهدیم که وقتی فردی می‌گوید طرفدار نظام و ولایت فقیه است عده‌ای به زور می‌ گویند که تو این‌طور نیستی. اما چرا این کار اتفاق می‌افتد؟ در حالی که باید زمینه را برای اتحاد و وحدت آماده کنیم.

روحانی با اشاره به تاکید امام (ره) بر مساله‌ی وحدت گفت: امام می‌فرمود از دشمن خارجی نمی‌ترسم اما از اختلاف شما نگرانم. پس باید کمک کنیم از مشکلات و اختلافات عبور کنیم و مشکل را افزون نکنیم. یعنی آنها که آماده‌ی بازگشت هستند راهشان را تسهیل کنیم؛ چون توبه برای همه است.

وی افزود: کسی که می‌گوید توبه کرده است و برگشته و آماده‌ فداکاری است برخی می‌گویند که تو آماده نیستی و این درست نیست؛ چون اسلام ما همان است که می‌ گفت اگر کسی گفت اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله او را به عنوان مسلمان و برادر قبول کنید.

روحانی

رییس‌جمهور منتخب با بیان این‌که پیام انتخابات، وحدت و همدلی، تعامل در داخل و تعامل با جهان البته با حفظ منافعمان بود، تصریح کرد: پیام این انتخابات سیاست خارجی پویا و فعال با جهان بود که البته همراه با احترام، منافع و حفظ حقوق متقابل است که در آن جای تردید نیست و ایرانی‌ای را پیدا نمی‌کنیم که بگوید از منفعت، امنیت و حقوق ملی می‌گذرم. پس می‌توانیم با دنیا تعامل منطقی داشته باشیم و قدم به قدم جلو برویم و توقعات جامعه حتما باید منطبق با امکانات، توان و ظرفیت ملی باشد و مردم ما این توجه را دارند؛ چون دولت به تنهایی نمی‌تواند موفق شود. همان‌طور که در جبهه وقتی پیروز شدیم که همه‌ی ملت حضور داشتند. پس امروز هم همه باید به صحنه بیاییم.

وی با بیان این‌که دولت یازدهم یعنی دولت تدبیر و امید، اول دستش به سمت حق و بعد به سمت آحاد مردم است، تصریح کرد: عنایت حق، حضور مردم و وحدت همه‌ی قوا زیر نظر مقام معظم رهبری باعث موفقیت‌مان می‌شود و از خیلی مشکلات به قوه الهی عبور می‌کنیم.

روحانی افزود: قدرتی که این انتخابات را تبدیل به حماسه بزرگ کرد ما را با عنایت خود پیروز می‌کند.

رییس‌جمهور منتخب در ادامه خطاب به پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گفت: اگر از شما توقع بیشتری نسبت به دیگران برای کمک به دولت داشته باشیم نابجا نیست؛ چون شما ایثارگر و رزمنده هستید و نشان دادید در برابر دشمن ایستاده‌اید.

وی با بیان این‌که مبنای دولت استفاده از تمام گروه‌های تخصصی است، تصریح کرد: در اقتصاد زمینه را برای فعالیت مردم آماده می‌کنیم و مصمم هستیم که شکاف‌های اجتماعی را از بین ببریم و سرمایه ملی را افزایش دهیم؛ چون در هر جمعی پیشکسوتان آن باید مورد توجه قرار گیرند و شما پیشکسوتان جهاد و شهادت هستید. پس توقع از شما بیشتر است و همه باید دست به دست هم دهیم تا قدرت ملی را بسازیم.

روحانی افزود: تا قدرت ملی ساخته نشود دشمن در برابر ما سر فرود نمی‌آورد؛ چون قدرت ملی یعنی اقتصاد قوی، وحدت داخلی و سیاست خارجی فعال و پویا، ایمان قوی، انگیزه‌ی قوی، فرهنگ قوی و اتحاد همه‌ی قوا و این قدرت ملی است که می‌تواند ما را در برابر دشمن و همه‌ی آنهایی که سربلندی این کشور و ملت را نمی‌خواهند، موفق کند.

بخش سیاست تبیان

منبع : تابناک