تبیان، دستیار زندگی
آنهایی که اهل سفرند و گشت‌ و گذار در طبیعت یا مکان‌های تاریخی را دوست دارند معمولا از تورهای مسافرتی مختلف استقبال می‌کنند و با آنها همراه می‌شوند تا دیدنی‌های بیشتری را ببینند و سفرهای جذاب‌تری را تجربه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجیب‌ترین تورهای گردشگری دنیا


آنهایی که اهل سفرند و گشت‌ و گذار در طبیعت یا مکان‌های تاریخی را دوست دارند معمولا از تورهای مسافرتی مختلف استقبال می‌کنند و با آنها همراه می‌شوند تا دیدنی‌های بیشتری را ببینند و سفرهای جذاب‌تری را تجربه کنند.

سفر

با این حال، خیلی هم هستند که ترجیح می دهند تورهای عجیب و غریب را پیدا کنند و همراه با آنها چند روز متفاوت داشته باشند. اگر فکر می کنید این تورها طرفداران زیادی ندارد، باید بدانید نظرتان اشتباه است. چون خیلی هستند که حاضرند مبالغ زیادی بپردازند تا در یکی از این برنامه ها شرکت داشته باشند. تورهایی که مسافران آن می توانند از توالت های عمومی شهر بازدید کنند یا غذاهای عجیب و غریب بخورند!

خوردن و نوشیدن مثل مردم محلی

عقرب های پیچ خورده، زنبورهای سرخ شده، زبان اردک، سوسک های تفت داده شده و... از شنیدن این اسم ها چه حسی پیدا می کنید؟ اگر بدانید اینها غذاهای مورد علاقه برخی از افراد است، چطور؟ چه کار خواهید کرد؟ دوست دارید یک بار امتحان شان کنید و از آنها بچشید یا اصلا به طرف شان هم نمی روید؟

خیلی حتی از دیدن تصاویر این غذاها یا شنیدن اسم شان هم حس بدی پیدا می کنند ولی گروهی هم هستند که حاضرند یک بار از آنها بخورند تا با طعم شان آشنا شوند. برای این افراد، بهترین مکان چین است؛ چون چینی ها تقریبا همه چیز می خورند، تمام حیوانات و حشرات و موجوداتی که روی زمین وجود دارند!

افرادی که دوست دارند غذاهای چینی را امتحان کنند و مانند مردم این سرزمین پهناور بخورند و بیاشامند، می توانند در یکی از این تورهای عجیب و غریب ثبت نام کنند.

تور بازدید از توالت های عمومی

انگار مکان های تاریخی و زیبایی های طبیعت تمام شده که برخی تصمیم گرفته اند از توالت های عمومی شهر بازدید کنند! تعجب نکنید، این هم یک نوع تور تفریحی و تاریخی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این افراد دور هم جمع می شوند و یک روز تمام توالت های عمومی شهر یورک انگلستان را از نزدیک می بینند و در عین حال با تاریخچه ساخت آنها نیز آشنا می شوند.

روزی در قبرستان

تا به حال درباره روز مردگان چیزی شنیده اید؟ روزی که در آن مردم مکزیک به یاد دوستان و عزیزانشان که فوت کرده اند، دور هم جمع می شوند و به نوعی یاد آنها را زنده نگه می دارند. این روز در مکزیک و چند کشور دیگر یک جشن ملی محسوب می شود و برای همین تعطیل است. مردم مکزیک هم برای زنده نگه داشتن یاد عزیزانشان در این روز به قبرستان ها می روند، مزار مردگان را تمیزمی کنند و با خودشان دسته های گل و مجسمه های محلی را که شبیه اسکلت است، به قبرستان می برند.

کسانی که دوست داشته باشند با این مراسم از نزدیک آشنا شوند، می توانند در یکی از این تورها ثبت نام کنند تا یک روز همراه با یک راهنمای محلی از قبرستان مکزیکی ها بازدید کنند و با مراسم سنتی آنها آشنا شوند.

گردش همراه با ارواح

سیدنی یکی از شهرهایی است که می توانید تورهایی را در آن پیدا کنید که مردم را به مناطق ترسناک شهر می برد و درباره ارواح با آنها صحبت می کند. مقصد جایی است که گفته می شود ارواح در آن قسمت ها حضور خواهند داشت. در مدتی که آنجا هستید راهنمایان تور داستان هایی درباره ارواح محلی برایتان تعریف می کنند و همراه با تعریف داستان ها، صدای موزیک ارواح نیز شنیده می شود؛ موزیکی که بعضی ها می گویند خود ارواح می نوازند و عده ای هم اعتقاد دارند مسئولان تور برای جذاب تر شدن برنامه از آن کمک می گیرند.

گردش در فاضلاب

پاریس مناطق دیدنی زیادی دارد؛ مکان هایی که خیلی ها دوست دارند آنها را از نزدیک ببینند ولی بعضی ها ترجیح می دهند با تورهایی همراه شوند که مقصدشان فاضلاب های زیرزمینی پاریس است! خیلی عجیب به نظر می رسد که کسی بخواهد در این مکان ها حاضر شود و شاید حتی غیرقابل تصور باشد ولی آن طور که می گویند بعضی از پاریسی ها کنجکاوند درباره فاضلاب های شهرشان هم اطلاعاتی به دست بیاورند. برای همین در این تورها ثبت نام می کنند و با آنها همراه می شوند تا ببینند زیرزمین چه اتفاقی می افتد.

اگر از طعم شکلات خوشتان می آید و دوست دارید انواع مختلف آن را امتحان کنید، بد نیست با این تور همراه شوید؛ توری که یک بعدازظهر وقت شما را می گیرد تا از بهترین مغازه های شکلات فروشی در یکی از شهرهای کره جنوبی بازدید کنید

تور شکلاتی

اگر از طعم شکلات خوشتان می آید و دوست دارید انواع مختلف آن را امتحان کنید، بد نیست با این تور همراه شوید؛ توری که یک بعدازظهر وقت شما را می گیرد تا از بهترین مغازه های شکلات فروشی در یکی از شهرهای کره جنوبی بازدید کنید. البته این بازدید همراه با بحث و صحبت های متنوعی خواهد بود؛ صحبت هایی با موضوع تاریخ وارد شدن شکلات به کشورهای مختلف، نحوه ساخت آن، مواد غذایی مختلف و افسانه ها و روایت های تاریخی که در این مورد وجود دارد.

پول بدهید و کار کنید

این هم یکی از تورهای عجیب و غریبی است که مردم در آن ثبت نام می کنند و به ازای پرداخت مبلغ به نسبت زیادی، برای کار کردن در موسسات و مراکز مختلف دیگر شهرها و کشورها داوطلب می شوند البته این تور عجیب و غریب حداقل سود و فایده ای هم دارد؛ چون افراد زیادی از طریق همین تورها راهی مناطق مختلف می شوند و علاوه بر پرداخت پول در بیمارستان ها، یتیم خانه ها، مدارس و... کار می کنند. چنین برنامه هایی هم طرفداران زیادی دارد و خیلی از کسانی که دوست دارند کار خیری انجام دهند و در عین حال می خواهند با فرهنگ سایر جوامع نیز آشنا شوند، از آنها استقبال می کنند.

تورهایی برای بازدید از زاغه ها

در همه شهرها و کشورها ممکن است مناطق فقیرنشینی هم وجود داشته باشد که افراد با وضعی نامناسب در آنجا روزگارشان را می گذرانند. بعضی ها، اما دوست دارند از نزدیک این مناطق را ببینند و با زندگی مردم آن محله ها هم آشنا شوند. برای همین این گروه از افراد می توانند همراه با راهنمایان محلی به بازدید مناطق فقیرنشین بروند. این نوع تورها در برزیل و هند رواج بیشتری دارد و خیلی ها از چنین مناطقی در این کشورها بازدید می کنند.

در این میان گروهی هم هستند که دوست دارند چندساعت یا چند روزی را همراه با مردم زاغه نشین بگذرانند و زندگی آنها را هم تجربه کنند. البته از نظر امنیت شاید این تورها وضع ایده آلی نداشته باشد و فقط به طور نسبی، مسئولان می توانند امنیت شرکت کنندگان را تضمین کنند.

یک هفته در صعب‌العبورترین نواحی دنیا

یکی از تورهای مملو از هیجان و ماجراجویی، دوچرخه سواری در کوهستان‌های صعب‌العبور مناطقی از جهان، نظیر بخش‌هایی از رشته کوه‌های آند و آلپ در آمریکای جنوبی و اروپاست. در این مناطق، دفاتر مختلفی مشغول به فعالیت اند که پس از ثبت نام متقاضیان و دریافت هزینه‌های شرکت در تورهای دوچرخه سواری در کوهستان، افراد را برای آغاز یک ماجراجویی بزرگ آماده می‌کنند. این تورها معمولاً به مدت 4 روز تا یک هفته برگزار می‌شوند و به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی، گردشگرانی که تمایل به حضور در این تورها دارند، باید قدرت فیزیک و قوای بدنی مناسبی داشته باشند. این تورها معمولاً در قالب تیم‌های 8 تا 10 نفره برگزار می‌شود. گردشگران که به دوچرخه‌های ویژه، کوله‌های مخصوص بسیار سبک و چادرهای تک نفره مجهزند، به دوچرخه‏سواری از میان جنگل‌های کوهستانی و عبور از دل دره‌ها و لبه پرتگاه‌ها می‌پردازند تا یکی از نفس‌گیرترین دوران‌های زندگی خود را تجربه کنند.

زندگی با کوسه‌های سفید

یکی دیگر از این تورهای عجیب و غریب، تورهای تفریحی یک روزه در کنار کوسه‌های سفید آب‌های ساحلی منطقه کارائیب است. در اطراف این آب‌ها اثری از کوسه‌های سفید که بسیار درنده و وحشی هستند، نیست؛ با این حال، اداره کنندگان یکی از تورهای گردشگری این منطقه در ابتکاری جالب و با به دام انداختن چند کوسه سفید در مناطق آبی دیگر جهان، آن‌ها را به منطقه‏ای در اطراف کارائیب آورده و در قفس‌های بسیار بزرگ و محافظت شده چند لایه‏ای نگهداری می‌کنند.

این افراد برنامه‌های ویژه‏ای برای درآمدزایی از این اقدام خود دارند. گردشگران ماجراجویی که از شرکت در تورهای تفریحی رایج در جهان خسته شده‌اند، می‌توانند با پرداخت هزار تا دو هزار دلار در تورهای تفریحی یک روزه زندگی با کوسه‌های سفید لذت ببرند! این گردشگران، ابتدا در سه کلاس فشرده ده ساعته تمرین غواصی شرکت کرده و سپس با طی کردن مسافتی نسبتاً طولانی با قایق‌های تندرو، خود را به محل قفس زیردریایی کوسه‌های سفید می‌رسانند؛ جایی که حداقل، دو یا سه کوسه سفید درنده و گرسنه در انتظارشان است!

گردشگران مجهز به لباس‌های مخصوص غواصی و معمولاً در گروه‌های چهار تا شش نفره وارد آب شده و بلافاصله وارد بخشی حفاظت شده از قفس کوسه‌های سفید می‌شوند و بی‌درنگ، حملات کوسه‌ها به پوشش‌های حفاظتی را مشاهده می‌کنند. نکته ترسناک این است که اداره کنندگان تور که لحظه به لحظه در کنار گردشگران وحشت زده قرار دارند، با ریختن مقادیر قابل توجهی از خون حیوانات دیگر در آب، موجب تحریک بیشتر کوسه‌ها می‌شوند. این تورها معمولاً از ساعت 11 آغاز و تا 5 بعد از ظهر ادامه می‌یابد و گردشگران در چند نوبت وارد آب می‌شوند و در میان این ترس‏ها، ناهار مفصلی نیز در قایق نوش جان می‌کنند!

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از: جام جم، آکاایران