تبیان، دستیار زندگی
دولت دهم با همه نقاط قوت و ضعف به روزهای آخر خود رسیده است و چند روز بیشتر تا تحویل دولت وقت ندارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین روزکاری احمدی نژاد چه روزی است؟


دولت دهم با همه نقاط قوت و ضعف به روزهای آخر خود رسیده است و چند روز بیشتر تا تحویل دولت وقت ندارد

روز قدس آخرین روز کاری احمدی‌نژاد است
احمدی نژاد

11 مرداد امسال که با روز جهانی قدس هم مصادف است، آخرین روز کاری محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت های نهم و دهم آخرین روز کاری خود را در سمت ریاست جمهوری در حالی سپری خواهد کرد، که این روز با روز جهانی قدس متقارن شده است.

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که در طول 8 سال گذشته موضع‌گیری‌های قاطع احمدی‌نژاد درباره مسئله فلسطین و مسائل جهان اسلام همواره کانون توجهات سران کشورها و رسانه‌ها بوده است.

از آنجا که روز 12 مرداد به عنوان روز برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دكتر حسن روحانی توسط رهبر انقلاب تعیین شده است لذا 11 مرداد که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و مصادف با روز جهانی قدس است، آخرین روز کاری احمدی‌نژاد و همکارانش در قوه مجریه خواهد بود.

رحیمی: روحانی نماینده ویژه معرفی کند

همچنین معاون اول رئیس جمهور در موضع‏گیری رسمی دولت احمدی‏نژاد اعلام کرد: دکتر روحانی، نماینده ویژه برای تحویل گرفتن دولت در روزهای آینده معرفی کند.

، محمدرضا رحیمی اظهار کرد: دولت در موضع رسمی خود از دکتر روحانی، رئیس جمهور منتخب می‏خواهد تا کارشناسی بصیر را به عنوان نماینده خود برای تحویل گرفتن دولت معرفی کند.

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که در طول 8 سال گذشته موضع‌گیری‌های قاطع احمدی‌نژاد درباره مسئله فلسطین و مسائل جهان اسلام همواره کانون توجهات سران کشورها و رسانه‌ها بوده است

وی تصریح کرد: این کارشناس باید دولت را در تمام بخش‏ها تحویل بگیرد تا دیگر کسی روی سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که از خدمات انجام شده در هشت سال اخیر بسیار تعریف کردند، حرف و حدیثی نداشته باشد.

رحیمی: ایران قدرت هفدهم اقتصاد دنیا

معاون اول رئیس جمهور در جمع مردم کالپوش به حمایت خود از تلاش دولت ادامه داد و این تلاش و خدمات انجام گرفته را اینگونه توصیف دولت احمدی نژاد به تنهایی به اندازه کل دولتهای قبل و بعد انقلاب کار کرده است .

محمد رضا رحیمی در جمع مردم حسین آباد کالپوش با بیان اینکه دولت احمدی نژاد به اندازه کل دولت های قبل و بعد  از انقلاب کار کرده است افزود: هر کس که بیاید و آماری بیاورد که دولت های قبل یک قدم جلوتر از دولت فعلی بوده اند من به او جایزه خواهم داد.

احمدی نژاد و رحیمی

وی تصریح کرد: من فقط و فقط به خاطر احمدی نژاد و خدمات وی در کنار او ایستاده ام.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت احمدی نژاد ایران قدرت هفدهم اقتصاد دنیا شده اظهار داشت: ما در دولت نهم و دهم اموال دولت را پیدا و فروخته ایم و خرج طرح های نیمه تمام کردیم.

4 آرزوی بزرگ معاون اول رئیس جمهور برای ایران

همچنین معاون اول رئیس جمهور در آیین بهره‏برداری از طرح‏های سمنان ، چهار آرزوی بزرگ خود را برای ارتقای جایگاه ایران اسلامی مطرح کرد.

محمدرضا رحیمی دراینباره اظهار کرد: یکی از اصلی‏ترین آرزوهای من، اتصال راه ابریشم از آسیای دور به اروپا از طریق شبکه ریلی است. وی تصریح کرد: این راه باید چین آغاز شود و سپس با گذر از ترکمنستان، گرگان در ایران و آذربایجان، به اروپا برسد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: دومین آرزوی من، انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، سپس استان‏های کرمان، یزد و غیره است که باید با جدیت در آینده دنبال شود.

رحیمی همچنین در تشریح سومین آرزوی خود برای ایران گفت: رودخانه ارس از زمان‏های دور به دریای خزر ریخته است و باید سهم خودمان از این رودخانه را برای شماری از استان‏ها مورد استفاده قرار داده و آب آن را به استان‏های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برسانیم.

وی همچنین انتقال آب از خلیج فارس به استان‏های اصفهان، یزد و کرمان را چهارمین آرزوی بزرگ خود بیان کرد.

فرآوری : عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: تابناک / فارس / باشگاه خبرنگاران/ مهر/ الف