تبیان، دستیار زندگی
رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه پیمانکاران از نرخ ساخت مسکن مهر رضایت ندارند، گفت: تحویل نشدن واحدها در پرند به دلیل تغییر در سیستم ساماندهی شرکت عمران است که در حال بررسی مجدد و جابجایی متقاضیان هستند و ربطی به پیمانکاران ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسکن مهر را می‌خواهند باز هم گران کنند!


رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه پیمانکاران از نرخ ساخت مسکن مهر رضایت ندارند، گفت: تحویل نشدن واحدها در پرند به دلیل تغییر در سیستم ساماندهی شرکت عمران است که در حال بررسی مجدد و جابجایی متقاضیان هستند و ربطی به پیمانکاران ندارد.

مسکن

وی افزود: اما رقمی که افزایش پیدا کرد به اندازه بالارفتن نرخ در بازار مصالح ساختمانی نبود، بنابراین پیمانکاران دوباره به به وزیر راه و شهرسازی نامه نوشتند تا قیمتها افزایش پیدا کند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر در شهر پردیس هم به دنبال تقاضای پیمانکاران بوده است، بیان کرد: فرمول قبلی برای افزایش قیمت مناسب نیست و وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی این فرمول است تا قیمتها متناسب با بازار مصالح ساختمانی تعیین شود.

رهبر در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر پیمانکاران واحدها را تحویل نمی دهند، گفت: پیمانکاران در حال تکمیل ساختمانها هستند، زیرا با توجه به تورم، توقف کار صرفه اقتصادی ندارد و زیان بیشتری را به آنها وارد می کند.

وی با بیان اینکه اگر منابع مالی به موقع به پیمانکاران داده شود مشکلی بابت ساخت واحدها بوجود نمی آید، بیان کرد: تمامی واحدهایی که تاکنون تحویل داده نشده است شامل افزایش قیمت می شود.

فرمول قبلی برای افزایش قیمت مناسب نیست و وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی این فرمول است تا قیمتها متناسب با بازار مصالح ساختمانی تعیین شود

رئیس کانون سراسری انبوه سازان در خصوص عدم تحویل واحدها در شهر پرند، بیان کرد: تحویل نشدن واحدها در پرند به دلیل تغییر در سیستم ساماندهی شرکت عمران است که در حال بررسی مجدد و جابه جایی متقاضیان هستند و ربطی به پیمانکاران ندارد.

تاخیر در افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر پرند

در حالی قرار بود ماهانه 10 هزار واحد مسکونی مهر در شهر پرند افتتاح شود که با گذشت حدود یک ماه و نیم از افتتاح قبلی هنوز فاز 10 هزار واحدی بعدی افتتاح نشده است و مسئولان امر هم در این باره پاسخگو نیستند.

مشکلات مربوط به عدم تحویل واحدهای مسکن مهر پایتخت صنعتی سازی کشور از همان زمانی آغاز شد که قیمت مصالح ساختمانی به دلیل تورم رو به فزونی نهاد.

مدیران شرکت عمران شهر پرند در جلسات متعدد و البته بی‌نتیجه با پیمانکاران به آنها اعلام کرده‌اند که برای اجرای دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر باید «قید بخشنامه دولت را بزنند»

بر این اساس آذرماه سال گذشته وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر را ابلاغ کرد تا به این وسیله روند ساخت و ساز پروژه‌های این طرح با وقفه مواجه نشود. بر اساس این دستورالعمل قیمت ساخت مسکن مهر سراسر کشور بین 5 تا 40 هزار تومان افزایش یافت.

در حالی متقاضیان گمان می‌کردند با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت ساخت می‌توانند واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند، اما این اتفاق خوشایند روی نداد. چراکه پیمانکاران علاوه بر مابه‌التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر، خواستار اجرای سه بخشنامه‌ای شدند که پیش‌تر توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در خصوص پروژه‌های عمرانی ابلاغ شده بود.

مسکن

بر اساس این گزارش پیمانکاران از پاییز سال گذشته درخواست اجرای سه بخشنامه مذکور در خصوص مابه‌التفاوت ارزی مصالح ساختمانی، مابه‌التفاوت آهن و مابه‌التفاوت نرخ سوخت را دارند. در سوی دیگر مدیران شرکت عمران شهر پرند در جلسات متعدد و البته بی‌نتیجه با پیمانکاران به آنها اعلام کرده‌اند که برای اجرای دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر باید «قید بخشنامه دولت را بزنند».

حال با گذشت حدود هفت ماه از ابلاغ دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر پرند هنوز نتواسته با پیمانکاران به توافق برسد تا چشم‌انتظاری برخی متقاضیان برای تحویل واحد مسکونی از دو سال نیز فراتر رود. لازم به ذکر است که برخی پروژه‌های مسکن مهر پرند به دلیل نداشتن انشعابات گاز، برق یا آب قابل واگذاری به مردم نیستند.

اوایل فروردین سال‌جاری وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تا نیمه نخست سال 92 حدود 95 هزار واحد مسکن مهر پرند به بهره‌برداری می‌رسد، گفته بود: این تعداد واحد مسکونی در قالب فاز‌های 10 هزار واحدی به متقاضیان واگذار می‌شود.

در حالی فاز اول 10 هزار واحدی مسکن مهر پرند 12 خرداد ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شده بود که با گذشت حدود یک ماه و نیم خبری از افتتاح فاز 10 هزار واحدی بعدی در این شهر نیست و مسئولان هم در این باره پاسخگو نیستند.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اقتصاد تبیان


منبع: مهر، تسنیم