تبیان، دستیار زندگی
زمانی جشن‌های عروسی خیلی ساده برگزار می‌شد و دخترخانم‌ها خودشان یک تنه از پس برنامه‌ریزی عروسی بر می آمدند و در پایان فقط صورت‌حساب را به مرد زندگی‌شان تقدیم می‌کردند و به همین راحتی یک عروسی برگزار می‌شد؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه ریزی‌های مردانه در عروسی


زمانی جشن‌های عروسی خیلی ساده برگزار می‌شد و دخترخانم‌ها خودشان یک تنه از پس برنامه‌ریزی عروسی بر می آمدند و در پایان فقط صورت‌حساب را به مرد زندگی‌شان تقدیم می‌کردند و به همین راحتی یک عروسی برگزار می‌شد؛ اما برنامه‌ریزی عروسی‌های باشکوه امروزی از عهده یک نفر خارج است. اگر شما هم به زودی به خانه بخت می‌روید یک روز با نامزدتان بنشینید و مشخص کنید چه کارهایی را باید انجام دهید؛ تمام کارها را روی یک کاغد بنویسید و سپس تقسیم کار کنید. در اینجا شما را با چند کار که دامادها خوب بلدند انجام دهند آشنا می‌کنیم.

برنامه ریزی های مردانه در عروسی1. حساب‌کتاب:
از آنجا که مخارج عروسی معمولا پای آقا داماد است از او بخواهید حساب‌کتاب‌های جشن را در یک دفتر مشخص یادداشت کند و طبق بودجه‌ای که دارید برای خرج هر بخش برنامه‌ریزی کند.

2. چانه‌زدن: به جای این که در دفتر کاترینگ، آتلیه، گل فروشی یا هرجای دیگر برای خدمات و قیمت‌شان بحث کنید آنچه مد نظرتان است را با نامزدتان در میان بگذارید و چانه‌زدن را به او بسپارید.

3. هماهنگی با یک عاقد: اگر عاقد را به محل جشن دعوت می‌کنید باید از نامزدتان بخواهید ترتیب ایاب‌و ذهاب و زمان بندی حضور او را در جشن عقد بدهد.

4. بررسی عملکرد برگزار کننده: از نامزدتان بخواهید از محل تهیه غذا و عملکرد خدمه جشن که توسط برگزار کننده هماهنگ می‌شوند اطمینان حاصل کند.

5. انعام و شاباش: شب عروسی از اسفندی سر چهارراه و دربان سالن تا بچه‌ها و دخترهای فامیل و خدمه مجلس همه از شما شاباش می‌خواهند آن هم نه اسکناس بلکه تراول. از همان قبل از عروسی با نامزدتان قرار بگذارید که چه بودجه‌ای را برای این دست‌و‌دل‌بازی سنتی باید کنار بگذارید و در روز عروسی جوزده نشوید زیرا در پایان شب به خودتان می‌آیید و می‌بینید نه تنها پول‌های‌تان تمام شده بلکه به نزدیکان‌تان هم مقروض شده‌اید.

6. استفاده از هنر: بسیاری از عروس‌ خانم‌ها با سلیقه خودشان سفره عقدشان را می‌چینند و چند صد هزار تومان در هزینه‌های عروسی‌شان صرفه‌جویی می‌کنند. اگر بودجه‌تان مثل گنج قارون نیست از نامزدتان بخواهید کارهایی که بلد است را خودش انجام دهد، مثلا شستن ماشین، گل زدن آن، آذین‌بندی مجلس و...

اگر نامزد خوش‌خوراکی دارید بهتر است انتخاب منوی شام‌عروسی و تنقلات میزهای مهمان‌ها را بر عهده او بگذارید و خودتان برآن نظارت کنید

7. اتمام حجت با عکاس و فیلم‌بردار: یادتان باشد که مشهورترین عکاسان شهر هم فقط به فکر تجارت خودشان هستند. چند عکس مشخص از شما می‌گیرند و برای تمام ساعات مجلس شما عکاسان و فیلم‌برداران نه چندان نامی را برای‌تان می‌فرستند؛ از نامزدتان بخواهید طوری با انها قرار داد ببندد که راه هر گونه بی‌مسئولیتی و گرفتن تصاویر غیرهنری و آماتور را بر انها ببندد.

8. انتخاب منوی شام‌عروسی: اگر نامزد خوش‌خوراکی دارید بهتر است انتخاب منوی شام‌عروسی و تنقلات میزهای مهمان‌ها را بر عهده او بگذارید و خودتان برآن نظارت کنید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از نوعروس

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.