تبیان، دستیار زندگی
مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های والیبال لیگ جهانی در حالی به پایان رسید که بهترین بازیکنان شرکت کننده در هر یک از بخش‌ها معرفی شدند. در این میان محمد موسوی که از هفته‌ها پیش در صدر بهترین مدافعان قرار داشت، موفق شد جایگاه خود را تثبیت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسوی در میان بهترین های لیگ جهانی


مرحله مقدماتی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های والیبال لیگ جهانی در حالی به پایان رسید که بهترین بازیکنان شرکت کننده در هر یک از بخش‌ها معرفی شدند. در این میان محمد موسوی که از هفته‌ها پیش در صدر بهترین مدافعان قرار داشت، موفق شد جایگاه خود در این بخش را تثبیت کرده و یکی از آسیایی‌هایی شود که در صدر بهترین‌ها قرار گرفته است.


تیم ملی والیبال

به گزارش مهر، بیست و چهارمین دوره مسابقات والیبال لیگ جهانی یکشنبه شب با برگزاری دیدار دوم دو تیم برزیلو  آمریکا که از گروه A و در ریودوژانیرو برگزار شد و با برتری قاطع تیم میزبان همراه بود، به پایان مرحله مقدماتی رسید. در پایان این مرحله از مسابقات که با برگزاری 90 بازی (30 دیدار در هر گروه) پیگیری شد، موقعیت بازیکنان در هر یک از بخش‌های بهترین اسپک‌زن، مدافع، سرویس‌زن، لیبرو، دریافت کننده، پاسور و امتیازآورترین بازیکن مشخص شد.

برزیل و بلغارستان (گروه A)، ایتالیا و روسیه (گروه B) و کانادا (گروه C) تیم‌هایی هستند که در پایان مرحله مقدماتی موفق به صعود به مرحله دوم مسابقات شدند که آرژانتین میزبانی آن را بر عهده دارد. این در حالی است بازیکنانی از دیگر کشورها هم در جمع سه بازیکن برتر هر یک از بخش‌ها قرار گرفته‌اند.

محمد موسوی، یکی از بهترین‌های مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ جهانی است. این بازیکن که از هفته‌ها پیش در صدر بهترین مدافعان قرار داشت، موفق شد جایگاه خود در این بخش را تثبیت کند. البته موسوی تنها آسیایی نیست که موفق به کسب عنوان بهترین شده است چون بازیکن کره‌جنوبی به نام " سو سان هان" نیز در صدر بهترین پاسورهای این مرحله از مسابقات قرار گرفته است.

رده‌بندی سه بازیکن برتر شرکت کننده در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ جهانی 2013 در هر یک از بخش‌های بهترین اسپک‌زن، مدافع، سرویس‌زن، لیبرو، دریافت کننده، پاسور و امتیازآورترین بازیکن به شرح زیر است:

امتیازآورترین بازیکن

* ایوان زایتسف (ایتالیا)

* تسوتان سوکولو (بلغارستان)

* نیکولای پاولوف (روسیه)

- محمود موسوی بهترین بازیکن ایران در این بخش است که جایگاه 23 را به خود اختصاص داده است. امیر غفور هم که در رده 37 ایستاده، دومین بازیکن برتر ایران در این بخش به حساب می‌آید.

بهترین اسپک زن

* وایتز کویسترا (هلند)

* این وانگ جون (کره جنوبی)

* ایوان زایتسف (ایتالیا)

- امیر غفور که در جایگاه 34 قرار گرفته بهترین بازیکن ایران در این بخش است.

محمد موسوی

بهترین دفاع

* محمد موسوی (ایران)

* مارکو پودراسکانین (صربستان)

* ایمانوئل بیرارلی (ایتالیا)

- عادل غلامی دومین بازیکن برتر ایران در این بخش در رده 37 ایستاده است.

بهترین سرویس زن

* الکساندر آتاناسویچ (صربستان)

* بارتوز کورک (لهستان)

* کارسون کلارک (آمریکا)

- رحمان داودی که در رده 19 ایستاده، بهترین بازیکن ایران در این بخش است. محمد موسوی، دیگر بازیکن برتر ایران در این بخش هم در جایگاه 25 ایستاده است.

محمد موسوی، یکی از بهترین‌های مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ جهانی است. این بازیکن که از هفته‌ها پیش در صدر بهترین مدافعان قرار داشت، موفق شد جایگاه خود در این بخش را تثبیت کند.

بهترین لیبرو

* اریک شوجی (آمریکا)

* ماروی جونیور دا سیلوا (برزیل)

* الکسیز گونزالس (آرژانتین)

- فرهاد ظریف، لیبروی تیم ملی والیبال ایران در رده 9 این بخش قرار گرفته است.

بهترین دریافت کننده

* اروین نگاپد (فرانسه)

* لائوری کرمینن (فنلاند)

* جولین لینل (فرانسه)

- علیرضا مباشری با قرار گرفتن در جایگاه 19 به عنوان بهترین بازیکن ایران در این بخش معرفی شده است.

بهترین پاسور

* سوو سان هان (کره جنوبی)

* میکو اسکو (فنلاند)

* لوکاس زیگلادلو (لهستان)

- سعید معروف، پاسور تیم ملی والیبال در رده 13 این بخش قرار گرفته است.

بخش ورزشی تبیان