تبیان، دستیار زندگی
علی معلم دامغانی شامگاه 21 تیرماه در پی عارضه‌ مغزی به بیمارستان منتقل شد. روز یکشنبه، 23 تیرماه وزیر ارشاد از این شاعر غزل سرا عیادت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاد غزل بر تخت بیمارستان


علی معلم دامغانی  شامگاه 21 تیرماه در پی عارضه‌ مغزی به بیمارستان منتقل شد. روز یکشنبه، 23 تیرماه وزیر ارشاد از این شاعر غزل سرا عیادت کرد.

استاد غزل بر تخت بیمارستان

در این دیدار، حسینی که بر بالین معلم با دکتر ریشتاسب نیک منش، داماد استاد معلم سخن می‌گفت و جویای حال او شده بود از معلم به عنوان یکی از سرمایه‌های ایران اسلامی در عرصه فرهنگ و ادب یاد کرد.

دقایقی پس از حضور وزیر ارشاد بر بالین معلم، این استاد پیشکسوت عرصه شعر متوجه حضور وی شد و با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مصافحه کرد.

حسینی به معلم گفت: ماه رمضان است و دعا می‌کنیم به برکت این ماه مبارک حالتان هر چه زودتر بهبود پیدا کند. در نیمه ماه رمضان ما منتظر شعرخوانی شما در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

حسینی همچنین گفت: بنده خدمت مقام معظم رهبری هم رسیدم و ایشان هم گفتند که جویای حال شما باشم. آقای رئیس جمهور هم نگران بودند و گفتند که گزارشی از وضعیت شما خدمتشان تقدیم کنم.

حسینی همچنین به نمایندگی از جامعه فرهنگی هنری کشور و نویسندگان و شعرا، نگرانی آن‌ها را از ضایعه به وجود آمده برای استاد معلم به وی ابلاغ کرد و خطاب به معلم گفت: دیروز در مراسم دکتر حداد عادل جایتان خالی بود. به هر حال ایشان هم مثل شما از شاعران کشور هستند. به زودی برای استاد مشفق کاشانی هم مراسم بزرگداشتی می‌گیریم و امیدوارم تا آن روز حالتان خوب خوب شده باشد و بتوانید در این مراسم در خدمت شما باشیم.

دکتر محمدمهدی فروزانفر، پزشک معالج دکتر علی معلم دامغانی نیز با ارائه گزارشی از حال عمومی این شاعر پیشکسوت گفت: عارضه‌ای که برای آقای معلم پیش آمده دقیقا در همان ناحیه‌ای بوده که یک بار دیگر (حدود یک سال پیش) برایش اتفاق افتاده است. عارضه‌ اخیر یک عارضه سخت بوده ولی خوشبختانه الان جای نگرانی نیست و روند بهبودی ایشان شروع شده است.

ماه رمضان است و دعا می‌کنیم به برکت این ماه مبارک حالتان هر چه زودتر بهبود پیدا کند. در نیمه ماه رمضان ما منتظر شعرخوانی شما در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم

فروزانفر اضافه کرد: دوره بحرانی این بیماری حدود 4 تا 5 روز است و بعد از این مدت معمولا بیمار می‌تواند از بیمارستان مرخص شود و فاز نقاهت خود را با انجام فیزیوتراپی در منزل بگذراند.

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم به نمایندگی از مقام معظم رهبری از علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر عیادت کرد.

بخش ادبیات تبیان


منبع: مهر