تبیان، دستیار زندگی
انجمن روابط عمومی سنگاپور(IPRS) در سال 1970 با 30 عضو به عنوان یک نهاد غیر انتفاعی آغاز به کار نمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با انجمن روابط عمومی سنگاپور(IPRS)

انجمن روابط عمومی سنگاپور

انجمن روابط عمومی سنگاپور(IPRS) در سال 1970 با 30 عضو به عنوان یک نهاد غیر انتفاعی آغاز به کار نمود .

انجمن روابط عمومی سنگاپور (IPRS) در سال 1970 با 30 عضو به عنوان یک نهاد غیر انتفاعی آغاز به کار نمود . در حال حاضر انجمن روابط عمومی سنگاپور با داشتن 500 عضو فعال در تلاش است تا معتبرترین نهاد قانونی روابط عمومی در این کشور شناخته شود.

ارتقای سطح علمی دانش روابط عمومی سنگاپور از طریق آموزش آکادمیک، شبکه های ارتباطی اینترنت و تبادل اطلاعات و ایده های نو از جمله اهداف انجمن روابط عمومی سنگاپور می باشد.

این انجمن در تلاش است تا به عنوان نهادی پیشرو و راهنما در عرصه روابط عمومی منطقه ظاهر شود تا بتواند ضوابط و استانداردهای حرفه روابط عمومی را تنظیم نموده و بر اجرای صحیح آنها نظارت داشته باشد. همچنین انجمن می کوشد تا از این طریق جایگاه محکم تری در جامعه پیدا کند و این حرفه را گسترده تر و دقیق تر به عموم معرفی نماید.

اعضا در قالب هفت گروه – عضویت وابسته، عضویت پیوسته، هیات امنا، عضویت کامل، عضویت افتخاری، همکاران و عضویت حقوقی-  با انجمن همکاری می کنند. افراد با سوابق گوناگون می توانند در زمینه های روابط عمومی، ارتباطات بازاریابی، مدیریت، آموزش، بازاریابی و روزنامه نگاری با انجمن همکاری داشته باشند.

طبق آمارهای ارائه شده توسط سازمان بهره وری و استاندارد سنگاپور، از سال 1970 تا سال 2001 ، هفتاد سازمان روابط عمومی در سنگاپور مشغول بوده است که در پی فعالیت آنها نرخ فروش سالانه در بخش صنعت سالانه 6درصد افزایش داشته و این در حالی است که متوسط تولید حدود 70،000 دلار به ازای هر نفر بوده است.  در حال حاضر بیش از 500 عضو فعال با سوابق گوناگون در عرصه های مختلف تجاری در این سازمان به فعالیت مشغول هستند.

اعضای انجمن روابط عمومی سنگاپور از سال 2013 تا 2015

رئیس انجمن: استفان فور شاو- مدیر عامل ارتباطات سازمانی شرکت تماسک (TEMASEK)

معاون: روبرت کنسکاو- مدیر عامل شرکت ارتباطاتی مجیک

اعضای انجمن :

جرالد دِکوتا- مدیر ارتباطات سازمانی فدراسون بازرگانی سنگاپور

دکتر گریگور هاف- دانشیار و هماهنگ کننده ارتباطات سازمانی دانشکده مدیریت سنگاپور

یو پولِنگ- معاون و مدیر کل رودِر فین آسیا

پریسیلا سو- عضو ارشد هیات رییسه شرکت سربوس

لین لیانگ مین- مدیر ارتباطات بازاریابی گروه هتل های پان پاسیفیک

فعالیت های آموزشی انجمن

از سال 1971 انجمن اقدام به برگزاری کلاس های آموزش نمود. این کلاس ها تحت عنوان اصول و مبانی روابط عمومی، کارگاه های عملی اصول روابط عمومی، روش های انتقال پیام و خبرنویسی تشکیل می شوند. مدارکی که در صورت حضور در این کلاس ها ارائه می شوند: مدرک کارشناسی روابط عمومی، گواهینامه استاندارد و مهارت روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی و ... می باشند که مورد تایید سازمان مهارت های نیروی انسانی (WSQ)سنگاپور نیز هستند.

برگزاری کارگاه های مصاحبه، بازدیدهای آموزشی از مکان های مختلف، برگزاری جشن آخر سال، برگزاری کارگاه های شبکه های ارتباطی از جمله برنامه های این انجمن می باشد.

جایزه انجمن

جایزه انجمن روابط عمومی سنگاپور تحت عنوان روابط عمومی در خدمت مردم(PRISM ) در سال 1987 در نظر گرفته شد. هدف از اعطای این جایزه شناسایی ،تقدیر و تشویق سازمان ها و افرادی است که در جهت اعتلای روابط عمومی کوشش کرده و توانسته اند دستاوردهای ارزشمندی برای این نهاد به ارمغان بیاورند.

نماد IPRS دایره شکل می باشد، به این ترتیب که دایره کوچکی در مرکز می باشد. نیمی از این دایره متشکل از پیکان های طلایی رنگی است که داخل دایره کوچک مرکزی را نشانه رفته اند و نشانه گرد آوری اطلاعات می باشند. نیمه دیگر از پیکان هایی سبز رنگ تشکیل شده که از دایره کوچک مرکزی خارج شده اند و نماد گسترش و اشاعه اطلاعات می باشند. دو رنگ سبز و طلایی در سال 2011 به این نماد اضافه شده اند. رنگ طلایی الهام بخش ژرفا و عمق و رنگ سبز نشان چالاکی و سر زندگی می باشد. رویارویی این دو رنگ القا کننده حس بقا و اعتماد به نفس می باشد که حاکی از روحیه این انجمن طی دهها سال فعالیت است.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

تنظیم: هومن بهلولی