تبیان، دستیار زندگی
این رایج و معمولی است که یک دندان‌پزشک به ما در مورد راه‌هایی برای حفظ بهداشت و دهان و مراقبت مناسب از دندان‌ها و لثه‌ها توصیه کند، با این حال؛ دندان‌پزشک شما گاهی بعضی از چیزهایی که شما نیاز دارید را به شما نمی‌گوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی که دندان‌پزشکان نمی‌گویند!


این رایج و معمولی است که یک دندان‌پزشک به ما در مورد راه‌هایی برای حفظ بهداشت و دهان و مراقبت مناسب از دندان‌ها و لثه‌ها توصیه کند، با این حال؛ دندان‌پزشک شما گاهی بعضی از چیزهایی که شما نیاز دارید را به شما نمی‌گوید.


دندانپزشک

قبل از مراجعه به دندان‌پزشکی به شما توصیه می‌شود که لیستی از سوالات خود را که مایل هستید بپرسید، تهیه کنید.

چیزهایی که معمولاً دندان‌پزشکتان به شما نمی‌گوید:

1. تنفس از طریق دهان می‌تواند به مشکلات بهداشت دهان و دندان منجر شود.

این موضوع را اکثر دندان‌پزشکان به شما نمی‌گویند به دلیل اینکه یک مشکل بسیار مشترک است که آن‌ها آن را به سختی جدی می‌گیرند، با این حال، حقیقت این است که شما می‌توانید این مسئله را ترک کنید.

2. فلوراید زیاد می‌تواند به دندان‌های شما صدمه بزند.

این عمل برای دندان‌پزشکان رایج است که مکمل‌های فلوراید را برای دندان‌های قوی‌تر و سالم تجویز می‌کنند.

با این حال، حقیقت این است که مقدار بیش از حد فلوراید می‌تواند آسیب بیشتری را به دندان‌های شما برساند و دندان‌های شما با این ماده به دندان‌های ضعیف تبدیل شده و مینای دندان شما با این روش از بین می‌رود.

3. سفید کردن به دندان‌های شما صدمه می‌زند.

اکثر دندان‌پزشکان بدون توجه به عوارض جانبی سفید کردن دندان‌ها، به شما توصیه می‌کنند که این عمل را حتی با هزینه بسیار بالا انجام دهید. سفید کردن منظم دندان‌ها می‌تواند به سوزش لثه شما منجر شود.

4. فقط یک بار در روز مسواک زدن دندان‌ها و نخ دندان کافی است.

تقریباً همه دندان‌پزشکان شما را به روزی دو یا سه مرتبه مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای تشکیل پلاک تشویق می‌کنند. با این حال، حقیقت این است که، مسواک زدن مکرر می‌تواند به مینای دندان صدمه وارد سازد و به التهاب لثه منجر شود.

5. قند موجود در نوشابه‌های گازدار مضر است.

دندان‌پزشک شما احتمالاً گفته است که از نوشیدنی‌های گازدار به دلیل درصد بالای قند اجتناب کنید و نوشیدنی‌هایی با شیرینی مصنوعی که هیچ آسیبی نخواهند داشت را توصیه می‌کنند.

با این حال، حقیقت این است که، نوشابه یک محلول حاوی دی اکسید کربن است و اسیدیته آن می‌تواند سبب خوردگی مینای دندان در طول زمان شود.

6. هیچ صورتی به لبخند متحول نیاز ندارد.

با پیدایش فن‌آوری‌های جدید در زمینه دندان‌پزشکی، دندان‌پزشک شما ممکن است یک لبخند گران قیمت را به شما توصیه کند. اگر شما واقعاً علاقه‌مند به داشتن یک لبخند زیبا و خیره‌کننده هستید با دندان‌پزشک خود صحبت کنید تا آنچه که برای شما بهتر است را انجام دهد.

اکثر دندان‌پزشکان بدون توجه به عوارض جانبی سفید کردن دندان‌ها، به شما توصیه می‌کنند که این عمل را حتی با هزینه بسیار بالا انجام دهید. سفید کردن منظم دندان‌ها می‌تواند به سوزش لثه شما منجر شود.

7. جویدن آدامس می‌تواند باکتری‌های بد را کاهش دهد.

در حال حاضر این چیزی نیست که دندان‌پزشک شما بگوید،‌ اما حقیقت این است که آدامس حاوی «زایلیتول» که یک ماده شیمیایی است یک جایگزین خوب برای قند محسوب می‌شود که می‌تواند رشد باکتری‌ها را در حفره دهان کاهش دهد.

8. ضروری است که به مدت بیش از پنج دقیقه مسواک بزنید.

برای سلامت دهان و دندان مناسب، شما باید حداقل 5 تا 10 دقیقه در روز مسواک بزنید. هر چقدر کمتر باشد، در نهایت بهداشت دهان و دندان شما به خطر می‌افتد، اکثر دندان‌پزشکان این مسئله را بیش از حد، کوچک فرض می‌کنند.

9. دندان درد می‌تواند دلیل واقعی ناتوانی در تمرکز کودک شما شود.

اگر کودک شما بی قرار است و قادر به تمرکز در مطالعه کردن نیست، این احتمال وجود دارد كه او از درد دندان رنج می‌برد.

10. سوراخ کردن زبان می‌تواند خطرناک باشد.

دندان‌پزشک شما احتمالاً این موضوع را به شما نمی‌گوید که سوراخ کردن زبان می‌تواند به عفونت شدید منجر شود.

11. دندان منحرف می‌تواند باعث میگرن شود.

دندان‌های منحرف شده، نه تنها زیبا نیستند بلکه استرس زیاد به عضلات صورت وارد می‌كنند و میگرن را منجر می‌شوند.

دندانپزشک

12. پر کردن با مواد فلزی با دوام‌تر هستند.

اکثر دندان‌پزشکان، پر کردن مخلوط را توصیه می‌کنند و با پر کردن با مواد فلزی آمالگام که یک گزینه ارزان‌تر است مخالفت می‌کنند. در حالی که پر کردن با مواد فلزی در برابر آسیب بیشتر، بسیار مقاوم‌تر هستند.

13. شما می‌توانید درباره پرونده خود از دندان‌پزشک سوال کنید.

دندان‌پزشک شما ممکن است هرگز با شما در این باره صحبت نکند،‌ با این حال، اگر شما به دنبال پرونده تمام سوابق و گزارش‌ها در خصوص بیماری خود هستید، از دندان‌پزشک سوال کنید.

14. دندان‌پزشک شما ممکن است اجازه دهد که دستیارانش که مدرک و مجوز ندارند، کارهای مربوط به دندان شما را انجام دهند.

در حال حاضر ذره‌ای از این اطلاعات را دندان‌پزشک با شما در میان نمی‌گذارد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید شما در دست‌های امن قرار گرفته‌اید، تحقیقات کمی در مورد دندان‌پزشک یا کلینیک را مورد بررسی قرار دهید.

شما اکنون از اسرار دندانی که دندان‌پزشک شما ممکن است هرگز به شما نگویند آگاه شدید،‌ تلاش کنید و یک مجموعه دندان سالم و براق مانند مروارید سفید به دست آورید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: NASIMMEHR

برگرفته از انجمن: بهداشت و سلامت

مطالب مرتبط:

عادت‌های روزانه، دشمن دندان‌ها

امان ار درد دندان!

دندان‌هایمان را برق بیندازیم!

پنج خطا در هنگام مسواک زدن

زمان‌هایی که نباید مسواک بزنیم

شما هم دندان محکم می‌خواهید؟

دندان شیری را تحویل بگیر!

کاربردهای عجیب خمیر دندان!

چرا دندان روکش می‌شود؟

آزمون دهان و دندان