تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل کانون استان همدان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سومین جشنواره خوارزمی رضوی با حضور بیش از 200 گروه درهفدهم شهریور سال جاری در استان همدان برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین جشنواره خوارزمی رضوی درهمدان برگزار می شود

سومین جشنواره خوارزمی رضوی درهمدان برگزار می شود


مدیرکل کانون استان همدان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سومین جشنواره خوارزمی رضوی با حضور بیش از 200 گروه درهفدهم شهریور سال جاری در استان همدان برگزار می شود.


پرویز ابراهیمی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: حدود 16 جشنواره در حوزه کودک و نوجوان درسراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره خوارزمی رضوی درسال های پیش در 4 بخش کودک، نوجوان ، آزاد و مربیان در مشهد برگزارمی شد.

وی افزود: برای اولین بار جشنواره خوارزمی رضوی با حضور 222گروه  تنها در بخش نوجوان در استان همدان برگزارخواهد شد.

برای اولین بار جشنواره خوارزمی رضوی با حضور 222گروه تنها در بخش نوجوان در استان همدان برگزارخواهد شد.

ابراهیمی  با اشاره به این که برنامه ریزی و مدیریت منسجمی صورت گرفته است،افزود: استان همدان از 16 شهریور ماه پذیرای  ورود مهمانان از سراسرکشوراست، همچنیین افتتاحیه جشنواره در هفدهم همین ماه و اختتامیه یک روز بعد با معرفی گروه های برتردر استان همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که نمایش خوانی سابقه چندانی ندارد، عنوان کرد: جزوه ها و سی دی های آموزشی این رشته هنری را دراختیار مربیان در استان ها قرارگرفت تا کیفیت و اثر بخشی بالاتری برتربیت و آموزش غیر مستقیم کودکان و نوجوانان هنرمند و هنردوست داشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه از طراحی سایت جشنواره و سیستم پیامک خبر داد و اظهار کرد: تیم داوری شامل سه نفر از داوران خبره کشوری مشخص شده همچنین از 222 گروه شرکت کننده 8گروه برتر به جشنواره راه پیدا می کنند.

وی فضای آموزشی آزاد کانون را ویژگی منحصر به فرد در نظام آموزشی کشور معرفی کرد وگفت: باتوجه به فرصتی که در کانون های فکری و پرورش به وجود آمده کودکان در حین آموزش آزادی را تمرین می کنند و به دور از افراط و تفریط در محیطی امن ،فرهنگی و آموزشی به خوبی رشد می کنند.

مدیرکل کانون استان همدان با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این مسیر رسالت کانون رابه خوبی مشخص می کند .مسولین ومربیان کانون ماموریت والایی دردفاع ازحق کودکان درجامعه دارند.

وی بااشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر پاکی ونزدیکی کودکان با ملکوت گفت: رابطه با فرشتگان الهی در زمین باعث افتخارمسولین و مربیان کانون فکری و پرورشی است.

ابراهیمی در ادامه کودکان را معدنی ناشناخته از توانایی ها دانست و افزود: جذب و کشف استعداد های بی نظیر کودکان ایرانی وظیفه اصلی کانون فکری و پرورش کودکان و نوجوانان است.

وی درادامه ایستادگی تمام قد کانون در برابر تهاجم فرهنگی را از جمله ویژگی های کانون برشمرد وافزود: این پدیده بی صدا وارد محیط خانواده ها و به تدریج باعث نابودی آن ها می شود.

کانون فکری و پرورش کودک و نوجوان فرآیند محور است

ابراهیمی دربخشی دیگر سخنانش در نشت با رسانه ها با بیان این مطلب تاکید کرد: کانون فکری و پرورش کودکان جشنواره محور نیست بلکه فرآیند محور است و هدف از برگزاری جشنواره ها آموزش سبک زندگی مناسب در قالب داستان به کودکان ونوجوانان است.

تمامی نمایش نامه ها با قلم کودکان ونوجوانان همچنین با کارگردانی واجرای دانش آموزان هنرمند به جشنواره خوارزمی رضوی ارسال شده است.

وی استعداد کم نظیرایرانی را درعلم و هنرتحسین کرد و گفت: تمامی نمایش نامه ها با قلم کودکان ونوجوانان همچنین با کارگردانی واجرای دانش آموزان هنرمند به جشنواره خوارزمی رضوی ارسال شده است.

مدیر کل کانون استان همدان گیتی فلاحی از تویسرکان وافسانه محمدی مربی توانمند سفال و مریم شریف زاده ازهمدان را به عنوان مربیان برتر کشوری درعرصه هنرمعرفی کرد.

این مقام مسئول هنر و بازی را زبان بین المللی کودکان معرفی کرد و خاطر نشان کرد: در بخش هنری فعالیت های قابل توجهی صورت گرفته است ولی به دلیل کمبود فضا امکان آموزش درقالب بازی برای کودکان فراهم نیست.


منبع :خبرنگار پانا

بخش سفیران تبیان