تبیان، دستیار زندگی
بیل گیتس با CNBC مصاحبه ای انجام داده و در طی آن مصاحبه اعلام کرده است که تبلت سرفیس به راحتی می تواند آیپد را از میان بردارد، زیرا بسیاری از کاربران از آیپد ناامید شده اند!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرفیس رقیب آیپد


بیل گیتس با CNBC مصاحبه ای انجام داده و در طی آن مصاحبه اعلام کرده است که تبلت سرفیس به راحتی می تواند آیپد را از میان بردارد، زیرا بسیاری از کاربران از آیپد ناامید شده اند!

سرفیس رقیب آیپد

به نظر می رسد بیل گیتس در یک مورد مورد دچار اشتباه شده است. اینکه بیل گیتس در مورد ناامیدی کاربران فکر می کند خیلی خوب است اما واقعا در این یک مورد دچار اشتباه شده است!

بسیاری از کاربران آیپد ناامید شده اند. آنها نمی توانند تایپ کنند و نمی توانند document بسازند. برای همین ما چیزی را به کاربران ارائه می دهیم که نه تنها همه ویژگی مثبت تبلت را داراست بلکه تمام ویژگی های مورد انتظار از یک PC را هم دارد. اگر شما یک تبلت سرفیس یا سرفیس پرو داشته باشید علاوه بر اینکه یک تبلت دارید، امکان تایپ با کیبورد و استفاده از مایکروسافت آفیس را هم دارید.

کاربران اصراری ندارند که آیپد بیشتر مثل PC باشد، برعکس اکثر کاربران می خواهند PC هایشان شبیه به آیپد باشند. حداقل اوضاع بازار این موضوع را اثبات می کند: در سه ماهه اخیر اپل 19.5 میلیون آیپد فروخته است در حالی که در همین دوره سه ماهه در سال گذشته این مقدار به 11.8 میلیون واحد می رسید. سرفیس چطور؟ اوضاع چندان خوبی نداشته است.

سرفیس رقیب آیپد

با توجه به آمار فروش تبلت IDC، از 49.2 میلیون تبلتی که در طول سه ماهه گذشته صادر شده اند، سرفیس حدودا 0.09 میلیون واحد یا 1.8 درصد از بازار را به خود اختصاص داده بود. از این بدتر اینکه موضوع فقط مربوط به سرفیس نیست. همانطور که IDC اشاره می کند: ”‌ همه تبلت های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 8 و ویندوز RT نتوانسته اند نظر کاربران را به خود جلب کنند “. مجموع فروش تبلت های دارای سیستم عامل های ویندوز 8 و ویندوز RT حدود 1.8 میلیون واحد بوده. این تقریبا برابر  با میزان فروش  آیپد در تنها یک هفته است.

گیتس حامی استراتژی های بالمر

چند مدت پیش بیل گیتس گفت که استراتژی موبایل  شرکت مایکروسافت ”‌ به وضوح مشکل دارد ”‌ و با این حرف همه را متعجب کرد و اکثر منتقدان به این نتیجه رسیدند که به زودی تغییرات بزرگی در مایکروسافت از جمله در مورد سرفیس و ویندوز رخ خواهد داد.

ویندوز 8 یک سیستم عامل انقلابی است که هم مزیت های یک تبلت را دارد و هم مزیت های PC را زنده نگه داشته. بنابراین اگر سرفیس یا سرفیس پرو داشته باشید مثل آن است که که هم تبلت دارید و هم به امکانات PC مثل کیبورد و مایکروسافت آفیس دسترسی دارید.

کاربران اصراری ندارند که آیپد بیشتر مثل PC باشد، برعکس اکثر کاربران می خواهند PC هایشان شبیه به آیپد باشند. حداقل اوضاع بازار این موضوع را اثبات می کند

گویا گیتس از حقایق چندان آگاه نیست، با اینکه بازار 1.25 میلیارد کاربری ویندوز واقعا عظیم است اما بازار PC دیگر رشد نمی کند. سیستم عامل iOS اپل و همین طور اندروید هر دو از ویندوز با فاصله زیادی پیش هستند.

به جای اینکه روی موضوعاتی مثل پشتیبانی از کیبرد و آفیس در تبلت سرفیس خود تاکید کند، مایکروسافت باید هر چه زودتر آفیس را روی محبوب ترین پلتفرم ها یعنی iOS و اندروید پورت کند. همانطور که قبلا گفتم ”‌ زمانی بود که اپل به وجود آفیس در مک نیاز داشت اما آن زمان گذشته و حالا این مایکروسافت است که احتیاج دارد آفیس را روی iOS و اندروید عرضه کند. “

آمار دروغ نمی گویند: در سه ماهه گذشته بازار تبلت که شامل سرفیس هم می شود 142 درصد رشد کرده. اما در همین میان بازار  PC ها 13.9 درصد افت کرده است.

سرفیس رقیب آیپد

اینطور که معلوم است گیتس و بالمر علاقه ای ندارند که بدانند دنیا دست کیست. بازار به وضوح همه چیز را نشان می دهد و اثبات شده که بازار نمی خواهد به PC وابسته باشد. مایکروسافت این قدرت را دارد که توانایی های نرم افزاری خود را وارد دیگر پلتفرم ها کند اما این لجبازی کودکانه اش می تواند برای این شرکت گران تمام شود.

ترجمه: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از readwrite