تبیان، دستیار زندگی
وزیر ارتباطات درباره اظهارت اخیر خود پیرامون لایه‌های جوی و انتقال صوت و تصویر و ارتباط این موضوعات با انتقال صدای امام زمان (عج) از این طریق، گفت:چنین چیزی که نوشته شد را نگفته بودم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعبیر وزیر ارتباطات از 7 لایه زمین


وزیر ارتباطات درباره اظهارت اخیر خود پیرامون لایه‌های جوی و انتقال صوت و تصویر و ارتباط این موضوعات با انتقال صدای امام زمان (عج) از این طریق، گفت:چنین چیزی که نوشته شد را نگفته بودم.

چندی پیش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هم اکنون با ارتقای فیبر نوری لایه های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می شود، گفت: صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد.

تعبیر وزیر ارتباطات از 7 لایه زمین

محمدحسن نامی در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فن آوری اطلاعات و پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه های اجرایی، اظها داشت: "تاکنون فیبر نوری بهترین ابزار برای ارسال دیتا، صوت و تصویر بود؛ اکنون ابزاری بهتر از فیبرنوری کشف شده. دو لایه در کره زمین وجود دارد. کشف کرده‌اند که یکی از لایه‌های کره زمین بهترین ابزار برای انتقال دیتا، صوت و تصویر است. زمانی که امام زمان ظهور کنند صدا و تصویر ایشان از این لایه برای تمام کره زمین ارسال خواهد شد".

پس از اعتراضات بسیار و طرح سۆالات گوناگون از ایشان، توضیحات روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تبیین افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. ایشان در این گزارش اظهار داشت:

"پیرامون زمین هفت لایه به نام های ترپوسفر، ترموسفر، استراتوسفر، ازن، مزوسفر، یونوسفر و اگزوزسفر که در قرآن هم هفت بار تکرار شده است ( سوره بقره آیه 29، سوره المومنون آیه 17 و 86، سوره فصلت آیه 12، سوره الملک آیه 3، سوره الطلاق آیه 12، سوره نوح آیه 15) ضمنا خداوند متعال در سوره مبارکه نباء آیه 12 با تاکید بر هفت لایه به صورت مجزا می فرماید: وبنینا فوقکم سبعا شدادا، یعنی " وبر فراز شما هفت آسمان استوار بنا کردیم" اشاره نمود.

وزیر ارتباطات: جالب اینکه اگر دایره‌ای به مرکزیت کعبه به شعاع 184 کیلومتر رسم کنیم متوجه می‌شویم هیچ خط گسلی از این شعاع عبور نکرده است

تاکنون علم موجود بشر به تمامی خواص این هفت لایه پی نبرده است؛ فقط از هر لایه یک یا دو خاصیت آن را درک کرده است؛ لایه یونسفر که لایه ای با بار الکتریسیته می باشد توجه بسیاری از محققان را به خود جذب نموده چونکه این لایه امکان انتقال دیتای صوتی و تصویری و حتی انتقال انرژی الکتریسیته به سایر نقاط زمین و یا فضای ماوراء جو و یا ایستگاههای فضایی را دارد."

حال محمد حسن نامی با حضور در برنامه آسمان شب که از شبکه چهار سیما پخش می‌شد، درباره اظهارت اخیر خود پیرامون لایه‌های جوی و انتقال صوت و تصویر و ارتباط این موضوعات با انتقال صدای امام زمان (عج) از این طریق، اظهار کرد: متأسفانه چنین چیزی که نوشته شد را نگفته بودم و برای تصدیق این موضوع، هم فیلم آن مراسم وجود دارد و هم 1530 نفر آدم آنجا نشسته بودند که شاهد ماجرا هستند.

تعبیر وزیر ارتباطات از 7 لایه زمین

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه چیزی که مد نظر ماست، انتقال دیتای صوتی و تصویری است، بیان کرد: در حال حاضر برخی کشورها نسل سوم را در تلفن‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند که پکیجی از خدمات را به مردم ارائه می‌دهد. برخی هم وارد نسل چهارم شده‌اند و در حال تحقیق بر روی نسل پنجم هستند. جالب است که برخی دانشمندان این سلسله نسل‌ها را منتهی به نسل پنجم دانسته‌اند و گفته‌اند که با استفاده از ظرفیت‌های این لایه امکان برقراری ارتباطات در همه جا وجود خواهد داشت و دیگر نسل ششمی نخواهیم داشت.

وی در میان صحبت‌هایش ارتباطی میان شروع زندگی به مرکزیت کعبه و این موضوع برقرار کرد و گفت: اولین جاییکه از آب بیرون آمد همین خشکی‌هایی است که امروزه مکه بر آن واقع شده است. اولین بنایی که حضرت آدم بر روی خشکی پدیدار شده از آب ایجاد کرد، همین کعبه امروزی بوده که بعدها به دست حضرت ابراهیم تجدید بنا شد و کعبه امروزی با چهار رکن در چهار جهت اصلی زمین به وجود آمد.

او گفت: جالب اینکه اگر دایره‌ای به مرکزیت کعبه به شعاع 184 کیلومتر رسم کنیم متوجه می‌شویم هیچ خط گسلی از این شعاع عبور نکرده است.

وی افزود: حال که به جلو می‌آئیم به تولد حضرت علی(ع) که در مرکز کعبه بود، می‌رسیم و براساس اعتقادات‌مان بعدها امام زمان(عج) در هنگام ظهور بین در و حجر همین کعبه می‌ایستند و در آن زمان هم صدایشان و هم تصویر مبارکشان را همه جهانیان مشاهده می‌کنند.

تعبیر وزیر ارتباطات از 7 لایه زمین

نامی با اشاره‌ به طوافی که دور کعبه و از راست به چپ انجام می‌شود نیز اظهار کرد: هر چیزی که چرخش طبیعی دارد در همین جهات است به عنوان مثال گردش سلول، الکترون به دور خودش، خون در بدن، زمین به دور خودش، زمین به دور خورشید، منظومه شمسی به دور کهکشان راه شیری، چرخش گردباد و حتی چرخش موشک وقتی رها می‌شود، از راست به چپ است.

او با پیوسته دانستن این حرکات و حتی حرکت خود لایه یونسفر، تصریح کرد: این امکان وجود دارد که دیتای صوتی و تصویری به صورت کامل منتقل شود. مثلا صدای یک فرد توسط امکان استفاده از این لایه برای همه‌جا ارسال شود.

نامی ادامه داد: موضوعات و فرضیه‌های بسیاری بوده که در دنیا توسط عده‌ای مطرح و توسط عده‌ای دیگر رد شده است به عنوان مثال به یاد آوریم آن بنده خدایی که روزی گفت زمین به دور خورشید می‌چرخد اما شدیدا در زمین خودش با او مخالفت و برخورد شد اما سرانجام و بعد از تحقیقات به این نتیجه رسیدند.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر، تسنیم، تابناک