تبیان، دستیار زندگی
شگاه آثار هنرهای تجسمی ایران در كویت نمایشگاه آثار نقاشی و مجسمه سازی هشت تن از هنرمندان ایرانی ، در چارچوب توسعه همكاری های فرهنگی و هنری دو كشور، در كویت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 29 خرداد ماه 1382

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی ایران در كویت

نمایشگاه آثار نقاشی و مجسمه سازی هشت تن از هنرمندان ایرانی ، در چارچوب توسعه همكاری های فرهنگی و هنری دو كشور، در كویت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نمایشگاه 60 تابلو نقاشی با سبك مدرن و سنتی و 15 مجسمه فلزی برای مدت یك هفته به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه با همكاری مركز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در كویت و شورای ملی فرهنگ و هنر كویت برپا شد .

در حاشیه این نمایشگاه، هنرمندان ایرانی به منظور انتقال اصول و پایه ی آموزه های كاری هنری خود به مدت سه روز در انجمن هنرهای تجسمی به هنرجویان و هنرمندان این رشته در یك كارگاه آموزشی، تعلیم دادند . همچنین «هانی بال الخاص »، هنرمند ایرانی در نشست هنری درباره مكاتب هنری معاصر ایران سخنرانی و جلسه ی نقد و بررسی آثار هنرمندان ایران از سوی منتقدان كویتی برگزار شد.

شایان ذكر است، صدا و سیمای دولت كویت و مطبوعات پرشماره  این كشور، با انجام مصاحبه های گوناگون با سفیر ، رایزن فرهنگی و هنرمندان اعزامی از ایران، این رویداد هنری را به طور گسترده منعكس كردند .