تبیان، دستیار زندگی
متخصصان توصیه می‌کنند برای این که دچار به اصطلاح یاس‌های فلسفی نشوید و افسردگی زندگی را به کامتان تلخ نکند به طور منظم چای سبز بنوشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داروی ضدافسردگی می‌خواهید؟ چای سبز بنوشید


متخصصان توصیه می‌کنند برای این که دچار به اصطلاح یاس‌های فلسفی نشوید و افسردگی زندگی را به کامتان تلخ نکند به طور منظم چای سبز بنوشید.

چای سبز

نتایج یک پژوهش چینی که اخیراً در Nutrition Journal به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که مصرف منظم چای سبز علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

چای سبز حاوی پولیفنول‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های Epigallocatechin gallate و کافئین می‌باشد.

آنتی‌اکسیدان‌های EGCG) Epigallocatechin gallate ) فواید زیادی برای سلامتی دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها برای کنترل استرس، پیشگیری و درمان سرطان و بیماری‌هایی مانند پارکینسون مفید هستند.

در این پژوهش 24 فرد سالم به مدت پنج هفته چای سبز نوشیدند و 22 نفر دیگر از یک نوشیدنی جایگزین استفاده کردند. این افراد هر روز سه مرتبه نیم ساعت بعد از غذا چای سبز نوشیدند. به عقیده‌ی محققان مصرف کافئین به میزان 20 میلی‌گرم در روز مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند.

محققان مشاهده کردند علائم افسردگی در بین افرادی که چای سبز نوشیده‌اند به مراتب کمتر بوده است و در عوض در بین افرادی که چای سبز مصرف نکرده بودند این علائم همچنان بدون تغییر به قوت خود باقیمانده است.

به عقیده‌ی محققان، آنتی‌اکسیدان EGCG) Epigallocatechin gallate ) می‌تواند روی انتقال دوپامین در سیستم پاداش مغز تأثیر بگذارد.

محققان مشاهده کردند علائم افسردگی در بین افرادی که چای سبز

نوشیده‌اند به مراتب کمتر بوده است و در عوض در بین افرادی که چای سبز مصرف نکرده بودند این علائم همچنان بدون تغییر به قوت خود باقیمانده است

از این گذشته باید بدانید که این آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی می‌سازند که برای مقابله با آکنه موثر است.

متخصصان توصیه می‌کنند برای این که دچار به اصطلاح یاس‌های فلسفی نشوید و افسردگی زندگی را به کامتان تلخ نکند به طور منظم چای سبز بنوشید. این چای برای درمان دیابت نیز مفید است. پس خودتان را از خواص بی‌شمار این نوشیدنی مفید محروم نکنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

چای سبز؛ علیه سرطان‌های لوله‌ی گوارش

نوشیدن چای سبز از اضافه وزن پیشگیری می‌کند

تأثیر چای سبز روی دیابت

چای سبز؛ این‌بار برای سلامت دهان

فواید نوشیدن چای سبز و گل رز

چای سبز چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

چای سبز موثر در درمان بیماری‌های اتوایمیون

چای سبز فواید زیادی دارد

فواید چای سبز برای سلامتی (1)

فواید چای سبز برای سلامتی (2)

جلوگیری از بیماری‌ها با چای سبز

چای سبز مرغوب را از کجا بشناسیم؟

خاصیت ضد افسردگی چای سبز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.