تبیان، دستیار زندگی
دبیر جشنواره پژوهشی، ادبی دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در مراسم اختتامیه گفت: امسال 232 دانش آموز به مرحله کشوری راه یافتند و برای حضور در جشنواره دعوت شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموز برتر در جشنواره پژوهشی اصفهان حضور یافتند

دانش آموز برتر در جشنواره پژوهشی اصفهان حضور یافتند


دبیر جشنواره پژوهشی، ادبی دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در مراسم اختتامیه گفت: امسال 232 دانش آموز به مرحله کشوری راه یافتند و برای حضور در جشنواره دعوت شدند.


سید جواد پورحسینی، دبیر جشنواره پژوهشی، ادبی دانش آموزان برگزیده سراسر کشور ضمن گرامیداشت ماه شعبان و رمضان سخنان خود را با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) آغاز کرد و افزود: حضرت رضا (ع) فرموده اند که در ماه شعبان خواندن  نماز ، قرآن و گفتن استغفار پیش نیازهای ماه میهمانی خداست .

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ضمن ارائه گزارشی جامع از عملکرد جشنواره افزود: در سی و یكمین جشنواره پژوهشی و ادبی دانش آموزان دختر سراسر كشور دانش آموزان در سه رشته شعر، داستان نویسی و مطالعه و تحقیق از سطح آموزشگاه، منطقه، استان و کشور آثار خود را ارائه دادند که در مجموع 610 نفر به مرحله کشوری و مورد داوری قرار گرفتند که از این میان 232 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و برای حضور در جشنواره دعوت شدند .

وی در ادامه به آمار شرکت کنندگان اشاره کرد و افزود: با داوری حضوری و غیر حضوری در زمینه شعر 61 نفر در چهار پایه ،داستان 37 نفر و مطالعه و تحقیق 132 نفردر چهار پایه شرکت داشته اند .

با داوری حضوری و غیر حضوری در زمینه شعر 61 نفر در چهار پایه ،داستان 37 نفر و مطالعه و تحقیق 132 نفردر چهار پایه شرکت داشته اند .

پورحسینی در ادامه به نتایج اشاره کرد و افزود: در هر سه رشته رتبه اول تعداد 32 نفر ،رتبه دوم 38 نفر و رتبه سوم 43 نفر حازه رتبه شدند و بقیه نفرات که 119 نفر هستند به عنوان برگزیده اعلام شده و به رسم یاد بود لوح و یادمان اردو به آنان تقدیم می شود .

در ادامه این جشنواره استاد جواد محقق پیشکسوت و فرهیخته ادبی گفت: به یمن انقلاب اسلامی وضع انتشار کتاب رو به بهبودی است به طوریکه در سال 92 شصت و پنج هزار عنوان کتاب منتشر شده است .

وی در ادامه گفت : دانش آموزان باید در سه زمینه اعتقادی شغلی و ذوقی به مطالعه بپردازند که موفقیت آینده آنها منوط به توجه به این سه نوع مطالعه است.

گفتنی است سی و یكمین جشنواره پژوهشی و ادبی دانش آموزان دختر سراسر كشور  از 13 الی 17 تیرماه در اردوگاه شهید بهشتی برگزارشد.


منبع :  خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان