تبیان، دستیار زندگی
یما فیلم مستند « دو هزار تروریست» برای نخستین بار در آستانه‌ی روز جهانی قدس از شبكه اول سیما پخش شد. این فیلم كه محصول سال 2004 كشور هلند است. یكی از آثار مستند جنجالی سال‌های اخیر است كه در خصوص مسایل فلسطین ساخته شده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مستند جنجالی «دوهزار تروریست» از سیما

فیلم مستند « دو هزار تروریست» برای نخستین بار در آستانه‌ی روز جهانی قدس از شبكه اول سیما پخش شد.

این فیلم كه محصول سال 2004 كشور هلند است. یكی از آثار مستند جنجالی سال‌های اخیر است كه در خصوص مسایل فلسطین ساخته شده است. این مستند ساخته «هارو اسمیت اسمن» است.

«دو هزار تروریست» موضوع شكایت قربانیان فاجعه صبرا و شتیلا از سردمداران حكومت اشغال گر قدس در دادگاه‌ لاهه را مطرح می‌كند، در این فیلم جنایت رژیم صهیونیستی در فاجعه صبرا و شتیلا از زبان بازماندگان قربانیان این حادثه به نمایش گذاشته می‌شود.

در جنایت صبرا و شتیلا كه با دستور شارون نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد، هزاران زن، كودك و انسان بی‌گناه در پی حمله نیروهای اسراییلی به اردوگاه‌های فلسطینی، به خاك و خون كشیده شدند.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین شبكه اول مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس را مستقیم پخش خواهد شد

روابط عمومی این شبكه اعلام كرد: همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس، شبكه اول سیما با مستقر كردن، گروه‌های مختلف در مسیرهای راهپیمایی در شهر تهران، راهپیمایی مردم تهران در روز قدس را به صورت زنده پخش خواهد شد. هم‌چنین شبكه، اول سیما قصد دارد ویژه برنامه‌های صبح بخیر ایران و سیما خانواده، در خصوص این روز بزرگ پخش كند. گزارش با موضوع فلسطین، مصاحبه با مردم، فلسطین از جمله مهمترین بخش‌های این ویژه برنامه‌های است.

گفتنی است، ویژه برنامه عمو پورنگ نیز با محصور قراردادن روز جهانی قدس و وضعیت كودكان فلسطینی، سعی خواهد كرد، مخاطبان را با مسایل قدس شریف و جنایات رژیم صهیونیستی آشنا سازد.