تبیان، دستیار زندگی
سه شنبه 25 مهر 1385 ساعت : 20 هفته ششم لیگ برتر ورزشگاه آزادى تهران پرسپولیس: 2 گل ها: حمیدرضا فرزانه (21 گل به خودى)، حسین بادامكى (3 + 90 ) سایپا: 2 گل ها: على دایى ( 42 پنالتى)، 82 پاس گل : داریوش یزدانى 82 داور: سعید مظف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس 2- سایپا 2


سه شنبه 25 مهر 1385

ساعت : 20

هفته ششم لیگ برتر

ورزشگاه آزادى تهران

پرسپولیس: 2

گل ها: حمیدرضا فرزانه (21 گل به خودى)، حسین بادامكى (3 + 90 )

سایپا: 2

گل ها: على دایى ( 42 پنالتى)، 82

پاس گل : داریوش یزدانى 82

داور: سعید مظفرى

كمك داوران: حسن نوشه ور و نورى

اخطار: على دایى، كاظم برجلو و احمد مؤمن زاده (سایپا)، الونگ الونگ، شیث رضایى و مهرزاد معدنچى (پرسپولیس)

اخراج: فرشید كریمى (63) پرسپولیس

اتفاق ویژه: گلزنى على دایى به پرسپولیس

تماشاگر: 60 هزار نفر

پرسپولیس: فرشید كریمى، كریم باقرى (فراز فاطمى 87) ، الونگ الونگ، ابوالفضل حاجى زاده، شیث رضایى، فرزاد آشوبى، مهرزاد معدنچى، پژمان نورى، علیرضا واحدى نیكبخت (داود سیدعباسى 66)، حسین بادامكى و مهرداد اولادى (علیرضا حقیقى 64)

سرمربى: مصطفى دنیزلى

سایپا: رحمان احمدى، حمیدرضا فرزانه، ابراهیم صادقى، سید جلال حسینى، كاظم برجلو، على عشورى زاد، جواد آشتیانى (محسن خلیلی 73) ، امید شریفى نسب (داریوش یزدانى 56) ، احمد مؤمن زاده، على دایى، امیر وزیرى (حمیدرضا رجبى59)

سرمربى: على دایى

فوتبالى كه همه چیز داشت؛ سرعت، موقعیت هاى پیاپى گلزنى، پنالتى، اخراج و ... تمام آن چیزى بود كه مى شد از 2 تیم اول و سوم جدول رده بندى انتظارش را داشت.

در روزى كه باران پاییزى چمن آزادى را خیس كرده بود سایپاى صدرنشین با هدایت على دایى رودرروى تیمى ایستاد كه بعد از 3 برد بدون حرف و حدیث براى رسیدن به صدر جدول لیگ پس از چندین ماه انتظارش را مى كشید.

بازى از همان ابتدا با سرعت و جذابیتى خاص آغاز شد و در همان دقیقه 5 بادامكى مى توانست با ضربه سر دروازه سایپا را باز كند كه احمدى مانع آن شد. پرسپولیس كه نسبت به بازى مقابل پیكان با 3 تغییر به نبرد سایپا آمده بود با فوتبالى تكضرب و زیبا موقعیت هاى زیادى را روى دروازه حریف قدرش خلق كرد. در طرف مقابل سایپا نیز كه از مهره هاى شاخصى در تركیبش سود مى برد یكى دو موقعیت عالى را توسط وزیرى و مؤمن زاده هدر داد.اشتباه حمیدرضا فرزانه در دقیقه 21 نخستین گل این بازى زیبا را رقم زد. سانتر زیباى نیكبخت و ضربه اولادى روى خط دروازه با اشتباه فرزانه وارد دروازه سایپا شد تا خیلى ها از همان دقایق ابتدایى منتظر دقایقى جذاب در ادامه كار باشند.

خطاى كریم باقرى روى صادقى كاپیتان حریف در دقایق پایانى نیمه اول باعث شد تا ضربه پنالتى را على دایى بازیكن- مربى سایپا تبدیل به گلى حساس كند تا این بازى در نیمه اول یك- یك تمام شود.

نیمه دوم با برترى پرسپولیس آغاز شد و در دقایق 52 و 53 بادامكى به تنهایى دو موقعیت استثنایى را هدر داد. سایپا نیز كه روى ضد حمله ها خطرناك نشان مى داد در دقیقه 63 با خطاى فرشید كریمى روى وزیرى به پنالتى دوم رسید تا بعد از اخراج گلر قرمزها، پرسپولیس در آستان دومین شكست فصل قرار گیرد.

اما علیرضا حقیقى دروازه بان جوان پرسپولیس دست به كار بزرگى زد و پنالتى على دایى را مهار كرد تا دایى در این صحنه ناكام بماند. دنیزلى كه با 10 نفره شدن تیمش در تنگنا قرار گرفته بود با یكى دو جابه جایى سعى در تمركز تیمش در میانه میدان داشت.

پرسپولیس كه على رغم بازى با یك نفر كمتر بازى به مراتب بهترى از حریفش ارایه مى داد و یكى دو موقعیت مسلم گلزنى را توسط معدنچى و بادامكى از دست داده بود بار دیگر روى ضد حمله توسط دایى دروازه اش را باز شده دید تا كابوس شكست در فاصله 8 دقیقه مانده تا پایان كار بار دیگر بر سر سرخ ها سایه بیفكند.مهرزاد معدنچى كه قبل از این گل دو سه موقعیت عالى را هدر داده بود، مقصر اصلى شكست پرسپولیس قلمداد مى شد و مظفرى داور جوان بازى هم كه تصمیمات عجیب و غریبى مى گرفت در دقایق پایانى اختیار بازى را از دست داده بود و همین امر بر وضعیت متشنج ورزشگاه مى افزود.بعد از اینكه صادقى كاپیتان سایپا یك موقعیت مسلم گلزنى را از دست داد در آن سوى میدان پرسپولیس كه همه چیز را از دست رفته مى دید با هجوم همه جانبه در آخرین دقیقه وقت هاى تلف شده توسط بادامكى به گل تساوى رسید تا امتیازهاى این بازى حساس و دیدنى بین طرفین تقسیم شود.

دنیزلی : در آزادی هیچ تیمی پرسپولیس را مغلوب نمی کند .

دایی : داور باید سه بازیکن پرسپولیس را اخراج می کرد .

گزارش تصویری اختصاصی از دیدار پرسپولیس - سایپا