تبیان، دستیار زندگی
مراسم انتخاب بهترین‌های لیگ دوازدهم فوتبال ایران با حضور جامعه فوتبال در تالار وحدت برگزار شد. در یکی از انتخاب‌های صورت گرفته مهدی مهدوی کیا بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران که فصل گذشته پیراهن پرسپولیس را برتن کرد و در فینال جام حذفی برای همیشه از بازی
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین‌های لیگ دوازدهم معرفی شدند

مهدوی‌کیا،قلعه‌نویی و نویدکیا بهترین شدند


مراسم انتخاب بهترین‌های لیگ دوازدهم فوتبال ایران با حضور جامعه فوتبال در تالار وحدت برگزار شد. در یکی از انتخاب‌های صورت گرفته مهدی مهدوی کیا بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران که فصل گذشته پیراهن پرسپولیس را برتن کرد و در فینال جام حذفی برای همیشه از بازی خداحافظی کرد، به عنوان بهترین بازیکن اخلاق انتخاب شد.


مراسم بهترین های لیگ دوازدهم

این مراسم با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال، مسئولان سازمان لیگ، مربیان و مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر و لیگ دسته اول و جمع کثیری از اهالی فوتبال برگزار شد.

* بهترین تیم اخلاق: فجرسپاسی شیراز

* بهترین داور: سعید مظفری زاده

* بهترین کمک داور: بابک داوری

* بهترین تماشاگر اخلاق: گهر دورود

* بهترین مربی اخلاق: حسین فرکی

* بازیکن اخلاق: مهدی مهدوی کیا

* بهترین مربی: امیر قلعه نویی - با تقدیر از حسین فرکی و زلاتکو کرانچار

* پدیده لیگ دوازدهم: سعید عزت اللهی

* تیم برتر: استقلال تهران - با تقدیر از سپاهان و تراکتورسازی

* بهترین گلزن: سیدجلال رافخایی

* بهترین بازیکن: محرم نویدکیا - با تقدیر از سیدمهدی رحمتی و پژمان منتظری

* بهترین کانون هواداران: باشگاه پرسپولیس

مهدوی‌کیا:خوشحالم با نام نیک از فوتبال رفتم

کاپیتان فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس پس از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن اخلاق لیگ دوازدهم گفت: خوشحالم که با نام نیک و در حالی که به عنوان بهترین بازیکن اخلاق انتخاب شدم از فوتبال خداحافظی می کنم.

مهدی مهدوی‌کیا در خصوص انتخابش به عنوان بهترین بازیکن اخلاق لیگ دوازدهم ضمن بیان مطلب فوق گفت: من از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به خاطر این محبت تشکر می‌کنم اینکه پیشکسوتان در این مراسم حضور داشتند ارزش جایزه را برای من بیشتر کرد من خیلی خوشحالم توانستم این عنوان را بدست آورم

مهدی مهدوی‌کیا در خصوص انتخابش به عنوان بهترین بازیکن اخلاق لیگ دوازدهم ضمن بیان مطلب فوق گفت: من از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به خاطر این محبت تشکر می‌کنم اینکه پیشکسوتان در این مراسم حضور داشتند ارزش جایزه را برای من بیشتر کرد من خیلی خوشحالم توانستم این عنوان را بدست آورم.

وی با بیان اینکه خیلی خوشحال است در سال آخر فوتبالش چنین عنوانی را بدست آورده افزود: من سعی کرده ام رفتارم چه داخل و چه خارج از میدان خوب باشد و خیلی خوشحالم  از زمانی که فوتبالم تمام شده با نام نیک از مستطیل سبز جدا شدم.

کاپیتان فصل پیش تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ایران هستم اما قطعا مدارک مربیگری ام را در آلمان پیگیری خواهم کرد. در حال حاضر جشنواره فوتبال 8 تا 12 سال را  برنامه ریزی می کنم و بیشتر برنامه ام روی استعدادیابی و فوتبال پایه است.

مراسم بهترین های لیگ دوازدهم

وی در مورد انتخابش به عنوان یکی از گزینه های هیات مدیره پرسپولیس خاطرنشان کرد: من از مسئولان وزارت ورزش ممنونم که چنین پیشنهادی را به من ارائه کردند اما کارهایی که می‌خواهم انجام دهم برنامه های مدیریت نیست و فعلا قصد دارم در فوتبال پایه فعالیت کرده و تجربیاتم را به آنها انتقال دهم.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه همیشه مدیون پرسپولیس است افزود: من سالها در پرسپولیس بوده ام و دوست دارم همچنان در این تیم فعالیت کنم اما باید ببینم در آینده چه اتفاقی می افتد.

مهدی مهدوی کیا با بیان اینکه یک ماه پیش با هاشمیان دیدار کرده و امیدوار است او هم در فوتبال آلمان موفق باشد تصریح کرد: فصل گذشته لیگ بسیار خوبی را شاهد بودیم اما هنوز از لحاظ سخت افزاری مشکلاتی داریم باشگاه‌ها هم باید خصوصی شوند هر چند با بضاعتی که وجود داشته شاهد برگزاری لیگ خوبی بودیم.

مهدوی کیا در پایان گفت: کارشناسان باید تشخیص دهند کاهش تعداد تیم های لیگ برتری به سود فوتبال ایران بوده است یا نه اما امیدوارم سال آینده هم شاهد لیگ خوبی باشیم.

نقش بندزرین فوتبال آسیا برسینه پروین، بهزادی و جباری

مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نقش بند زرین کنفدراسیون فوتبال آسیا را به سه پیشکسوت باشگاه های استقلال و پرسپولیس اهدا کردند.

پس از برگزاری مراسم انتخاب بهترین های لیگ دوازدهم ، از سوی مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نقش بندهای کنفدراسیون فوتبال آسیا که چندی پیش به چند پیشکسوت فوتبال ایران اهدا شده بود، طی مراسم ویژه ای بر سینه آنها درخشید. این انتخاب ها به شرح زیر است:

* نقش بند زرین کنفدراسیون فوتبال آسیا: همایون بهزادی

* نقش بندزرین کنفدراسیون قاره کهن با لقب مرد میدان‌دار فوتبال آسیا : علی پروین

* نقش بندزرین کنفدراسیون فوتبال آسیا : علی جباری

* نشان نقره به خاطر 20 سال خدمت به فوتبال ایران: علی کاظمی

* نشان برنز به خاطر 10 سال خدمت به فوتبال ایران: مهدی محمدنبی

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان