تبیان، دستیار زندگی
سایپا تیم برتر میدان بود سرمربی و بازیکن تیم فوتبال سایپا تهران گفت: در دیدار برابر پرسپولیس تیم برتر میدان بودیم و می توانستیم سه امتیاز را از آن خود کنیم اما روی یک غافلگیری بازی به تساوی کشیده شد. علی دایی با بیان این مط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی : داور باید سه بازیکن پرسپولیس را اخراج می کرد

سایپا تیم برتر میدان بود


سرمربی و بازیکن تیم فوتبال سایپا تهران گفت: در دیدار برابر پرسپولیس تیم برتر میدان بودیم و می توانستیم سه امتیاز را از آن خود کنیم اما روی یک غافلگیری بازی به تساوی کشیده شد.

علی دایی با بیان این مطلب گفت: هر دو تیم پرسپولیس و سایپا ارائه گر بازی زیبا و مردانه ای بودند ، خصوصا تیم ما که در نیمه اول خیلی بهتر از پرسپولیس بود و حتی این روند را در نیمه دوم نیز ادامه داد.

وی که درپایان بازی پرسپولیس - سایپا در جمع خبرنگاران گفتگو می کرد ، افزود: اگر می توانستم پنالتی دوم را به گل تبدیل کنم شاید روند بازی تغییر می کرد و می توانستیم گلهای بعدی را نیز وارد دروازه حریف کنیم ، اما متاسفانه پنالتی را گل نکردم وپرسپولیس بازی را در دست گرفت و روی دروازه ما فشار آورد. زدن گل دوم از سوی سایپا بازهم تغییری در روند بازی ایجاد کرد و شانس های زیادی را نصیب ما کرد ، اما بازهم از آنها استفاده ای نبردیم تا پرسپولیس بازی را با نتیجه تساوی به پایان ببرد.

کاپیتان اسبق تیم ملی با انتقاد از افرادی که در جریان بازی پرسپولیس - سایپا بارها نسبت به وی توهین کردند، عنوان کرد: این افراد به من ناسزا نمی گویند ، آنها به خود و خانواده شان توهین می کنند. من به آنها هیچ توجه ای نداشته و در زمین بازی تنها به کار خود می پردازم ، اما با این حال معتقدم مسئولان باشگاه پرسپولیس باید با این مسله برخورد کنند. فدراسیون فوتبال اگر استقلال را به خاطر ناسزا گفتن تماشاگرانش جریمه می کند باید همین تنبیه را نیز برای پرسپولیس اعمال کند. حق این تیم است که متحمل جریمه شود. شاید با این حرکت از توهین به داور و بازیکن تیم حریف در بازیهای آتی جلوگیری شود.

دایی در خصوص پنالتی دوم خود که علیرضا حقیقی موفق به مهار آن شد، اظهار داشت: آن لحظه تصمیم گرفتم پنالتی را بزنم چون پنالتی زن اول تیم بودم. شاید بازیکن دیگری آن پنالتی را می زد موفق به گلزنی می شد.

وی با دشوار خواندن کار خود در هدایت تیم و بازی در زمین ، عنوان داشت: من داخل میدان بودم و آقایان رشیدی و زادمهر از بیرون بر جریان بازی احاطه داشتند و با هماهنگی آنها تیم را هدایت می کردم . این کار برای من قدری سنگین بود، اما فعلا این وظیفه سنگین بر عهده ام بوده و باید از عهده انجام آن برآیم. من احساس وظیفه کرده و سرمربی سایپا شدم .هیچ آمادگی برای احراز این سمت نداشتم . شاگرد همه مربیان هستم و فقط برای خدمت به تیم ساپیا وارد عرصه مربیگری شده ام.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به اظهارات مصطفی دنیزلی که عنوان کرده بود"تیم سایپا با 12 بازیکن برابر پرسپولیس ایستاده بود" تاکید کرد: دنیزلی باید فیلم بازی را دوباره ببیند! پس از گل دوم بازیکنان پرسپولیس در چند مورد مرتکب خطاهای شدند و باید داور سه نفر از آنها را اخراج می کرد. داور در این بازی بیشتر به سود پرسپولیس سوت زد تا سایپا ! فیلم بازی نشان می دهد که سایپا 12 نفره بازی می کرد یا پرسپولیس !

مهاجم سایپا با دفاع از عملکرد دروازه بان تیمش اذعان داشت: هر بازیکنی یک روز خوب و یک روز بد دارد.احمدی در ثبت گل اول به هیچ وجه مقصر اصلی نبود. او گرچه درنیمه اول مرتکب اشتباه شد اما در نیمه دوم چند موقعیت گلزنی را از حریف گرفت.

دایی با اشاره به درگیری خود با شیث رضایی در طول بازی عنوان داشت: در فوتبال همیشه چنین درگیری های وجود دارد و کسی که می تواند میزان این درگیریها را کاهش دهد تنها داور مسابقه است . در طول بازی شیث رضایی بارها حتی بدون توپ روی من مرتکب خطا شد ، اما داور هیچ برخوردی نکرد.

مهاجم گلزن سایپا اذعان داشت: ما برای پیروزی به زمین آمده بودیم و بر اثر یک اشتباه سه امتیاز را از دست دادیم . تا زمانی که داور سوت پایان بازی را به صدا در آورد هجومی و رو به جلو بازی کردیم و پرسپولیس خوش شانس بود که مقابل ما به نتیجه تساوی رسید. درطول بازی بارها صاحب موقعیت گلزنی شدیم و استفاده ای نبردیم اما پرسپولیس از هیچ به گل رسید و بازی را مساوی به تمام رساند.

وی با تقدیر از ابراهیم صادقی پیرامون بستن بازوبند کاپیتانی سایپا بر بازوی وی گفت: او برای سایپا طی چند سال اخیر زحمات زیادی کشیده و استحقاق سر گروهی این تیم را دارد. در تیم ما تفاوتی نمی کند که چه کسی کاپیتان باشد و رابطه ای بین بازیکنان وجود دارد که باعث می شود تا توجه ای به این مسائل نداشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تاکید کرد: مربیگری و بازی در زمین هر دو دشوار هستند. درحال حاضر وظیفه من سنگین تر شده ، خوشبختانه شرایط در تیم ما به گونه ای است که کمتر مشکلات متوجه من می شود.

دایی با ابراز رضایت از عملکرد داور تاکید کرد: نتیجه تساوی برای این بازی عادلانه نبود و حق مان این بود که با پیروزی از زمین خارج می شدیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی اذعان داشت: من شکایتی نمی کنم که چرا هواداران پرسپولیس به من فحاشی کردند ، اما این را می گویم که اگر در مملکت ما مسئولی وجود دارد و فدراسیون فوتبال دارای مدیر است باید با این حرکت زشت برخورد کند. باشگاهی چون پرسپولیس که نام خود را فرهنگی ورزشی گذاشته است باید با این مسئله برخورد کند.

وی ادامه داد: مسئولان باید نسبت به توهین تماشاگران برخوردی قاطع از خود نشان دهند. تفاوتی نمی کند از سوی تماشاگران پرسپولیس یا استقلال باشد. شاید به سبب عدم علاقه مسئولان فدراسیون فوتبال به من با باشگاه پرسپولیس برخوردی نشود ، اما بی توجه به این کارها کار خود را می کنم و ثابت می کنم که هنوز هستم.

دایی اظهار داشت: درمملکت ما فقط شعار داده می شود و هیچ فردی دنبال عمل کردن به شعارها نیست. این رویه در فدراسیون جدید خیلی بیشتر به چشم می خورد . من می گویم اگر ما مرد هستیم از همین امروز شروع کرده و خیلی چیزها را ریشه کن کنیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی تصریح کرد: بعد از اینکه گل زدم باید خوشحالی می کردم . من نمی توانم فیلم بازی کنم! و بگویم چون پرسپولیس تیم سابقم بوده مقابلش بازی نمی کنم و اگر گل زدم خوشحالی نخواهم کرد. من زمانیکه به زمین می روم به تیمی که برای آن بازی می کنم عرق دارم و نمی توانم بعد از گل به سر وسینه بزنم !

گزارش تصویری اختصاصی از دیدار پرسپولیس - سایپا