تبیان، دستیار زندگی
یمی از گریه انصراف داد نیكی كریمی از حضوردر پروژه‌ی "گریه" عباس كیارستمی انصراف داد. این بازیگر و كارگردان سینمای ایران پیش از سفر به رم در گفت‌وگویی با خبرنگار هنری ایسنا، ضمن اعلام انصراف از این پروژه گفت: بنا به دلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه هنری

نیکی کریمی از گریه انصراف داد

نیكی كریمی از حضوردر پروژه‌ی "گریه" عباس كیارستمی انصراف داد.

این بازیگر و كارگردان سینمای ایران پیش از سفر به رم در گفت‌وگویی با خبرنگار هنری ایسنا، ضمن اعلام انصراف از این پروژه گفت: بنا به دلایلی از این پروژه انصراف دادم.وی درباره‌ی این موضوع توضیح بیشتری نداد.

چندی قبل اخباری پیرامون حضور جمع كثیری از بازیگران سینمای ایران در پروژه‌ی درباره‌ی سینما به كارگردانی عباس كیارستمی منتشر شد و از نیكی كریمی نیز به عنوان یكی از بازیگران این پروژه نام برده می‌شد.

نیكی كریمی هم‌اكنون برای نمایش آخرین ساخته‌ی سینمایی‌اش "چند روز بعد" در بخش مسابقه‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم "رم"، در ایتالیا به‌سر می‌برد.

وی بعد از بازگشت از این جشنواره قرار است، در یك پروژه سینمایی مقابل دوربین برود.

كریمی همچنین ماه آینده برای برنامه‌ی بزرگداشت‌اش در جشنواره‌ی "بوستون" و گرفتن جایزه‌ی ویژه این جشنواره برای دو فیلم "یك شب" و "چند روز بعد" به آمریكا سفر خواهد كرد.

***


با بازی هاشم‌پور و بازغی :

«فرود در غربت» به پایان راه رسید

تصویربرداری فیلم سینمایی «فرود در غربت»به پایان راه نزدیك شد.

«فرود در غربت» آخرین ساخته سعید اسدی كه امسال در جشنواره فیلم پلیس به نمایش درخواهد آمد،هم اكنون آخرین مراحل تصویربرداری خود را در بیمارستانی در حوالی میدان ونك می‌گذراند.

تاكنون 90 درصد از فیلمبرداری این فیلم تمام شده و گروه سازنده مشغول تصویربرداری صحنه‌های گروگان‌گیری هستند.

این فیلم با مشاركت نیروی انتظامی تولید می‌شود و مضمونی پلیسی دارد و قرار است برای حضور در دومین جشنواره فیلم پلیس به پایان برسد.

لوكیشن‌های این فیلم در تهران بوده است و گروه تولید این فیلم هم‌اكنون در لوكیشن اصلی این فیلم «بیمارستان بیماری‌های خاص» مستقر شده‌اند.

پژمان بازغی، ناصر آقایی، نازنین فراهانی، امیر آقا میرزاده،مهرداد فلاحتگر، تینا چریخ‌چیان، نیما لولایی و جمشید هاشم‌پور در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: فرود به دلیل این كه این كه كار خود را رها كرده و فرشته را از خودكشی نجات داده،از كار بركنار شده و در نیمه شبی كودكی شش ساله را پشت منزل خود می‌بیند و پس از خواندن نامه و دیدن مداركی در می‌یابد كه كودك فرزند خود اوست...

فرود كه هم به دنبال كار است و هم سرگرم بچه داری، به ناگاه متوجه می‌شود كه فرزندش به بیماری قلبی دچار شده است و در می‌یابد كه باید مبلغ هنگفتی برای معالجه‌اش بپردازد او موفق به مهیا كردن چنین مبلغی نمی‌شود اما مصمم است كه به هر شكل شده فرزندش را از مرگ حتمی نجات دهد و به ناچار دست به اسلحه می‌برد.

دیگر عوامل دست اندركار این مجموعه عبارتند از:تهیه‌كننده و مجری طرح:افشین صادقی،

مدیر فیلمبرداری:مصطفی كشفی، تدوین:محمد راوندی، صدابردار:كریم كاشانی، طراح گریم:مهری شیرازی، عكس:حمزه اولیازاده،روابط عمومی:مسعود نجفی

***


ایران سریال «مولوی» را می‌سازد

معاون برون مرزی صداوسیما، از نوشتن فیلمنامه‌ای به نویسندگی عباس رافعی در زمینه‌ی مقاومت لبنان در جنگ اخیر خبر داد و گفت: دو فیلمنامه‌ی دیگری در این زمینه در حال نگارش است.

وی همچنین اعلام كرد: به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) نیز یك سینمایی ویدئویی در دست تولید داریم.

سرافراز با بیان این مطلب كه سریال «اویس قرنی» در مرحله تكمیل فیلم‌نامه است گفت: هم‌چنین سریال تاریخی «مولوی» و سینمایی «من تروریست هستم» در مرحله نگارش فیلم‌نامه است.

معاون برون مرزی صدا وسیما از سریال‌های «جابر بن حیان» و «روز شمار اشغال» به عنوان دو سریال در مرحله تدوین یاد كرد و گفت: سینمایی ویدئویی «سكوت» به كارگردانی آهنج با موضوع عراق و سینمایی «آرزوها» با موضوع جمهوری آذربایجان در مرحله پخش است.

وی در ادامه از تولید مستند بلند «خزر» با موضوع تاثیر فرهنگ ایرانی و اسلامی در كشورهای همسایه خزر و اقلیم شناسی این منطقه در معاونت برون مرزی صداوسیما خبر داد.

سرافراز با بیان این مطلب كه واحد دوبلاژ ما كارها را به زبان‌های عربی، كردی، آذری و غیره دوبله می‌كند گفت: بخشی از كارهای ایرانی كه به زبان‌های دیگر دوبله می‌شود در برون مرزی صورت می‌گیرد. اما كارهایی با پرسوناژهای و شخصیت‌های داستانی بیشتر در لبنان دوبله می‌شود.

وی در پایان بهترین كارهای دوبله كه در برون مرزی به طور مستمر انجام می‌شود را دوبله‌ی كارهای كردی دانست كه مخاطبان بسیاری هم دارد.

***


مستند «در جستجوی آسمان» با موضوع تفحص ساخته شد

سهیل كریمی: این مستند علاوه بر خانواده‌های چشم انتظار به تفحص‌گران شهید هم می‌پردازد.ساخت مجموعه‌ی مستند «در جستجوی آسمان» به كارگردان سهیل كریمی به پایان رسید.

سهیل كریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: مستند «در جستجوی آسمان» در قالب 2 قسمت در گروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مركز مستندسازی سیما تولید شده است.

وی درباره‌ی داستان این مستند توضیح داد: قسمت اول مستند «در جستجوی آسمان» به خانواده‌هایی كه چشم انتظار آوردن تكه‌هایی از فرزندانشان هستند و قسمت دوم به افراد تفحص‌گری كه حین تفحص شهید شدند، اختصاص دارد.

كریمی‏ با بیان این مطلب كه تولید این مجموعه‌ی مستند 2 ماه به طول انجامیده است اظهار كرد: در خصوص تدوین «در جستجوی آسمان» و همكاری دوستان كمیته تفحص با آن مشكلات زیادی داشتیم.

این مستند ساز درباره‌ی موسیقی «در جستجوی آسمان» گفت: موسیقی این كار تولیدی است و در آن از تم‌هایی استفاده شده كه به عنوان مثال آهنگران در سال‌های دفاع مقدس ‌خوانده است.

كریمی در پایان درباره‌ی اهمیت به كارگیری جنبه‌های هنری در این مستند توضیح داد: سعی كردیم كار متفاوتی ارایه دهیم و تا حد امكان لوكیشن‌ها زنده و پویا باشد و لوكیشن‌های بسته كمتر باشد. به عنوان مثال‏، برای صحبت با مادر یك شهید‏، سر مزار فرزند «نما» را گرفته‌ایم.

مستند در جستجوی آسمان در قالب 2 قسمت ساخته شده است و به موضوع تفحص و جستجوی پیكرهای مطهر شهدای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی غرب و جنوب كشور می‌پردازد.

«در جستجوی آسمان» روایت تصویری است كه از انسان‌هایی كه با ایثار از خودگذشتگی پا در میادین مین می‌گذارند. دوربین «در جستجوی آسمان» به ضبط خاطرات تفحص گران و زندگی شهدای تفحص و خانواده‌ها آنها می‌پردازد.

مستند «در جستجوی آسمان» به زودی از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.